Welke Tacx heb je en hoe bevalt die?
- daniel1975
- Forum-lid HC
De installatie van die software is echt heel slecht. Duury sowiso idioot lang, want bij een update gaat ie weer heel veel data van de originele dvd kopieeren. Als het eenmaal werkt is het wel redelijk eenvoudig.
Less is bore
-
- Forum-lid
gnauw schreef:denk dan dat de VR versie anders geprijsd is dan de MP versie.razenderoeland schreef:De flow multiplayer kost ca. €340,-. De vortex komt dan op ca. €520,-
Voor VR is Vortex 522 eurie en de flow 494. Deze prijzen zijn van futuremshop
De Flow Mp versie is de Vr versie. De ergotrainervariant kost 249 euro. Dit bij Hopmans.
Ik heb die mat onder mijn Flow liggen, vooral om de vloer te beschermen. Ik vind dat het geluid van het ding meevalt, mijn muziek maakt denk ik meer herrie! Ik heb mijn buurman aangeboden mijn Tacx te lenen dus dan weet ik hoeveel lawaai het ding echt maakt!gnauw schreef:Zijn er veel mensen die die mat eronder erbij hebben genomen. Zou vooral willen weten of dat het geluid aardig verminderd?
- razenderoeland
- Forum-lid
remmiedepemmie schreef:gnauw schreef:denk dan dat de VR versie anders geprijsd is dan de MP versie.razenderoeland schreef:De flow multiplayer kost ca. €340,-. De vortex komt dan op ca. €520,-
Voor VR is Vortex 522 eurie en de flow 494. Deze prijzen zijn van futuremshop
De Flow Mp versie is de Vr versie. De ergotrainervariant kost 249 euro. Dit bij Hopmans.
Elders is het ook mpgelijk de Flow voor dat soort prijsen op de kop te tikken. Als je daarbij een upgrade van de softwware aanschaft ben je behoorlijk duurder uit als de Flow 2220 multiplayer.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ik heb de Tacx Fortius, al een jaar of 3 nu.
Bevalt mij goed, 2 tot 4 keer trainen per week vooral 's winters gaat prima, heb er een vaste fiets opstaan.
Ritjes van 1/2 uur tot 3 uur, van Amstel Gold tot Alpe d'Huez
Omdat er veel "speeltjes" in de nieuwste software voorhanden zijn, real life video en Google Earth,
is een training prima vol te houden dit in tegenstelling tot de klassieke trainers waarbij ik me na een half
uur stierlijk begon te vervelen.
Het is overigens niet alleen hosanna hoor, ga je klimmen met percentages van meer dan een procentje of 7 dan
gaat de "motor" bij mij behoorlijk schokkend gedrag vertonen.
Het aandrukken van de achterband luistert nauw anders heb je slip.
Overigens heb ik de constructie daarop aangepast, die van mij werkt nu alweer een half jaartje met een tandriem.
Geluid valt best mee, die van mij heb ik wel op rubber doppen gezet en een tacx mat eronder om transpiratievocht en fietsfaval op te vangen.
Maar met al die kleine "dingetjes" is, in ieder geval voor mij, goed te leven.
Zou het ding niet meer willen missen
succes !
Bevalt mij goed, 2 tot 4 keer trainen per week vooral 's winters gaat prima, heb er een vaste fiets opstaan.
Ritjes van 1/2 uur tot 3 uur, van Amstel Gold tot Alpe d'Huez
Omdat er veel "speeltjes" in de nieuwste software voorhanden zijn, real life video en Google Earth,
is een training prima vol te houden dit in tegenstelling tot de klassieke trainers waarbij ik me na een half
uur stierlijk begon te vervelen.
Het is overigens niet alleen hosanna hoor, ga je klimmen met percentages van meer dan een procentje of 7 dan
Overigens heb ik de constructie daarop aangepast, die van mij werkt nu alweer een half jaartje met een tandriem.
Geluid valt best mee, die van mij heb ik wel op rubber doppen gezet en een tacx mat eronder om transpiratievocht en fietsfaval op te vangen.
Maar met al die kleine "dingetjes" is, in ieder geval voor mij, goed te leven.
Zou het ding niet meer willen missen
succes !
Steel going strong
Had deze besteld, maar was helaas niet leverbaar, vreemd omdat er leverbaar op de site stond en ze mij geen alternatief aanbieden. Vind ik niet netjes. Dit was geen goede ervaring met Rose.m_mcfly schreef:Tacx Flow, dus zonder VR module, nu afgeprijsd van 309 naar 154,50 bij Rose
Ik ben benieuwd naar je constructi met de tandriem. Hoe en wat heb je precies gedaan?toerder schreef:Het is overigens niet alleen hosanna hoor, ga je klimmen met percentages van meer dan een procentje of 7 dan
Hier ook een redelijk tevreden Fortius gebruiker. Heb een kapotte motorrem gehad maar deze is, onder garantie, vervangen door Tacx.
Als je genoeg toeren draait gaat het eigenlijk als een zonnetje met relatief weinig herrie. Stil is het niet maar het valt mij erg mee.
Klimmen tot inderdaad zo'n 7-8% wordt wat minder, meestal pas ik daar het parcours op aan door het minder zwaar (=steil) te maken.
Staat bij mij permanent in de garage met op het moment mijn Cervélo R3 erop. Zoals toerder zegt valt het mij mee om er 1 a 2 uur op te zitten, al heb ik nog de oude Fortius software draaien. Helaas zit ik er door de drukke gezinssituatie er toch nog te weinig op maar het voldoet prima maar eerlijk is eerlijk gaat er niets boven lekker buiten spelen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ook ik ben benieuwd naar de constructie van toerder, fotootje wellicht?
Zelf heb ik een Fortius en ben ook redelijk tevreden. Met name het doorslippen van het achterwiel is een minpuntje. Verder bleek bij mij dat een snellere pc (aanmerkelijk sneller dan geadviseerd) behoorlijk veel van de software problemen heeft opgelost. De trainer staat bij mij op een Xtreme trainermat en onder de "poten" heb ik een extra stuk rubber gelegd. Resultaat is dat de geluidsproductie erg meevalt.
Zelf heb ik een Fortius en ben ook redelijk tevreden. Met name het doorslippen van het achterwiel is een minpuntje. Verder bleek bij mij dat een snellere pc (aanmerkelijk sneller dan geadviseerd) behoorlijk veel van de software problemen heeft opgelost. De trainer staat bij mij op een Xtreme trainermat en onder de "poten" heb ik een extra stuk rubber gelegd. Resultaat is dat de geluidsproductie erg meevalt.
- opperhoofd
- Forum-lid
Ik heb een simpele tacx ergotrainer waarvan ik de naam geeneens weet. Ik heb de laatste maand erg getwijfeld om te upgraden tot iets als de Bushido met PC upgrade. Tot nog toe nog steeds geen besluit genomen. Wel ben ik veel meer een Edge 800 gaan gebruiken (heb weer een nieuwe nadat die was gejat ) Doordat de candans-/speedsensor bij het achterwiel zit heb je die informatie, naast je hartslag, ook tijdens het tacxen. Ook al is de snelheid niet realistich, het is nu wel een prima middel om goed te zien wat je aan het doen bent.
Meestal speel ik wat met de gegevens:
- een constante cadans en varieren met de verzetten
- hetzelfde verzet en varieren met de cadans
- om de zoveel tijd een tandje afschakelen
- gewoon lekker een half uurtje 55+ rijden, dat geeft een lekker gevoel
Op deze manier, samen met de tv, verveelt het niet zo. Gisteren een half uurtje uitgefietst zonder Edge maar dan is het snel saaaaiiii...
Een tacx schema heb ik nog niet gevolgd maar het plan is wel om een workout te maken op basis van een schema.
Met de Edge is het verschil tov een duurder tacx model een stuk kleiner geworden. Het eerste wat er niet is, is automatische aanpassing van de weerstand en daarna virtual reality. Een voordeel van de Edge is is dat je er tijdens de buitenritten ook nog wat aan hebt.
Meestal speel ik wat met de gegevens:
- een constante cadans en varieren met de verzetten
- hetzelfde verzet en varieren met de cadans
- om de zoveel tijd een tandje afschakelen
- gewoon lekker een half uurtje 55+ rijden, dat geeft een lekker gevoel
Op deze manier, samen met de tv, verveelt het niet zo. Gisteren een half uurtje uitgefietst zonder Edge maar dan is het snel saaaaiiii...
Een tacx schema heb ik nog niet gevolgd maar het plan is wel om een workout te maken op basis van een schema.
Met de Edge is het verschil tov een duurder tacx model een stuk kleiner geworden. Het eerste wat er niet is, is automatische aanpassing van de weerstand en daarna virtual reality. Een voordeel van de Edge is is dat je er tijdens de buitenritten ook nog wat aan hebt.