Alles over vakanties op én met de fiets

Maart weekje fietsen

patrick_vn
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 sep 2009 00:24

patrick_vn 31 dec 2011 03:46

Goedendag,

Met een mede fietser willen we graag in Maart ergens waar het mooier weer is dan in Nederland een weekje gaan vertoeven om wat te fietsen. Nu kwamen we natuurlijk al gauw uit op Mallorca. Maar wat zijn nog meer leuke locaties ? Voorwaarden moeten zijn dat fietshuur mogelijk is, mag bergachtig zijn, graadje of 20.
Aangezien het budget ook niet te groot is moeten het ook niet zwaar in de financien lopen.

Hopelijk hebben jullie nog wat suggesties. En ja ik heb het forum ook al doorgekeken.

Groeten,

Patrick
http://www.twitter.com/patrickvn88" onclick="window.open(this.href);return false;

Gitane Definitive Full carbon

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 31 dec 2011 06:36

patrick_vn schreef: .....graag in maart ...... mooier weer .......een weekje fietsen..... fietshuur mogelijk.........graadje of 20....... niet zwaar in de financien.....
Dat antwoord willen we allemaal graag weten.....

Originele variant op "light, strong and cheap: pick two!" :D

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2011 10:58

Mallorca kan je ook direct weg strepen, want daar kan je er niet vanuit gaan dat 't 20 graden in maart is. Gran Canaria is wel praktisch gegarandeerd 21 graden, je kan er goedkoop heen vliegen en fietsen huren bij Free-motion. Andere optie zijn de Costa's, daar is 't vaak net wat warmer dan op Mallorca.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

steenhuis
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:21

steenhuis 31 dec 2011 11:34

Ben in oktober in Portugal geweest in Almancil (vlakbij Faro).
Heb daar een Trek gehuurd en ben het binnenland in gefietst. Hele mooie omgeving het is er rustig en het gaat lekker op en neer. (de klimmen zijn niet heel lang en stijl).
Op de achterkant van de 'Fiets' staat vaak reclame voor fietsen in de Algarve. Dit is gebied waar ze voor adverteren is ten oosten van Faro.

Ik vond het er heel mooie en bij mij was het toen ca 28 graden hoe dit in maart is weet ik niet precies, maar een local had mij verteld dat het daar vooral regende in december, januari en februari.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 dec 2011 17:40

Sicilië misschien? Ik verwacht dat het daar met de temperatuur wel goed zit en het is er prima fietsen.

jorrit85
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 nov 2009 15:24

jorrit85 31 dec 2011 18:27

Kijk eens op http://www.casa-cameleon" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier kan je een kamer huren met eigen sanitair. De eigenaar heeft veel routes beschikbaar voor verschillende niveaus en omgevingen. Ook weet hij allerlei andere activiteiten in de buurt. Je kan goedkoop vliegen op Alicante o.a. met Ryanair en een auto huren via sunnycars.nl is ook spotgoedkoop of een transfer regelen.
De eigenaar Petro Ballemans, is zelf oud-wielrenner en kok, een ideale combi zo heb ik ervaren. Heel aardige man ook, super gastvrij. Mooi rustige gelegen casa, landinwaarts maar niet ver van Alicante en Benidorm.
Het huis van Bauke Mollema staat op steenworpafstand, goede trainingsgrond dus.

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 31 dec 2011 19:33

Zuid Spanje? Goedkoop vliegen op Malaga en b.v. verblijf bij http://www.andalusie-sportief.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (fietshuur via hun te regelen)

patrick_vn
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 sep 2009 00:24

patrick_vn 01 jan 2012 18:27

Ga vanavond tijdens m'n nachtdienst weer verder zoeken. Verdere tips nog altijd welkom. Verdere ideeen en tips altijd welkom.

Uiteraard nog allen een sportief 2012 toegewenst!!
http://www.twitter.com/patrickvn88" onclick="window.open(this.href);return false;

Gitane Definitive Full carbon

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 01 jan 2012 22:15

Wat zijn jullie eigelijk gemiddeld zo kwijt voor een weekje 500/600?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jan 2012 22:33

Maakt nogal wat verschil of je in eentje in een hotel slaapt of met een groep in een appertement en zelf gaat koken. Een weekje naar de zon kan wel voor minder, maar 't kan ook veel duurder uit vallen naar gelang je wensen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jan845
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2012 10:08

jan845 02 jan 2012 20:37

Ik woon zelf aan de Costa Blanca Noord, en het fietsen is hier fantastisch, in de wintermaanden trainen hier de profploegen, ook leuk om die tegen te komen.Even vanaf de kust prachtige wegen met mooie klimmetjes en weinig verkeer.
Reclame verwijderd.

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 02 jan 2012 21:32

jorrit85 schreef:Kijk eens op http://www.casa-cameleon" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier kan je een kamer huren met eigen sanitair. De eigenaar heeft veel routes beschikbaar voor verschillende niveaus en omgevingen. Ook weet hij allerlei andere activiteiten in de buurt. Je kan goedkoop vliegen op Alicante o.a. met Ryanair en een auto huren via sunnycars.nl is ook spotgoedkoop of een transfer regelen.
De eigenaar Petro Ballemans, is zelf oud-wielrenner en kok, een ideale combi zo heb ik ervaren. Heel aardige man ook, super gastvrij. Mooi rustige gelegen casa, landinwaarts maar niet ver van Alicante en Benidorm.
Het huis van Bauke Mollema staat op steenworpafstand, goede trainingsgrond dus.
als je hierheen gaat, heb ik nog wel wat gps-routes voor je. 2 jaar terug ruim 700 km met 16000 hms gereden. pittig, maar erg mooi. wij zaten in een huisje iets verderop, voor nog geen 200 euro / week, kon je met 6 man in.

Plaats reactie