Met Campa pedalen kan je je fiets volledig opnieuw af gaan stellen. Die hebben zo'n enorme stack height.
Ik snap niet hoe RXS af kan vallen. Wat mij betreft de beste pedalen op de markt, plaatjes lopen 't beste, gaan zeer lang mee en kosten weinig. Pedaal heeft goede lagers (in tegenstelling tot Keo's, waar lagers gewoon kapot gaan). Prijs is zeker niet hoog.
pedalen: speedplay, keo, shimano
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
wasbeer2006 schreef:Op de racefiets heb ik ook een paar keer met spd gereden omdat ik dat goed ken, maar na drie keer spd-sl erop. Ik vind het op de racer toch wel wat fijner.
Als je spd gaat rijden neem dat wel een stijve schoen anders heb je te weinig steun aan de zijkant.
De weightwiennies op de MTB, halen vaak een kant weg wan het spd pedaal waardopor ie lichter word. Totaal kansloos in het terrein als je het mij vraagt, maar ze doen het.
Wat voor verschil ervaar je dan? Ik rijd zelf nog met SPD omdat ik graag 1 set schoenen wil gebruiken voor mijn beide fietsen (MTB en race). Het afgelopen jaar heb ik mijn MTB pas twee keer gebruikt, vandaar dat ik aan echte race schoenen en pedalen zit te denken.
Amclassic-fan schreef:Met Campa pedalen kan je je fiets volledig opnieuw af gaan stellen. Die hebben zo'n enorme stack height.
Ik snap niet hoe RXS af kan vallen. Wat mij betreft de beste pedalen op de markt, plaatjes lopen 't beste, gaan zeer lang mee en kosten weinig. Pedaal heeft goede lagers (in tegenstelling tot Keo's, waar lagers gewoon kapot gaan). Prijs is zeker niet hoog.
Mijn fout...sorry...ik bedoelde natuurlijk, dat Time iClic af viel....de RXS heb uik nog niet naar gekeken.
Weet alleen niet of Time onder mijn SPD-SL-schoenen past (wss. wel)
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra
Stockie schreef:body schreef:Ik ben juist overgestapt van Speedplay naar Keo carbon ivm met de slijtage. Bij veel gebruik en zeker intens gebruik gaan Speedplays snel kantelen met als gevolg knie klachten.
havana schreef:Speedplay is niet op te lopen en schreeuwend duur (plaatjes moet je vaak vervangen). Ik snap de hype rondom Speedplay niet zo.
Het slijten van de plaatjes van Speedplay is op 1 manier heeeel makkelijk op te lossen: het metalen beschermplaatje dat ze aanbieden 0,2mm dikte die je plaatjes tot in de eeuwigheid doen meegaan (of toch totdat de veer niet meer strak genoeg is voor je gevoel, en dat duurt echt wel lang).
Zonder deze beschermplaatjes sleten mijn pedalen en plaatjes ook snel, maar nu rijd ik al meer dan een halfjaar met deze, en er is nog niks van slijtage, speling of kantelen te merken!
Het kantelen heeft niets te maken met plaatjes. Het kantelen heeft te maken met de as in combi met 't pedaaltje die snel slijt bij intens gebruik.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
joers schreef: Weet alleen niet of Time onder mijn SPD-SL-schoenen past (wss. wel)
Ja, Time plaatjes gebruiken dezelfde 3 gaatjes (driehoek) als Look en Shimano SPD-SL.
havana schreef:joers schreef: Weet alleen niet of Time onder mijn SPD-SL-schoenen past (wss. wel)
Ja, Time plaatjes gebruiken dezelfde 3 gaatjes (driehoek) als Look en Shimano SPD-SL.
Super...ik ga eens kijken naar Time RXS-pedalen
Prijzen lopen nogal uiteen voor de Time RXS Speed: van 65 tot 105
Iemand een goed en goedkoop adres?
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra
body schreef:Stockie schreef:body schreef:Ik ben juist overgestapt van Speedplay naar Keo carbon ivm met de slijtage. Bij veel gebruik en zeker intens gebruik gaan Speedplays snel kantelen met als gevolg knie klachten.
havana schreef:Speedplay is niet op te lopen en schreeuwend duur (plaatjes moet je vaak vervangen). Ik snap de hype rondom Speedplay niet zo.
Het slijten van de plaatjes van Speedplay is op 1 manier heeeel makkelijk op te lossen: het metalen beschermplaatje dat ze aanbieden 0,2mm dikte die je plaatjes tot in de eeuwigheid doen meegaan (of toch totdat de veer niet meer strak genoeg is voor je gevoel, en dat duurt echt wel lang).
Zonder deze beschermplaatjes sleten mijn pedalen en plaatjes ook snel, maar nu rijd ik al meer dan een halfjaar met deze, en er is nog niks van slijtage, speling of kantelen te merken!
Het kantelen heeft niets te maken met plaatjes. Het kantelen heeft te maken met de as in combi met 't pedaaltje die snel slijt bij intens gebruik.
Beter lezen wijsneus: ik spreek over slijtage van plaatjes én pedaal. Daar het pedaal enkel in contact komt met de schoenplaatjes moet de slijtage door de plaatjes veroorzaakt worden. Na een mailtje naar de jongens van Speedplay raden ze mij de bovenstaande oplossing aan: tadaah, probleem gedaan.
Stockie
Ik ben heb net SPD SL 105's opgezeten in plaats van m'n Keo Classics. Voelt alleszins al een stuk beter aan want die Keo's waren echt (snel) versleten.
Iemand enig idee of hoe ik m'n zadelpositie nu moet veranderen (ietsjes hoger/lager?)
Iemand enig idee of hoe ik m'n zadelpositie nu moet veranderen (ietsjes hoger/lager?)