Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opera/Pinarello kopen

Cristobal
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2011 19:33

Cristobal 27 dec 2011 19:47

Afgelopen zomer ben ik besmet geraakt met het wielervirus, en heb in april een Focus Variado gekocht en het beviel me uitstekend.
In het begin was het behoorlijk wennen maar al snel had ik de juiste feeling met mijn fiets. Op de beurs in Utrecht ben ik gestuit op wat mij de mooiste fiets op aarde lijkt: het merk Opera. Op internet is de fiets wel te zien maar ik kan geen dealers behalve die van Pinarello.
Weet iemand een dealer waar ik de fiets ook kan zien? en zijn er hier mensen die mij wellicht wat meer over de fiets en het merk zelf kunnen vertellen???

Met vriendelijke groeten

Cristobal.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 27 dec 2011 20:39

Slechts 4 dealers in Nederland. KLIK
Leef! Fiets!

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 27 dec 2011 23:37

Cristobal schreef:Afgelopen zomer ben ik besmet geraakt met het wielervirus, en heb in april een Focus Variado gekocht en het beviel me uitstekend.
In het begin was het behoorlijk wennen maar al snel had ik de juiste feeling met mijn fiets. Op de beurs in Utrecht ben ik gestuit op wat mij de mooiste fiets op aarde lijkt: het merk Opera. Op internet is de fiets wel te zien maar ik kan geen dealers behalve die van Pinarello.
Weet iemand een dealer waar ik de fiets ook kan zien? en zijn er hier mensen die mij wellicht wat meer over de fiets en het merk zelf kunnen vertellen???

Met vriendelijke groeten

Cristobal.
Dit is inderdaad een pracht fiets en ikzelf rij er ook op. De Opera rijdt super strak en is heel stijf, wat je wel merkt in het comfort. Wil je meer comfort zou ik de Cannova nemen. Informeer goed naar de garantie bepalingen alvorens je een beslissing neemt! Ik spreek uit ervaring, want heb nu een probleem met mijn eigen frame, terwijl hij nog in de garantie zit en dat gaat via de importeur.... :cry: Dat is nog een probleem erbij.
Bij Vos staan er genoeg, maar ja... :lol:
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16439
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 dec 2011 08:57

Opera is een merk uit de Pinarello stal.
Mooi
Redelijk exclusief en mede daardoor ook duurder.

Ik heb ook al eens ergens gelezen over moeilijke garantieafhandelingen.
Als er dan maar enkele verkocht worden en daar hebben de eigenaars dan achteraf problemen mee is dat toch een beetje jammer
Er zijn merken genoeg die het (veel) beter doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39661
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 dec 2011 10:02

tinn schreef:Slechts 4 dealers in Nederland. KLIK
Zonder enige twijfel Evertse pakken. Waarschijnlijk een roteind rijden voor je, maar hoogst waarschijnlijk de goedkoopste (prijsniveau Vos schat ik). En qua service absoluut bij de top van NL.
Less is bore

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 28 dec 2011 12:30

Alleen de garantie afhandeling gaat ook weer via Cardsports of doet hij dit rechtstreeks met Italie..? Evertse staat wel in de dealerlijst bij hun ;-)
Evertse is zeker een super adres daar is geen twijfel over mogelijk! Ook een leuke vent trouwens, heb hem een paar jaar geleden in Italie gesproken tijdens de Grandfondo Pinarello. Echt Zeeuwse humor heeft hij :P
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 28 dec 2011 12:39

daniel1975 schreef:
tinn schreef:Slechts 4 dealers in Nederland. KLIK
Zonder enige twijfel Evertse pakken. Waarschijnlijk een roteind rijden voor je, maar hoogst waarschijnlijk de goedkoopste (prijsniveau Vos schat ik). En qua service absoluut bij de top van NL.
Afgezien van de eventuele prijsstelling: is er iets mis met Jos Feron? Ik heb daar nooit wat over gehoord.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1062
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 28 dec 2011 12:46

Ik kan over de kwaliteit niets zeggen. Het is in ieder geval een merk waar ik niet naar zou kijken, maar dat komt omdat ik niet van de Italiaanse merken hou (persoonlijke smaak). Qua dealers zou ik alleen Vos afraden. Zie ook meerdere andere plekken op dit forum waar menigeen zijn/haar hart lucht.
Time is (almost) on my site

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 28 dec 2011 17:45

[quote="Slowracer"Qua dealers zou ik alleen Vos afraden[/quote]
Kennelijk geen ervaring met de heer Vos?

Mijn Prince is na 2,5 jaar onder garantie vervangen, door Vos.
Wel heeft hij rechtstreeks met Italië zaken gedaan waardoor ik slechts 1,5 maand op een door Vos beschikbaar gesteld leenframe, met mijn groep en onderdelen, heb hoeven rondrijden.
De garantietermijn was trouwens verstreken (3 jaar oud) omdat ik het was vergeten te registreren op de pina site.

Dus dat afraden is nergens voor nodig en ja ik ken de negatieve verhalen, ik heb alleen andere ervaringen.

@TS succes met de keuze, Opera is exclusiever want zie je niet vaak. Pinarello heeft de naam, met bij behorende prijs.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 28 dec 2011 19:24

farelli schreef:Afgezien van de eventuele prijsstelling: is er iets mis met Jos Feron? Ik heb daar nooit wat over gehoord.
Jos Feron, is een goede dealer en denkt mee en is bereidt je te helpen. Heb eenmaal een shifter kapot gehad die onder garantie moest worden opgestuurd, had hij er zolang een andere shifter opgezet dat ik toch nog kon fietsen....zonder te vragen.

Eenmaal wiel moeten laten richten, 2 spaken moesten vervangen worden die ie niet op voorraad had daar ik de wielen nodig had voor het weekend werd er me een reserve wiel aangeboden. Overigens achteraf niet nodig daar de spaken tijdig binnen waren.

Zijn prijspolitiek is ook vrij soepel, het zijn geen Salden prijzen maar het verschil is relatief gezien klein!

Leuke is, heb er nooit een fiets gekocht wel onderdelen/kleding en soms laat ik er een fiets opbouwen, als ik geen zin/tijd heb.
YFood !!!

misterhulsberg
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2012 17:35

misterhulsberg 13 feb 2012 08:45

Met de fietsenzaak Feron is helemaal niets mis. Super mooie, kundige en vriendelijke zaak.Ik haal veel spullen bij Feron.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 feb 2012 14:23

Feron is goed, geld meer dan waard. Zelfde geld voor evertse.
Vos heb ik geen aankoopervaringen mee, enkele malen geprobeerd maar de extra service in de vorm van de voor hen kennelijk gebruikelijke omgangsvormen sprak me totaal niet aan.....(wellicht een ander wel)

Plaats reactie