Op zoek naar een nieuwe cyclo kwam ik de 'Morzine Vallée d'Aulps' van Sportcommunication tegen. Gezien de uitslagen van vorige jaren flink kleiner van schaal een Marmotte of Dreiländergiro. Wel een mooie rit. Flink wat col(letje)s met Joux-Plane als klapstuk.
http://www.sportcommunication.info/web2 ... rophee=133" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand deze cyclo al eens gereden? Ik ben benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen.
Morzine Vallée d'Aulps
Ik was er vorig jaar bij: vond het een leuk afwisselend parcours. Alleen jammer dat het regende bij de start (on-opgewarmd de Joux-Verte omhoog is niet zo fijn) en dat er op sommige plekken rolsplit lag (blokkerend achterwiel bij 9% is ook niet zo fijn). Jammer dat hij aankomend jaar niet zo goed geplaatst is qua datum t.o.v. andere cyclo's, want ik wil 'm graag nog een keer rijden en dan hopelijk met goed en droog wegdek!
Dank voor je reactie. Vanuit het vertrek meteen bergop is inderdaad niet ideaal. Rustig aan beginnen maar.
Regen is nooit fijn. Je hoeft je gezien de maximale hoogte gelukkig geen zorgen te maken over sneeuw. Vorig jaar zag het er aanvankelijk voor de Dreiländergiro niet best uit. Een week vantevoren lag er nog een pak sneeuw op de top. Tijdens de rit viel het 100% mee en was het na een nachtelijk buitje de rest van de dag droog en zelfs heerlijk warm.
Regen is nooit fijn. Je hoeft je gezien de maximale hoogte gelukkig geen zorgen te maken over sneeuw. Vorig jaar zag het er aanvankelijk voor de Dreiländergiro niet best uit. Een week vantevoren lag er nog een pak sneeuw op de top. Tijdens de rit viel het 100% mee en was het na een nachtelijk buitje de rest van de dag droog en zelfs heerlijk warm.
The sky is the limit
Tis dat de voorspelling aangaf dat het alleen in de ochtend zou regenen, anders was ik mogelijk niet gestart. Afdaling van de Joux-Verte was een beetje fris het eerste stuk en bij de Jambaz kwam er nog een buitje langs, maar verder was het prima te doen. Ik heb trouwens nog een verslag van de rit geschreven: hier
Leuk verslag! Je had er aardig de vaart in. Net onder de 6 uur zal ik al aardig tevreden mee zijn.
Het gedetailleerde hoogtekaartje van je garmin komt ook nog wel van pas. Ik weet altijd graag wat er op m'n pad komt.
Ik ben zelf ooit op de col de la Colombiere steenkoud geregend. Gehageld zelfs. Heb het daarna gelukkig nooit meer zo koud gehad. Omhoog is geen probleem, maar naar beneden!!!!
Als je vingers te koud zijn om te remmen wordt het toch echt link.
Het gedetailleerde hoogtekaartje van je garmin komt ook nog wel van pas. Ik weet altijd graag wat er op m'n pad komt.
Ik ben zelf ooit op de col de la Colombiere steenkoud geregend. Gehageld zelfs. Heb het daarna gelukkig nooit meer zo koud gehad. Omhoog is geen probleem, maar naar beneden!!!!
Als je vingers te koud zijn om te remmen wordt het toch echt link.
The sky is the limit