Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Willempy
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Willempy 27 dec 2011 12:01

Hallo

Ik heb 5 fietsprofielen, kun je die ook in Garmin-Connect terugvinden en kun je per fietsprofiel je odo km weer op nul zetten, zodat je kunt zien hoeveel km je per jaar met welk fietsprofiel hebt afgelegd.

Grtz

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 27 dec 2011 13:02

Garmin connect ken ik nog niet goed maar de odo meter in de Edge kan je volgens mij op 0 zetten via menu/fietsinstellingen/fietsprofielen/fietsdetails/afstandsteller ingedrukt houden! Misschien dat GC dat dan overneemt??

Willempy
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Willempy 27 dec 2011 15:48

Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde of je in Garmin Connect kan zien welke fietsprofiel je voor welke rit hebt gebruikt. Je geeft immer op je garmin in met welk fietsprofiel je aan het fietsen bent, maar in Garmin-Connect zie ik dat nergens terug komen. In de Garmin zelf kun je wel zien hoeveel km je per profiel hebt afgelegd dus.....

Bedankt voor de tip over het op nul zetten.

ron kinkel
Forum-lid

Gebruikersavatar ron kinkel 30 dec 2011 13:16

Weet er iemand hoe lang de batterij van de borstband zender mee gaat en hoe je merkt als ie bijna leeg is ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2011 11:27

Bij mij ging de batterij volgens mij iets van 2 jaar mee, bij de meeste fietsers dus waarschijnlijk nog wel wat langer. Op 't moment dat de hartslagmeter 't niet meer goed doet moet je de batterij vervangen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

whocares
Forum-lid

whocares 31 dec 2011 15:09

ron kinkel schreef: hoe je merkt dat je borstband bijna leeg is ?
Dan registreert hij je hartslag onregelmatig of niet meer .

Ik heb het eens tijdens een rit meegemaakt , maar ik weet niet na hoeveel tijd het was .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 01 jan 2012 09:30

De beste wensen mensen!

Ik vroeg mij af of je in verband met de batterij de sensor gewoon op de band geklikt kunt laten zitten (lijkt mij wel). De band van de 705 bestond uit een deel dus daar hoefde ik niet over na te denken.

Verder ga ik vandaag mijn eerste ritje met de 800 maken. Apparaat was makkelijk in te stellen en ik was plezierig verrast door de weergavemogelijkheden op het scherm.

De navigatie sd kaart heb ik nog niet geplaatst. Staan hier wel de fietspaden op of is het meer voor sdeden?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 jan 2012 09:43

Hangt er vanaf welke bundel je hebt gekocht. Op de standaard kaart staan geen fietspaden. Op CityNavigator ook niet. Alleen op OSM staan fietspaden en die zul je zelf moeten downloaden.

Dan je tweede vraag: het beste is het om na het fietsen het blokje eraf te halen en de hartslagmeterband om te houden in de douche en daar afdoen en afspoelen.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 01 jan 2012 10:07

Map source city navigator zit erbij.... helaas.
Ik heb ervaring met velomaps op de 705 via Mapsource. Daar was ik niet helemaal blij mee. (Duitse plaatsnamen en nederlandse grenssteden)

Ik heb net http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_ ... n/Download" onclick="window.open(this.href);return false; gevonden, welke kaart werkt het beste voor Nederland?

Hartslagband procedure klinkt slijtage gevoelig maar ik vertrouw erop dat dat de beste manier is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 jan 2012 11:01

Zie dit filmpje dat ik eerder maakte. Dit is het bijbehorende webadres.

Als je courses rijdt maakt het trouwens niet veel uit welke kaart je hebt. Zelfs zonder kaarten werkt het. Kwaliteit van kaartmateriaal is met name van belang als je de Garmin zelf iets laat berekenen. Merk op dat je bij OSM geen adressen kunt intoetsen (CityNavigator wel). Een locatie aanwijzen op de kaart kan wel.

Mapsource is een grafprogramma. Ik raad BRT aan. Online en gratis en je kunt tijdens het tekenen diverse kaarten gebruiken. Instructiefilmpjes kun je vinden op mijn YouTube-kanaal.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 01 jan 2012 11:44

Ziet er goed uit, ga ik op mijn gemak bekijken. Dank!

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 01 jan 2012 22:18

Vanmiddag uitgebreid de nieuwe aanwinst getest. De meegeleverde citymaps SD kaart had ik ook maar gemonteerd en zowaar ondersteunt deze gelukkig ook wegen en fietspaden door het platteland.
De EDGE 800 is lekker snel en de navigatie werkt goed en snel. Ook herberekeningen gaan zeer rap; ik werd er echt blij van. Enige minpuntje zover was de foeilelijke blauwe rand; dit ga ik echter oplossen door de siliconen beschermhoes denk ik.

Bij thuiskomst het apparaat uitgeschakeld en na het douchen aan de notebook gehangen om de rit te uploaden. Uploaden? Garmin Connect geeft aan dat hij op D: niets kan vinden en als ik E: (SD navigatie kaart) selecteer dan blijft hij zoeken naar nieuwe ritten. (reageert niet meer).

Op het apparaat kan ik onder de Activities map ook geen data (.fit) bestand vinden. Als ik browse naar de D: schijf (apparaat zelf) en klik op "Upload to Garmin Connect" dan start de Internet Explorer met Garmin Connect en krijg ik de melding dat de conector niet up to date is. Na het automatisch updaten wordt er nog steeds geen rit gevonden.
Als ik op het apparaat (display) naar Geschiedenis ga, dan zie ik wel het totaal van vandaag maar niet de rit zelf of ritegegevens.

Een uurtje Googelen levrt mij op dat ik niet de enige ben, en na elke rit éérst op RESET moet drukken om de rit op te slaan. Hier ben ik niet echt of beter gezegd helemaal niet blij mee. Wat een gezeik zeg, zijn ze overgenomen door Microsoft of zo? het mooie van Garmin was altijd dat er gen rit verloren kon gaan, dit stat zelfs expliciet in de handleiding van de EDGE 705.

Maar goed, het leed is geleden en nu maar hopen dat ik voortaan mijn rit afsluit met éérst op RESET te drukken voordat ik het apparaat uitzet. Heft iemand wellicht nog een tip hiervoor?

Gesloten