In 1995 kocht ik een stalen Presto Rapido op de Haarlemmerdijk in Amsterdam. Alle Presto frames werden gebouwd uit stalen Columbus buizen en de uitleg destijds in hun winkel en op hun (in die dagen nog beperkte) website was dat de frames bij Pesenti werden gemaakt en in België gespoten.
Op de Haarlemmerdijk doen ze er ongeïnteresseerd over: ze verkopen enkel nog Stevens fietsen, fietsen verkopen onder een huislabel doen ze niet meer, Pesenti zegt het huidige personeel niets en balhoofdplaatjes of decals om hem op te knappen daar "doen ze niet aan".
Nu las ik na googlen al dat Andrea Pesenti vanaf het einde van de jaren tachtig in Pergine Valsugana frames fabriceerde voor Italiaanse merken zoals uiteraard Cinelli, maar ook Fondriest, Carrera en Pegoretti, maar kan iemand bevestigen dat mijn Presto daar ook vandaan komt?
http://www.SanPatrignano.org
http://www.prestobikes.nl
Toen & nu...
Presto/Pesenti
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Een antwoord op je vraag heb ik niet, wel heb ik iets te melden over Presto.
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik bij Presto gesoliciteerd, niet op de Haarlemmerdijk maar in Oostzaan. Bij een rondgang door dat filiaal trof ik in een stoffig hoekje de bok waar in vroegere tijden Presto fietsen mee gebouwd werden. Door Joop de Boer en Peter Serier. (http://wielersport.slogblog.nl/post/1/311). Joop heeft ooit nog 's een patje in mijn toenmalige Gazelle Tour de L'Avenir gesoldeerd.
Van de oorspronkelijke glorie van Presto was toen al niets meer over, er werkten gasten die bitter weinig van fiets en wielen techniek afwisten. Wèl wisten ze alles over kleding en sportvoeding, vandaar dat ik niet werd aangenomen .
Ik denk niet dat 't verbeterd is. Met de Stevens fietsen is nix mis mee, maar echt bijzonder is 't ook niet. Maar wil je een fietsenzaak op een A lokatie laten draaien kan 't blijkbaar niet anders. Jammer.
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik bij Presto gesoliciteerd, niet op de Haarlemmerdijk maar in Oostzaan. Bij een rondgang door dat filiaal trof ik in een stoffig hoekje de bok waar in vroegere tijden Presto fietsen mee gebouwd werden. Door Joop de Boer en Peter Serier. (http://wielersport.slogblog.nl/post/1/311). Joop heeft ooit nog 's een patje in mijn toenmalige Gazelle Tour de L'Avenir gesoldeerd.
Van de oorspronkelijke glorie van Presto was toen al niets meer over, er werkten gasten die bitter weinig van fiets en wielen techniek afwisten. Wèl wisten ze alles over kleding en sportvoeding, vandaar dat ik niet werd aangenomen .
Ik denk niet dat 't verbeterd is. Met de Stevens fietsen is nix mis mee, maar echt bijzonder is 't ook niet. Maar wil je een fietsenzaak op een A lokatie laten draaien kan 't blijkbaar niet anders. Jammer.
Er is een website http://www.ciclipesenti.it te vinden, maar bij nalezen blijkt dat een fietsclub uit Bergamo te zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Loek van Presto moet er toch wel antwoord op kunnen geven? Hij zit er al sinds1893......of '94
Dank voor de eerste reacties! Kunnen we samengevat zeggen dat Presto begin jaren negentig van in Amsterdam gebouwde frames is afgestapt omdat outsourcen naar Italië (en België) makkelijker cq goedkoper was, en dat ze met de opkomst van aluminium en carbon helemaal zijn gestopt met het huismerk?
Alle aanvullende informatie over de Presto/Pesenti is uiteraard van harte welkom!
Alle aanvullende informatie over de Presto/Pesenti is uiteraard van harte welkom!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is deze serie van de hand van Jan van Dalen (jawel Duell).
Pesenti bouwde de eerdere serie, en daarna werde Duell ingeschakeld.
Jammer dat nu nog slechts de naam Presto over is op de Haarlemmerdijk, helaas geen framebouwer meer, geen technische kennis meer.
Tijden van weleer, ze veranderen veels te snel.
Pesenti bouwde de eerdere serie, en daarna werde Duell ingeschakeld.
Jammer dat nu nog slechts de naam Presto over is op de Haarlemmerdijk, helaas geen framebouwer meer, geen technische kennis meer.
Tijden van weleer, ze veranderen veels te snel.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.