Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

farelli
Forum-lid

farelli 24 nov 2011 18:54

farelli schreef:Gisteravond de Philips besteld. Via de Shell/Philips actie. Dat was een goede tip. :)

Potverdorie. Zit 4 werkdagen later dit in m'n postbus:

'Na het verwerken van uw bestelling is er een probleem opgetreden waardoor uw bestelling niet kan worden verzonden, zoals een onverwacht tekort in de voorraad. Helaas hebben wij als gevolg hiervan uw bestelling moeten annuleren. '

En dat voor een actie die doorloopt tot eind januari!!
Daar ben ik speciaal voor bij Shell gaan tanken. :evil:

Edit: zojuist nagekeken: de lamp staat nog op de site van Shell/Philips.... :roll:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

rikkert
Forum-lid

rikkert 24 nov 2011 21:07

dixy100 schreef:deze kwam ik op marktplaats tegen(1600 lumen), hoef je niet zo lang te wachten ,zoals bij dealextreme het geval is.

http://link.marktplaats.nl/504056393" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze ook net besteld. Zal mijn ervaringen delen. Op de foto ziet het eruit als een zinnig systeem.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 25 nov 2011 19:51

Even een update en tip voor anderen die ook in het bezit zijn van een dergelijke fietslamp zoals deze: http://www.dealextreme.com/p/p7-water-r ... -set-82734" onclick="window.open(this.href);return false;

Tip.

Ondanks het feit dat deze en zijn soortgenoten voor het geld een flinke bak licht geven, veroorzaken deze lampjes veel zgn. strooilicht en daar bedoel ik mee dat deze lampjes onzettend fel zijn en tegenliggers dus altijd in de pit van de lamp kijken ondanks dat de reflector of lamp gericht staat op 15 of 30 meter op de weg. Iets wat heel iritant is voor de tegenliggers en waar ikzelf ook een hekel aan heb bij andere lampen van tegenliggers.
Om het even simpel te houden..De meeste (auto)halogeenlampen hebben daarom een zgn afdekkapje zitten om de pit van de lamp af te schermen, het licht wordt door de zijkant van de halogeenlamp door de reflector naar voren gebundeld...

Hieronder heb zie je het verschil door simpel de bovenkant van je lampje gedeeltelijk 35 tot 40% af te schermen met een stukje zwart tape.(linker lampje is zonder en rechterlampje is met tape) In beide gevallen zal je even veel licht voor je hebben, enkel de pit van de lamp wordt aan de bovenkant afgeschermd waardoor er geen hinderlijk strooilicht naar voren of naar boven schijnt.
Het strooilicht wat naar beneden en naar de zijkanten schijnt is niet hinderlijk voor de tegenliggers maar meer een welkome bijkomstigheid voor de berijder zelf. Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

-eric-
Forum-lid

-eric- 25 nov 2011 20:00

herera schreef:Wat heb ik toch een hoop (licht) gemist al die jaren... Dit maakt alles goed..het was het wachten waard, wat een bak licht.
http://www.dealextreme.com/p/p7-water-r ... -set-82734" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe is de bevestiging op het stuur? Is dat een beetje degelijk?
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 25 nov 2011 20:29

-eric- schreef:
herera schreef:Wat heb ik toch een hoop (licht) gemist al die jaren... Dit maakt alles goed..het was het wachten waard, wat een bak licht.
http://www.dealextreme.com/p/p7-water-r ... -set-82734" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe is de bevestiging op het stuur? Is dat een beetje degelijk?
Dit geschied dmv van één van de 2 meegeleverde dikke rubberen O-ringen., waarvan een grotere, de O-ring volstaat prima en klemt de lamp ruim voldoende op je stuur. je zou nog kunnen overwegen om aan de onderzijde van het lampje een stukje plat rubber te plaatsen (wat vaak wordt meegeleverd bij de goedkopere fietslampjes als klemvulling of stukje binnenband) zodat de lamp door veel trillingen niet verzakt, maar echt nodig is dit niet.

rikkert
Forum-lid

rikkert 26 nov 2011 12:50

rikkert schreef:
dixy100 schreef:deze kwam ik op marktplaats tegen(1600 lumen), hoef je niet zo lang te wachten ,zoals bij dealextreme het geval is.

http://link.marktplaats.nl/504056393" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze ook net besteld. Zal mijn ervaringen delen. Op de foto ziet het eruit als een zinnig systeem.
Ik heb m al binnen en net gemonteerd. Knetters wat een baal licht. Als ie een beetje duurzaam is, is het zeker geen miskoop.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Kaasi
Forum-lid

Kaasi 03 dec 2011 07:01

heeft er iemand ervaring met de Led Lenser B7. volgens de FM is dit een oerdegelijke lamp die in een goede stuursteun zit. alleen met aaa batterijen. De duitse politie zou ze ook gebruiken. Ook als zaklamp te gebruiken.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 03 dec 2011 07:16

Kaasi schreef:heeft er iemand ervaring met de Led Lenser B7. volgens de FM is dit een oerdegelijke lamp die in een goede stuursteun zit. alleen met aaa batterijen. De duitse politie zou ze ook gebruiken. Ook als zaklamp te gebruiken.
Houder is prima
Geef een erg gebundelde lichtstraal.
Alleen vol vermogen bij het gebruik van alkaline batterijen, niet bij NiMH.

De combi van een BASTA LED breedstraler met een Ledlenser B7 geeft een goede combinatie van licht (alleen zijn 2 lampen in Nederland verboden).

pieper
Forum-lid

pieper 03 dec 2011 10:34

Ik fiets zelf ook met de led lenser b7 en die geeft voldoende licht op de weg en is prettig te regelen van ver naar brede straal.

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 04 dec 2011 01:22

Halverwege september had ik het over de Magicshine MJ-808 even een korte update.

Nog steeds zeer tevreden met deze lamp. Ik gebruik eigenlijk voornamelijk de lage stand omdat dat in de meeste situaties meer dan genoeg licht geeft en dan haal ik zo'n 4 a 5 uur met een volle acculading. Ik heb 1 keer 2,5 uur in de stromende regen gereden en de lamp en accu gaven geen krimp. Erg handig is dat de knop aan de achterkant van kleur veranderd om aan te geven hoeveel acculading je nog hebt. Wanneer hij rood word kan ik nog zo'n 40 minuten fietsen voordat hij uitvalt.

Nog steeds een aanrader.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 05 dec 2011 17:51

Safety First! And merry Xmas ;)

http://vimeo.com/27280439" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2011 08:54

Een leuk idee, heb al vele varianten op youtube voorbij zien komen. Een klein lampje op 't stuur en aan de zadelpen of bagagedrager lijkt me echter toch een stuk praktischer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie