Cube Agree GTC DI2 of Focus Izalco Pro 3.0
Ben ik dan toch weer in die verkoop praat gestonken? zou kunnen hoor, ik vind hem in ieder geval erg licht en misschien is hij wel net over de 7 kilo. In het voorjaar komt hij weer "van stal" en dan zal ik eens gaan wegen.
Bij Rose heb ik Ultegra DI2 kunnen testen. Werkt goed maar ik zie niet dadelijk het grote voordeel,Shimano schakelt zo al boterzacht.Enkel dat bij DI2 de remgrepen niet meer zijdelings bewegen. .De mechanieker bij Rose raadde het me zelfs af, hij vond deze groep pechgevoeliger.
Sram Force heeft dan weer geen trimfunctie op het kleine blad.
Dus ik hou het bij de vertrouwde mechanische Ultegra.
Sram Force heeft dan weer geen trimfunctie op het kleine blad.
Dus ik hou het bij de vertrouwde mechanische Ultegra.
-
- Forum-lid
Ik begin ook wel benieuwd te raken naar het gewicht. De focus spreekt mij het meest aan. Ik zal eens bij de winkel vragen of hun er iets meer over kunnen vertellen. Opzich maakt het mij persoonlijk niet veel uit hoeveel de fiets weegt, maar als hij onder de 8 kilo zit ben ik tevreden. Mijn specialized zit op 8,2 kilo. Daarbij wil ik mijn dura ace wielen er in zetten dus dat scheelt ook weer.
Heb je al wel goed naar de geometrie gekeken? Toen ik een nieuwe fiets ging uitzoeken dit jaar heb ik de Focus ook overwogen, maar de geometrie bleek niet geschikt.
-
- Forum-lid
Bedankt voor je reactie havana. Ik heb nig niet naar de geometrie gekeken. Ik ga deze week nog eens naar de winkel om te vragen hoe hun het doen en of ik een testrit mag maken op het model dat er staat. Ik weet niet of de maten van het frame online staan? Moet ik nog even naar kijken.
Ik zie ook niet de voordelen van de di2 groep. Achter derr. is erg lomp en kost rond de 300 euro al zou je hem moeten vervangen. Daar komt bij dat de meeste dealers niet weten hoe het systeem werkt kwa afstelling.
De Focus ziet er goed uit. Heb zelf niet heel veel ervaring met het merk dus ik kan je er niet veel over vertellen.
De Focus ziet er goed uit. Heb zelf niet heel veel ervaring met het merk dus ik kan je er niet veel over vertellen.
-
- Forum-lid HC
Aan alle die hier de gewichten melden. Is dit nagewogen? of uit de spec, meestal mag je + 500gram doen uit het boekje.gene schreef:Bij de Cube vind ik het gewicht toch wel aan de hoge kant. Gewicht van de Focus vind ik nergens terug.
Ik heb van vorige week mijn Rose x-lite 3000 binnen. Is bijna 1.2 kg lichter; (ong zelfde prijsklasse)
Lichte fiets is reactiever en ook aangenamer om te klimmen..
70/80 gram voor elke framemaat groter en 300 voor de pedalen en afrondingen.
Mijn litening2010, 58cm met DA7900 woog 7.15 kilo behalve wielen van 1750 gram was de rest redelijk getuned.
Voor de agree:
+350 gram frame vork
+350 gram da7900 - ultegra di2
+400 gram diverse lichtere onderdelen (zadel, tita bouten, biba's, pedalen, qr's, velglint)
De agree zou dan rond de 8.2 a 8.3 uitkomen.
-
- Forum-lid
Ik heb een beetje naar het gewicht van de Focus gegoogled en daarbij heb ik het volgende pdf bestand gevonden. http://cycle-point.com/Images/gewichtefocus.pdf
Dus hij zou om en nabij de 7,5 kilo moeten wegen. Het verschil in maat en extra dingen als trappers e.d. ter zijde.
Dus hij zou om en nabij de 7,5 kilo moeten wegen. Het verschil in maat en extra dingen als trappers e.d. ter zijde.
-
- Forum-lid
Mmm dat is ook wel een mooie fiets. Maar ik wil voorlopig geen elektrische groep heb ik besloten. Eerst wil ik zeker weten dat het goed leverbaar is en betrouwbaar. Ook mag het allemaal wel iets goedkoper. Ik heb nu gekozen voor de Focus met mechanische groep. Hij is eind volgende week klaar en dan kan ik hem ophalen.