Welke Tacx heb je en hoe bevalt die?
- razenderoeland
- Forum-lid
Ik ben me aan het orienteren op de aankoop van een Tacx fietstrainer. Nu zijn er nogal wat verschillende typen. Zo heb ik nog geen specifieke voorkeur voor welk type, maar wel wil ik de mogelijkheid openhouden om in de toekomst eventueel te kunnen upgraden naar VR.
daarom hier de vraag welke Tacx je hebt, en hoe je ervaring hiermee is.
daarom hier de vraag welke Tacx je hebt, en hoe je ervaring hiermee is.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
heb een flow t2200 werkt goed. Heeft voor mij genoeg functies met de cadans meting, op de site van tacx staan verder ook goede trainingsschema's.
MAAR het kreng maakt wel herrie, dus in een rijtjeshuis op het zolder kan ik het niet aanbevelen.... zie ook: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=45893" onclick="window.open(this.href);return false;
MAAR het kreng maakt wel herrie, dus in een rijtjeshuis op het zolder kan ik het niet aanbevelen.... zie ook: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=45893" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.
Heb 1.5 jaar geleden een Flow aangeschaft en getracht de winter door te komen door alle seizoenen Lost op de compu te kijken tijdens trainen. Lost kon me niet boeien. 3 maanden geleden de PC Upgrade voor de Flow gekocht en dat is wel een echte toevoeging. Met name de Real Life Training video's maken het toch net wat aangenamer.
Ik heb een Tacx I - Magic aangeschaft in oktober 2009, echt een toevoeging in de winter als je buiten niet kan rijden. Kom er altijd goed mee de winter uit, ben sterk en goed getraind als we weer op de weg moeten. Maak heel veel gebruik van de Real Life Video's waarmee je dus virtueel de bergen in kan, en dat is echt de moeite waard.
Laatst gewijzigd door sram60 op 08 jan 2012 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Edwin van de Velde
-
- Forum-lid
Dag Razenderoeland,
Al 3 jaar gebruik ik de Tacx Fortius voor indoor trainingen. Met de reallife video's rij ik tot 3 uur duurtraining op lage hartslag.
De Fortius bevalt me erg goed en met de speciale mat is deze ook nog eens een flinke klap stiller als zonder.
De mogelijkheid op vermogen te trainen en tegelijkertijd alle andere functies te monitoren is ideaal voor mijn trainer.
Let op, je moet goed gemotiveerd zijn wil je het vol kunnen houden, het is niet voor niks dat regelmatig 2de hands exemplaren worden aangeboden bijvoorbeeld op marktplaats.
Veel plezier,
Ronald
Al 3 jaar gebruik ik de Tacx Fortius voor indoor trainingen. Met de reallife video's rij ik tot 3 uur duurtraining op lage hartslag.
De Fortius bevalt me erg goed en met de speciale mat is deze ook nog eens een flinke klap stiller als zonder.
De mogelijkheid op vermogen te trainen en tegelijkertijd alle andere functies te monitoren is ideaal voor mijn trainer.
Let op, je moet goed gemotiveerd zijn wil je het vol kunnen houden, het is niet voor niks dat regelmatig 2de hands exemplaren worden aangeboden bijvoorbeeld op marktplaats.
Veel plezier,
Ronald
Sinds november 2010 een Tacx Satori in huis. Perfect om no nonsense 1 of 2 uur lekker te "fietsen" in huis. Computer aan met een goede serie erin (Soprano's ofzo) en draaien maar. Vorig winterseizoen natuurlijk helemaal perfect met alle sneeuw en dergelijke. Dit jaar tot nu toe een stuk minder gebruik van gemaakt in verband met het iets betere weer.
Wel is een aandachtspunt het geluid dat de Satori produceert. Niet eens zo zeer in huis maar ik woon in een appartementencomplex en de eerste keer stond mijn benedenbuurman aan de deur met de vraag of we dat gezoem ook hoorde. Vertelde hem dat ik een Tacx Satori gekocht had en dat hij dus één à twee keer per week wat geluid kon horen. Vond hij verder geen probleem. Toch maar zes rubberen speeltuintegels aangeschaft en nu is de "geluidoverlast" nagenoeg verholpen.
Wel is een aandachtspunt het geluid dat de Satori produceert. Niet eens zo zeer in huis maar ik woon in een appartementencomplex en de eerste keer stond mijn benedenbuurman aan de deur met de vraag of we dat gezoem ook hoorde. Vertelde hem dat ik een Tacx Satori gekocht had en dat hij dus één à twee keer per week wat geluid kon horen. Vond hij verder geen probleem. Toch maar zes rubberen speeltuintegels aangeschaft en nu is de "geluidoverlast" nagenoeg verholpen.
- razenderoeland
- Forum-lid
Bedankt voor de snelle reacties. Inmiddels heb ik ook op marktplaats gezien dat er verschillende recente trainers te koop staan. Mijn intentie is om bij slecht weer zo'n 2 keer per week de Tacx te pakken. Tot afgelopen jaarwisseling deed ik 2 maal per week spinning, maar doordat de prijs die ze daarvoor vroegen toch wel erg hoog werd ben ik me aan het orienteren op de Tacx.
Gezien de prijsen dei worden gevraagd nijg ik naar een gebruikte Tacx flow, maar als daar nog een upgrade bij moet worden aangeschaft is het waarschijnlijk beter om een nieuwe Tacx flow VR aan te schaffen.
Gezien de prijsen dei worden gevraagd nijg ik naar een gebruikte Tacx flow, maar als daar nog een upgrade bij moet worden aangeschaft is het waarschijnlijk beter om een nieuwe Tacx flow VR aan te schaffen.
ALs je de upgrade erbij wilt hebben kun je beter meteen de Vortex met upgrade kopen, die is in combinatie maar 3 tientjes duurder dan de Flow met upgrade.
Zijn er veel mensen die die mat eronder erbij hebben genomen. Zou vooral willen weten of dat het geluid aardig verminderd?
Zijn er veel mensen die die mat eronder erbij hebben genomen. Zou vooral willen weten of dat het geluid aardig verminderd?
- razenderoeland
- Forum-lid
De flow multiplayer kost ca. €340,-. De vortex komt dan op ca. €520,-
Heb sinds december 2010 een Tacx fortius, bevalt mij uitstekend. Vooral met de VR of een goede film is 1,5 à 2 uur trainen geen probleem. Lekker de reclame blokken gebruiken voor een beetje intervallen ;o) Maar vergeet vooral niet ook een ventilator aan te zetten of het raam ver te openen, want zweten ga je zeker doen!
Cervélo S3 (2014) - Niner air9 (2013)
denk dan dat de VR versie anders geprijsd is dan de MP versie.razenderoeland schreef:De flow multiplayer kost ca. €340,-. De vortex komt dan op ca. €520,-
Voor VR is Vortex 522 eurie en de flow 494. Deze prijzen zijn van futuremshop
Ik heb via marktplaats een nog geen één jaar oude bushido gekocht, heb daarbij een upgradepakket gekocht.
Ondanks de vele 'horror' vehalen over software en tacx, had ik het op wat kleine problemen na redelijk snel aan de praat.
Ik vind de upgrade, daardoor de mogelijkheid van het gebruik van RLV's en de mogelijkeheid zelf trainingen te programmeren een verademing
Train zeker 3 a 4 maal per week in de winter op de tacx en met veel plezier!
En volgens mij benut ik nog maar 40% van de mogelijkheden van het apparaat
Investering meer dan waard
Ondanks de vele 'horror' vehalen over software en tacx, had ik het op wat kleine problemen na redelijk snel aan de praat.
Ik vind de upgrade, daardoor de mogelijkheid van het gebruik van RLV's en de mogelijkeheid zelf trainingen te programmeren een verademing
Train zeker 3 a 4 maal per week in de winter op de tacx en met veel plezier!
En volgens mij benut ik nog maar 40% van de mogelijkheden van het apparaat
Investering meer dan waard
Allard