vantheman schreef:Het is bijna alsof je verplicht voor de berg moet zijn.
Grappig, ik heb bij de meeste reacties op dit forum precies de omgekeerde indruk.
Ik blijf me verbazen over de emotionele, aggressieve reacties en persoonlijke aanvallen als:
"Het is niet meer en minder dan pure oplichting om het onwetende tokkie-volk een NEDERLANDSE berg voor te houden"
"Het is oplichting, zwendel en pure misleiding met Thijsje voorop als meest ongeloofwaardige beroepsoplichter ooit."
Mooi dat enkele krachttermen tot denken aanzet….., als het weet te voorkomen dat enkele onwetenden hierdoor geld doneren aan “oplichtingpraktijken” dan is dat mooi meegenomen. Ik zal hem heus niets aandoen, doe nog geen vlieg kwaad, tenzij ie van verbale krachttermen hoofdpijn krijgt.
Thijs heeft kennelijk ook zijn kwaliteiten, als je zoveel bedrijven met nonsens weet te mobiliseren dan heet dat vandaag de dag een kwaliteit te zijn. Hij schijnt ook heel aardig voro zijn moeder te zijn, maar de media aandacht is hem echt boven de pet gestegen. Dat ie zich opwerpt als de grootste projectontwikkelaar aller tijden voor het grootste bouwproject in de geschiedenis van de mensheid is toch compleet van den zotte. Wat ie doet is de entertainer uithangen, iets wat met (wetenschaps)journalistiek niets te maken heeft. Alhoewel, de mythbusters hebben ook een eredoctoraat gekregen.... zou thijs daar op azen?
En ja, het is nu zwendel en oplichting geworden want ze stellen dat die berg er komt, en vragen van goedwillende gelovigen een financiële bijdrage voor iets wat niet eens gerealiseerd kan worden. Stapelen van 2000 Eiffeltorens is onmogelijk, hoeveel gezond verstand wil je hebben, een reis naar mars is makkelijker (hoewel minstens zo onzinnig). Bovendien kun je zoiets ook niet voor elkaar krijgen zonder de overheid erbij te betrekken, en dus kost het mij ook als belastingplichtige ook geld….. iets waarvan ze stellen dat het niet zal gebeuren. Dat berggelovigen geld doneren voor deze onzinnige massastudie en het initiatief tot een religie verheffen is wat mij betreft okay, moeten ze zelf weten, een tokkie kun je ook niet veranderen. Maar vertel er dan gelijk bij dat die berg er toch niet komt en het hoogstens een leuk krantenartikel of een uurtje entertainment op discovery-channel oplevert. Doe je dat niet, dan ben je wat mij betreft gewoon een yomanda, een charlatan of een oplichter. En dat bedrijven met enige reputatie (zoals Oranjewoud) zich aan dit initiatief binden is voor mij echt verbazingwekkend. Geloofwaardigheid inleveren voor een stukje reclame. Geloof me, bergaanbidders, wonderen creëren bestaat niet en al helemaal niet als ze geboren worden uit naïviteit of sensatiezucht. Begin eens met een probleem, en verzin dan een oplossing in plaats van andersom.
Waar maak ik me druk om? Als je weet hoe enorm slagveld het in de bouw momenteel is, dan is dat zorgwekkend voor heel veel reële banen die reële gezinnen onderhouden. Dat men dan op deze manier “hoopt” op een werkgelegenheidsproject, heeft met “leuk, leerzaam en innovatief” niets meer te maken. Groot voorstander van bundelen van denkkracht en innovatieve ideeën op gebied van duurzaamheid, maar laat deze luchtfietser alsjeblieft uit de media verdwijnen.