Helemaal mee eens, heb hier eens testen mee gedaan en die carbon 'kap' is een heel belangrijk onderdeel van het wiel.jsparie schreef:Dit soort schade (nippel door de velg getrokken) komt volgens mij meestal door een te hoge spaakspanning door te strak naspannen. Maar is dat niet het geval dan kan ik me voorstellen dat je niet blij bent. Wel een mooie dwarsdoorsnede. Lees regelmatig dat de carbon kap niets aan stijfheid toevoegt. Kijk dan maar eens goed naar de onderliggende platte aluminium velg en probeer een dergelijke velg met 20 spaken in het achterwiel goed strak te krijgen. Dat gaat je niet lukken. En cosmic carbone wielen zijn dat zonder meer wel. Die holle carbon kap helpt dus wel degelijk.
Denk dat er nog er weinig ervaringen zijn met de bullet en red wind wielen, maar de naven van deze merken staan toch redelijk goed bekend en de velgen zijn niet extreem licht. Dat moet toch wel een strak setje wielen opleveren zou je zeggen. Ik vind alleen de stickers/decals niet mooi. Dat kan echt veel beter....
Persoonlijk zou ik gaan voor voor de Mavic's. De andere 2 zijn nieuw en zullen wellicht nog wat verbeterpunten hebben.