Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Singlespeed project

golddigger
Forum-lid

golddigger 25 nov 2011 14:59

Hierbij mijn singlespeed.

Ik had thuis 2 frames en ik heb dan gekozen om eerst de carrera wat op te knappen.
Aanpassingen:
-omgekeerd, afgezaagd koersstuur
-tijdritbeugels
-hogere velgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft er iemand wat meer info over Carrera?

Heb dan ook nog een 2de project staan dat gebruikt gaat worden om overal mee naartoe te rijden deze zomer.

Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie er van?

Grtz G.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 25 nov 2011 15:27

Die Carrera is wel de meest eenvoudige single speed-conversie: derailleurs eraf :-)

golddigger
Forum-lid

golddigger 25 nov 2011 18:00

wow wat heb jij een toffe commentaar...

Grtz G.

tvg
Forum-lid

tvg 25 nov 2011 21:43

vind het ook niet echt een project..

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 26 nov 2011 09:52

Die carrera heeft een prachtframe, hoewel de achterrem kabel veels te lang is en het verder niet super opgebouwd is. Maar dat is het mooie aan fixed/ss, je eigen smaak. Hoewel de oplossing om hem singlespeed te maken wel erg makkelijk gekozen is waardoor het eigenlijk geen project te noemen is. Maar misschien ben je nog bezig, en dan is het natuurlijk wel een project :p

Vet stuur op die andere fiets trouwens.

mda1
Forum-lid

mda1 26 nov 2011 23:12

Efficiente km-wegtrap machine. tijdritstuur en single speed: geen twijfel en gewoon blijven trappen :-)

Om het wat 'cleaner' te maken, zou je kunnen overwegen om het kleine blad van de crank af te halen, de casette te veranderen door een hoop spacers en één enkel tandwieltje en misschien de stickers van de velgen af halen. Just my 2 cents.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 nov 2011 23:32

Ik heb het frame van mijn oude woonwerkfiets nog staan en daar wil ik eigenlijk een singlespeed crosser van maken. Ik zal 'm alleen maar inzetten als het vanwege het weer nodig is, en dan vind ik jouw oplossing wel een slimme eigenlijk. Eigenlijk wilde ik er eerst een drieversnellingnaaf inzetten maar ik heb nog geen bruikbaar achterwiel kunnen vinden (mag weinig tot niets kosten en hier in de buurt) en de horrorwinter is er nog niet maar hoe lang zal dat nog duren :-) er is haast bij geboden dus.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie