Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

e-mail adres pliegersport ivm fietsmeting

nagtie
Forum-lid

nagtie 21 sep 2010 23:53

Daniel1975 schreef:tzt...... vind je het dan gek dat iemand niet staat te springen om je op en door te meten?
Dat doen ze pas bij aankoopsignalen voor een nieuwe fiets.

ik in die winkel was? We waren daar om samen een fiets te kopen, daarvoor wilde we de juiste maat hebben, die kregen we niet, en ze konden ook niet een mooie aanbieding doen. Dus heeft mijn vriendin nu al alleen een fiets gekocht, en zal ik dus verder moeten zoeken.

gijs01
Forum-lid

gijs01 22 sep 2010 00:06

Nagtie schreef:
Daniel1975 schreef:tzt...... vind je het dan gek dat iemand niet staat te springen om je op en door te meten?
Dat doen ze pas bij aankoopsignalen voor een nieuwe fiets.

ik in die winkel was? We waren daar om samen een fiets te kopen, daarvoor wilde we de juiste maat hebben, die kregen we niet, en ze konden ook niet een mooie aanbieding doen. Dus heeft mijn vriendin nu al alleen een fiets gekocht, en zal ik dus verder moeten zoeken.

Om een één of andere reden ben ik er niet verbaasd over dat Plieger het meetresultaat niet geeft. Als ik je vraagstelling lees ga je van de hak op de tak en vraag je om elke scheet om bevestiging. Lees je toch eens goed in en kom dan met gerichte vragen.

Mijn advies houd hier op.
Camerig is prachtig!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 sep 2010 20:06

+1, maar dat probeer ik hem inmiddels al een paar maanden uit te leggen.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 sep 2010 21:41

Gerrit Plieger is sowieso een man van krabbeltjes, en doet inderdaad alleen iets met de maten van de meetfiets als je een fiets bij hem koopt.

Verwacht hier geen mooie computer uitdraai met al de gegevens, maar hij zet je wel goed op de fiets.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

swoosh
Forum-lid

swoosh 22 sep 2010 21:59

Nagtie schreef:Ik zit nu wel aardig, maar wil tzt een andere fiets gaan aanschaffen, en aangezien ik net als de meeste maar 1 keer het geld kan uitgeven, koop ik graag de goede maat. Zelf kom ik uit op een 56cm, maar ik fiets prima op een 58cm. Daarom wil ik gewoon graag weten welke geometrie voor mij geschikt is, en welke maat ik echt moet hebben.

Een fietsmeting zegt ook niet alles.
Dat zijn meestal heel basale metingen waarbij jouw gevoel en persoonlijke voorkeuren niet in verwerkt zitten.
Je hebt al een fiets. Ik zou zeggen experimenteer daar eens mee. Breng eerst de huidige afstellingen in kaart en zet ze netjes op papier. (hoe je dat precies meet vind je op de bekende sites) Koop een 2e hands stem in een andere maat en voel hoe het is als je gestrekter zit of juist korter en met je stuur hoger of lager. Doe hetzelfde met de achterwaartse stand van het zadel. Kijk ook eens in de spiegel naar je zit en/of laat iemand 's een kort videootje van je maken terwijl je fietst. Al deze dingen brengen je verder tot de meest ideale zit/geometrie dan een gewone fietsmeting voor je kan betekenen. Na al het proberen en stelselmatig documenteren moet je voldoende weten welke fiets het meest geschikt voor je gaat zijn.
Afbeelding

johnj
Forum-lid

johnj 23 sep 2010 23:41

Ik snap ook best dat een dealer niet zit te wachten om je alleen op te meten, zoals ik de afgelopen maanden heb gelezen heb je als het goed is al ervaring met bijna alle fietsenzaken bij je in de provincie en wil je voor weinig geld heel veel krijgen, waarom maak je niet eerst een keuze voor wat voor merk je wilt gaan, neem dan je geld mee naar een erkende dealer en koop de fiets daar helemaal op maat aangemeten, een goeie dealer bied je gewoon garantie voor je stuurpen gratis te laten wisselen etc etc etc..de echt ervaring met een juiste afstelling krijg je toch echt door te gaan fietsen..

swoosh
Forum-lid

swoosh 24 sep 2010 00:25

Totaal verkeerde gedachte om eerst voor een bepaald merk te kiezen.

Als je nog niets weet dan moet je gewoon naar een FM gaan die meerdere merken voert en die je zo onbevooroordeeld advies kan geven over juiste maat en geometrie zonder krampachtig vast te houden aan één merk met een geometrie die misschien helemaal geen goede keuze kan zijn. Shoppen bij meerdere FM's voordat je een keus maakt lijkt me ook niets verkeerds aan. Als een FM een fiets wil verkopen en een goede relatie met een (terugkerende) klant wil opbouwen mag die best moeite voor doen hoor . . . laat de FM zich maar onderscheiden en zich dienstverlenend opstellen.
Afbeelding

johnj
Forum-lid

johnj 24 sep 2010 00:30

ja daar ben ik het ook deels wel mee eens, maar geen fietsenmaker zit te wachten op iemand die lekker zoals nagtie op school ofzo heen en weer gaat zitten mailen over een meting, wees een vent en bel die dealer en maak een afspraak..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2010 09:49

Swoosh schreef:Totaal verkeerde gedachte om eerst voor een bepaald merk te kiezen.
.

Eens, dat kun je pas doen als je de nodige ervaring hebt. Maar verder ga ik toch met John mee; geen FM zit op het gedrag van Nagtie te wachten.
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 sep 2010 10:34

Toch wordt het merendeel van de fietsen uitgezocht op merk ipv. op geometrie. Kijk maar eens op 't forum rond, vrijwel elke nieuwe fiets is gewoon niet (exact) de juiste maat.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2010 10:37

Klopt, maar feitelijk is het zeker voor een beginner beter om een passende fiets aangemeten te krijgen. Op merk kiezen kun je pas echt doen als je wat ervaring hebt.
En zelfs mensen die al de nodige fietsen hebben gereden maken nog wel eens een foutje......
Less is bore

Plaats reactie