Voor al je afspraakjes

Per racefies naar Santiago de Compostella

hemanos
Forum-lid

Gebruikersavatar hemanos 02 dec 2011 17:57

Eric, ik heb een alu/carbon racefiets (Giant TCR 2011). Lijkt me niet zo geschikt voor zo'n Tubus FLy, of kan dat wel?
You have one life: live it !!

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 02 dec 2011 20:53

@Hemanos, wil je het alleen doen of met een groep? Er zijn weleens groepen die met een begeleidende bus naar een verre bestemming trekken.
Twitter: @rbruijns

-eric-
Forum-lid

-eric- 03 dec 2011 01:25

hemanos schreef:Eric, ik heb een alu/carbon racefiets (Giant TCR 2011). Lijkt me niet zo geschikt voor zo'n Tubus FLy, of kan dat wel?
Is de achtervork carbon of alu? Als dat alu is moet het wel mogelijk zijn, als het carbon is zou ik het niet doen.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

hemanos
Forum-lid

Gebruikersavatar hemanos 03 dec 2011 11:10

-eric- schreef:
hemanos schreef:Eric, ik heb een alu/carbon racefiets (Giant TCR 2011). Lijkt me niet zo geschikt voor zo'n Tubus FLy, of kan dat wel?
Is de achtervork carbon of alu? Als dat alu is moet het wel mogelijk zijn, als het carbon is zou ik het niet doen.

Ga er vanuit dat hele frame van Alu is en voorvork van carbon. Dus dat zou wel kunnen.
Lijkt me overigens wel 'comfortabeler' om zo'n rit te doen met overnachtingen in hotelletjes, gites e.d.. Na een lange dag fietsen is het fijner om in een gewoon bed te stappen, lekker te eten, zonder dat je dat zelf eerst allemaal nog moet regelen. Je hebt dan ook minder bagage mee te zeulen.
Ga ook zoeken op de door jullie getipte sites naar meer informatie.
Eerst maar eens een paar meerdaagse ritten maken in Nederland.

marten4130
Forum-lid

marten4130 13 dec 2011 14:03

Ik ben op 1 mei vertrokken vanuit Amersfoort vertrokken en 20 dagen later in Santiago aangekomen. Ook met de racefiets, een stalen Colnago met 2 Vaude Aqua Front achterop een Tubus Disco drager. Verdere afmontage bestond uit een Campagnolo Centaur groep met compact crankstel en 12-26 cassette en Campagnolo Neutron wielen met 25mm Conti's GP4000 banden. De fiets met bepakking kwam uit op ongeveer 21 kg.

Het is echt een prachtige reis en ik heb ook in hotels en gites geslapen, maar ook in Refugios (pelgrimshuizen) wat ook echt een beleving is en lekker goedkoop, vaak is er een vrijwillige bijdrage of een euro of 4. Wel heb je vaak een pelgrimspaspoort nodig om om deze locaties te mogen verblijven, voordeel van zo'n paspoort is wel dat je in Santiago dan ook een Compostelaat kan halen. Op santiago.nl kan je er 1 bestellen.

Als voorbereiding heb ik wel zo'n 3000 km gefietst voordat ik vertrok (van februari t/m april), maar ik heb ook wel veel kilometers gemaakt het eerste deel. In 10 dagen stond ik aan de voet van de Pyreneeën.

Ik zit nu op m'n werk, maar ik zal vanavond wel een foto van m'n fiets posten.

marten4130
Forum-lid

marten4130 13 dec 2011 22:10

Hierbij de foto van m'n fiets (genomen in Santiago)

Afbeelding

hemanos
Forum-lid

Gebruikersavatar hemanos 17 dec 2011 19:43

Ik zou hem eventueel alleen willen doen, maar met een z'n tweeën of met een groepje lijkt me ook wel fijn, dan heb je een beetje steun aan elkaar op de doorzakmomenten! Marten jij bent alleen gegaan, beviel dat goed? Een stalen fiets lijkt me inderdaad het beste voor zo'n onderneming. Je hebt het vlot gedaan in 20 dagen! Dat lijkt me een hele opgave. Maar, zoals ik al eerder zei: Ik zal daar nog flink voor moeten trainen. Hierbij een foto van mijn fiets, toen ie net uit de doos kwam.

Afbeelding

farelli
Forum-lid

farelli 17 dec 2011 23:40

Ik heb het ook alleen gedaan. Met een vrij zware trekking met volle bepakking kamperend. In 28 dagen.
Met een racefietsje, minimale bepakking en logerend/hotellerend moet 3 wk goed te doen zijn.
Eenzaamheid hoort er een beetje bij. Het is ook bedoeld om te louteren. :P
Maar je komt al snel mensen tegen, soms meer dan je lief is.
Ik woon 30 km van Eindhoven en daar sprak de eerste me al aan of ik naar Santiago ging (!). Op de weg naar Valkenswaard (enkele km verder) idem.
Bij Herenthals een heel gesprek met iemand die het langs de kust vanuit Belgie had gefietst.
Boven in Frankrijk de eerste contacten met mensen die dezelfde route aan het fietsen/wandelen waren.
En vanaf Spanje mag je blij zijn dat je af en toe eens rust hebt. :lol:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

farelli
Forum-lid

farelli 17 dec 2011 23:51

De Gazelle Kathmandu.
Voor en achter tassen, stuurtas en bepakking boven de achtertas. Wat zwaar met klimmen en op de singletracks lastig (niet te doen).

Afbeelding

Heb je louter een sportief doel? Dan moet je daar mn in de (religieuze) albergues/refugios niet te uitgesproken over zijn. Je word er minder welkom door. :roll:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

marten4130
Forum-lid

marten4130 18 dec 2011 12:27

Het hoort er wel een beetje bij om het alleen te doen. In Spanje is het inderdaad ook echt heel druk met wandelaars in de refugio's en dat is soms ook wel frustrerend, want daardoor wordt je als fietser op sommige plekken geweigerd (terwijl jij er al 2000 km op hebt zitten en veel wandelaars net uit een bus stappen!) Wat je ook veel zit bij de wandelaars is dat ze samen of met een groepje starten en halverwege lopen ze allemaal alleen, vaak door het tempo verschil en soms door ruzies.
Ik ben de reis als sportief doel begonnen, maar het is uiteindelijk toch best een spirituele tocht geworden... al heb ik het licht niet gezien ;)

Plaats reactie