fulcrum racing 3 2011: ervaringen
Voor de aanschaf van een nieuwe wielset valt mijn oog op de fulcrum r 3.
ik heb zelf goede ervaringen met fulcrum (de instapversie r7)
maar na wat surfen zie ik hier en daar wat problemen met de versie 2011 (104 gr lichter dan de 2010 versie), vooral het breken van spaken.
zijn er hier mensen die wel goeie ervaringen hebben met de 2011 serie?
of andere voorstellen van wielsets in dezelfde prijsklasse
ben dus op zoek naar een upgrade van de R7, maar lichter,allround, goed bollende alu wielen.
'k rij gemiddeld 150-200 km per week op diverse parcours,toertochten en jaarlijks enkele uitstappen naar ardennen,vogezen, ... (voor de echte weinige kasseitochten zal ik de R7 gebruiken)
ik heb zelf goede ervaringen met fulcrum (de instapversie r7)
maar na wat surfen zie ik hier en daar wat problemen met de versie 2011 (104 gr lichter dan de 2010 versie), vooral het breken van spaken.
zijn er hier mensen die wel goeie ervaringen hebben met de 2011 serie?
of andere voorstellen van wielsets in dezelfde prijsklasse
ben dus op zoek naar een upgrade van de R7, maar lichter,allround, goed bollende alu wielen.
'k rij gemiddeld 150-200 km per week op diverse parcours,toertochten en jaarlijks enkele uitstappen naar ardennen,vogezen, ... (voor de echte weinige kasseitochten zal ik de R7 gebruiken)
Heb de r3 2011. Marmotte oa mee gereden en ben er zeer trvreden mee. Wieltjes bollen uitstekend. Ik ben geen beest op de fiets maar kan aardig trappen, maar ik heb heb ze niet kapot gekregen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- rjgmjorissen
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 nov 2011 18:10
- Locatie: den Bosch
Ik heb deze wielen vorig jaar maart aangeschaft en geen enkel probleem mee gehad.
Wielen bollen perfect, geen spaakbreuk, geen speling en heb er een km of 6000 meefietst waaronder een fors aantal km's klimmen en dalen in de Franse alpen en de Dolomieten in Italie.
Ik kan deze wielen echt aanbevelen, super setje voor een goede prijs.
Wielen bollen perfect, geen spaakbreuk, geen speling en heb er een km of 6000 meefietst waaronder een fors aantal km's klimmen en dalen in de Franse alpen en de Dolomieten in Italie.
Ik kan deze wielen echt aanbevelen, super setje voor een goede prijs.
biciclette da corsa italiane, pura passione
In mijn doos zit zo'n magneetje, ik dacht eerst een ventielverlenger te ontwaren, maar het is een magneetje om het een en ander door de velg naar het ventielgat te geleiden om een nieuwe spaak te monteren..
Mocht dat eens nodig zijn zal mij dat vast lukken, maar in dat geval kan ik waar ik de wielset gekocht heb gewoon een paar dezelfde spaken bestellen?
Mocht dat eens nodig zijn zal mij dat vast lukken, maar in dat geval kan ik waar ik de wielset gekocht heb gewoon een paar dezelfde spaken bestellen?
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Ik heb ze in april 2011 aangeschaft. Binnen de eerste 1000km brak bij mij een spaak. De oorzaak was mij een raadsel. Na reparatie inmiddels ca 4000km zonder problemen verder.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
Vraagje, ik heb net mijn Fulcrum Racing 3 binnen (zogenaamd laatste model) en heb ze even gewogen (met body) en kom op een gewicht uit van 727+940. Dat lijkt me meer dan de geclaimde 1555 en lijkt wel veel op het gewicht van het 2010 model 1660gr. Weet iemand een andere manier dan het wegen van de wielen hoe je kan zien welk model je hebt, of wat andere verschillen zijn?
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Heb je ze gewogen zonder snelspanners, velglinten en met aluminium (Campa) body? Ik weet niet of de verschillen duidelijk zichtbaar zijn maar waarschijnlijk wel, is bij de Zonda wielen ook zo. Ik geloof dat zelfs de velghoogtes verschillen.