Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Focus

racefietsgek
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 nov 2011 10:24

racefietsgek 03 dec 2011 13:03

Yes bericht gehad dat mijn Focus Izalco Pro al binnen is. Ze gaan hem in elkaar zetten en ik kan hem volgende week ophalen. Dat is nog best snel zeg.
Ik heb er toch maar de wielen bij genomen. Voor €100,- vind ik niet snel een setje extra wielen. En dan kan ik nog even rustig kijken naar wat voor wielen ik er in wil hebben.

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 08 dec 2011 14:42

Ik heb mezelf de Focus Cayo 2.0 cadeau gedaan. De fiets wordt binnenkort geleverd. Wel vind ik het gebruik van de eigen Concept onderdelen (zadel, zadel- en stuurpen, stuur) en de Shimano BR-M561 remmen een 'minpunt'. De dealer bood de optie om de pennen te vervangen door FSA pennen. Wat zijn jullie ervaringen met de Concept onderdelen? Doe ik er goed aan om deze uit te wisselen met FSA componenten? Alternatief is natuurlijk op termijn zelf deze onderdelen vervangen...

Afbeelding
Keep calm and pedal like you stole it

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 09 dec 2011 10:11

Mooie fiets! Ook op mijn Focus zitten concept onderdelen. Het zadel heb ik vervangen. Een zadel is een heel erg persoonlijk iets en moet je eigenlijk altijd vervangen bij een nieuwe fiets, tenzij je een mazzelaar bent en het zadel toevallig goed vind. De pennen heb ik geen enkel probleem mee. Waarschijnlijk moet je een extra bedrag betalen voor die andere pennen. Ik zou zeggen, ga eerst eens fietsen... Mocht je dan tot de conclusie komen dat de pennen te zwaar (dan mag je overigens ook gelijk de wielen meenemen, die zijn ook niet al te licht) of niet stijf genoeg zijn oid, dan kun je ze altijd later nog vervangen.

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 09 dec 2011 11:04

Goed punt: eerst proberen en pas vervangen als het nodig is. Ik was in ieder geval al van plan om mijn huidige zadel over te zetten.

Heb trouwens net met de dealer gebeld en de bestelling veranderd in een Cayo 1.0. Deze heeft SRAM Force i.p.v. Ultegra en een mooiere kleurstelling (persoonlijk uiteraard). Hopelijk voor kerst binnen....

Afbeelding
Keep calm and pedal like you stole it

racefietsgek
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 nov 2011 10:24

racefietsgek 12 dec 2011 16:32

Ja dat is echt een plaatje. Ook ik prefereer De force groep boven ultegra. Ik vind het er gewoon een stuk mooier uitzien. Die kleurstelling is wel erg mooi ja. Ik houd alleen niet zo van de FSA crankstellen. Maar dat is persoonlijke smaak. Doe je niks aan.

Mijn Focus is komende vrijdag klaar. Helemaal op maat gemaakt dus hopelijk zit het weer nog een keer mee om hem eens uit te testen.

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 13 dec 2011 19:52

Afbeelding

Voorlopig eerst de goede stuurhoogte bepalen, mijn eigen zadel monteren, een 39 binnenblad monteren, een zwart stuurlintje wikkelen en hopelijk veel fijne kilometers maken.

Specs:
Frame: Cayo Carbon
Voorvork: Cayo T4 Carbon
Shifters, voor- en achterderailleur: SRAM Force
Crankstel: FSA Gossamer (BB30)
Remmen: SRAM Apex
Wielset: DT Swiss R 1850
Keep calm and pedal like you stole it

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 15 dec 2011 22:27

Mooie fiets!
Inmiddels wel even tijd voor een foto-update? ;-)

Welk zadel zet je erop?

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 17 dec 2011 12:28

Change of plans. De witte accenten vind ik eigenlijk wel mooi. Dus het blijft voorlopig bij een wit stuurlintje (Lizzard Skins). Wel een ander stuur opgezet (FSA Wing Pro Compact), een FSA stuurpen en een FSA zadelpen. Na twee korte ritjes bevalt het standaard zadel (Concept Ex) eigenlijk wel. Staat ook mooier dan mijn zwarte zadel. Dus die blijft ook nog even zitten. Ook zijn de zwarte bidonhouders vervangen voor witte. Het stuur lijkt nu op de goede hoogte te staan. Binnenkort de pen maar laten afzagen bij de FM...

Ik heb ook nog een paar witte pedalen liggen die er misschien opgaan. Of wordt het dan té wit...?

Afbeelding

Afbeelding
Keep calm and pedal like you stole it

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 17 dec 2011 12:31

Ne hoor, valt wel mee. Ik zou eerder zwarte bidonhouders erop zetten en een wit zadel. Witte pedalen kan ook, heb ik ook, alleen lang mooi wit blijven ze niet.
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 17 dec 2011 13:55

maurice schreef:Ne hoor, valt wel mee. Ik zou eerder zwarte bidonhouders erop zetten en een wit zadel. Witte pedalen kan ook, heb ik ook, alleen lang mooi wit blijven ze niet.
Eens... :D

Afbeelding
Keep calm and pedal like you stole it

abdousjaparov
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 okt 2011 13:52

abdousjaparov 17 dec 2011 17:43

snelle service!!!!!!

pracht fiets

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 17 dec 2011 18:58

Mooie fiets hoor!

Plaats reactie