Ik had 't liever ook genoemd en besproken, maar meer informatie was er echt niet in te proppen. OSBB was 1e gewoon BB30, de laatste 2? jaar is Specialized over gegaan op een nieuwe versie. Niet alle frames zijn tegelijk veranderd, waardoor de verwarring alleen nog maar groter is geworden.arjan schreef:Toch vind ik het niet noemen van OSBB30 van Specialized een gemis. Een korte, niet volledige opsomming van een aantal populaire bracketsystemen die niet behandeld zijn in het artikel had niet misstaan.amclassic-fan schreef:Er zijn meer brackets die er niet in staan, probleem was ruimte gebrek. Ander probleem van OSBB30 van Specialized is dat 't verschillende brackets zijn die allemaal dezelfde naam hebben.
Iets meer aandacht voor adapters om bijvoorbeeld Campa systeem in andere systemen, zoals inderdaad bijvoorbeeld OSBB30, te monteren had ik ook wel fijn gevonden. Hoe kijken ze er bij Shimano, Campa en SRAM tegen al die verschillende systemen aan, had misschien wel leuk geweest om dat voor het artikel te vragen.
Aangezien ik begrijp dat er nu ruimtegebrek was hoop ik maar op een vervolgartikel over dit onderwerp.
Ook bij mij duizelt het een beetje van de verschillende systemen en ik zou het artikel uit mijn hoofd niet na kunnen vertellen.
Specialized heeft gewoon een zooitje van de brackets gemaakt. Ik snap best dat ze van de BB30 afwilde ivm productie toleranties, maar dan hadden ze gewoon voor PF30 moeten gaan. De OSBB op de SL4 heeft namelijk wel de diameter van PF30, maar is net wat smaller. Het is een systeem waar alleen maar nadelen aankleven.