Alles over vakanties op én met de fiets

Voorjaar 2012

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 19 dec 2011 10:26

Hallo,

Ik wil samen met een paar man een leuk weekendje plannen naar een tocht in Belgie of Duitsland ( niet te ver over de grens )
Vorig jaar hebben we de JNC gereden, wat erg goed bevallen is.
Maar dit jaar willen we eigenlijk iets eerder in het seizoen, dwz eind maart of begin april.
Hebben jullie nog suggesties ? liever niet zo massaal als de Ronde, maar in de lange afstand wel voldoende uitdaging ( tussen de 150 en 200 km )

Ik zie zoveel op internet, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Graag gebruik ik jullie ervaringen, als jullie ze willen delen.

met vr. gr.

Victor
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 dec 2011 10:41

cipressa schreef:Hallo,

Ik wil samen met een paar man een leuk weekendje plannen naar een tocht in Belgie of Duitsland ( niet te ver over de grens )
Vorig jaar hebben we de JNC gereden, wat erg goed bevallen is.
Maar dit jaar willen we eigenlijk iets eerder in het seizoen, dwz eind maart of begin april.
Hebben jullie nog suggesties ? liever niet zo massaal als de Ronde, maar in de lange afstand wel voldoende uitdaging ( tussen de 150 en 200 km )

Ik zie zoveel op internet, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Graag gebruik ik jullie ervaringen, als jullie ze willen delen.

met vr. gr.

Victor
Victor,
ik kan onderstaande tochten van harte aanbevelen. Niet druk, goedkoop, goede verzorging en beide in een prachtig gebied.

12-5 La Magnifique, Rochefort. 180 km. Fraaie en zware tocht door minder bekend deel van de Ardennen.

19-5 Fleche de Wallonie, Spa. 160 of 220 km. Heel mooie tocht met diverse loodzware beklimmingen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 dec 2011 11:46

een heel goed georganiseerde tocht en niet zo massaal met een aantal hellingen van de ronde en een vleugje waalse hellingen ( bois de la houppe o.a.):
De E3 Prijs Vlaanderen wielertoeristen wordt voor de tiende maal georganiseerd op zondag 25 Maart 2012.

http://www.velotour.be/programma/2012/e ... laanderen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 19 dec 2011 15:21

Dank voor jullie reacties, ik duik er vanavond eens in.
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

bv
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mei 2010 20:36

bv 19 dec 2011 17:51

de fleche de wallonie is zeker een aanrader zeer gezellig en heel zwaar parcours, maar nu golazo deze toch heeft overgenomen (prijs van 5 euro naar 13 euro op een jaar) zal het afwachten worden of het gezellige karakter gaat blijven. Het zware parcours blijft natuurlijk wel. ;) De stockeu op 180 km dat doet pijn!

Plaats reactie