Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Service van Merida

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 04 jan 2012 17:28

Hallo,

Ik heb een Merida race lite 904 van maart 2011 dus redelijk ''nieuw'', Maar ik heb al een aantal maanden(vanaf september) in me voorvork een Paintcrack
zitten en is een stuk lak ''afgebrokkeld''(na de 1e rit) Dus ben ik terug gegaan naar de dealer om een oplossing te zoeken, Nouja eerst werd er een verhaal opgehangen dat hij word gemaakt in taiwan. Na ongeveer 1.5maand terug gegaan om te kijken hoe het ervoor stond en kreeg te horen dat de voorvork niet meer word geleverd maar het zou besproken worden om te kijken waar ze een voorvork vandaan konden halen(duitsland). Een maand geleden kreeg de dealer een Zwart/witte voorvork binnen van een 2012 model en ben daar dus niet mee akkoord gegaan, Vandaag kreeg me vader een telefoontje van de dealer dat hij eindelijk een voorvork had Dit was een Witte met schijfremnokjes en groot Espresso erop ofzow dus dat werd hem ook niet.. Dus ben merida nu een beetje zat aan het worden en me woede is erg groot aan het worden

Het hoort toch zo te zijn dat er gewoon onderdelen voor beschrikbaar zijn?! Wat raden jullie aan om te doen?ik dacht zelf al aan Of een andere fiets eisen(Liever niet want vind deze juist mooi) Of geld te eisen en dat ik zelf een voorvork laat spuiten o.i.d

Bedankt dat jullie het hebben gelezen

Met vriendelijke groet, Mark
Merida Race lite 904

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jan 2012 17:43

Je dealer moet 't gewoon oplossen en dat is niet met een vork met schijfremmen nokken aankomen zetten voor een racefiets.

Je frame is wit met wat blauwe en rode strepen? Dan is een zwarte vork inderdaad geen gezicht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 04 jan 2012 17:49

Ja met een blauwe streep doorlopend op het balhoofd..

Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
Merida Race lite 904

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 04 jan 2012 17:55

Wat een onzin, ik heb het idee dat jouw dealer zich er wat makkelijk vanaf probeert te maken. Welke dealer is het?

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 04 jan 2012 17:57

Bike xtra(Vruchtenbuurt) Maar het is geen ''Echte'' Wielerzaak
Merida Race lite 904

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 04 jan 2012 18:27

Ik denk toch dat het aan je dealer ligt hoor.

ik rijd al jaren op een merida. Eerst op een gewone 903, dan op een sculptura en ik overweeg om opnieuw een nieuwe merida te kopen.
Mijn eerste racefiets, toen nog een stalen merida was gescheurd aan het bracket, ik ben toen gewoon naar mijn fietswinkel gegaan en deze zei dat het absoluut niet mocht gebeuren.
Deze man heeft mij toen voorgesteld als "recuperatie" het goedkoopste model van alu frame dat er toen was, omdat herstel te duur zou zijn. (ook al was frame uit garantie)

Ik heb dat toen aanvaard en ik heb deze fiets nog steeds op de tacx staan

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jan 2012 18:53

wielrenner2 schreef:Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
De dealer is juridisch gezien volledig aansprakelijk. Hij kan 't zo oplossen door een voorvork naar bijv BCP te sturen om 'm in 't zelfde ontwerp te laten spuiten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jan 2012 19:43

amclassic-fan schreef:
wielrenner2 schreef:Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
De dealer is juridisch gezien volledig aansprakelijk...
+1. In dergelijke gevallen krijgt de detaillist, als hij zich verschuilt achter de fabrikant/producent, fijntjes van mij te horen dat ik mijn artikel niet bij ... (in dit geval dus Merida) heb aangeschaft, maar bij hem. Als het muntje dan nog niet wil vallen en hij niet meewerkt aan een redelijke/acceptabele oplossing, schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in. Maar dan zit je dus al in een wat minder plezierig traject. Probeer dus eerst zo tactvol mogelijk de dealer op zijn verantwoordelijkheden te wijzen en laat eventueel zo tussen de regels door blijken dat je anders helaas genoodzaakt bent andere wegen te kiezen.
60 x Ventoux

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 13 jan 2012 17:36

De hele week heb ik contact gehad met iemand van merida en ze zeggen dat ze hebben gedaan wat ze konden en niks meer kunnen.. Wat voor advies geven jullie verder? want hij zegt dat er mogelijkheden bij de dealer liggen(de 2 vorken met totaal andere print) En begin dit echt zat te worden...

Wat kan ik nog doen?


Met vriendelijke groet.
Mark
Merida Race lite 904

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 jan 2012 19:08

amclassic-fan schreef:
wielrenner2 schreef:Dealer zegt trouwens niks meer te kunnen doen voor me.. omdat hij afhankelijk is van merida...
De dealer is juridisch gezien volledig aansprakelijk. Hij kan 't zo oplossen door een voorvork naar bijv BCP te sturen om 'm in 't zelfde ontwerp te laten spuiten.
Is de oplossing die amclassic-fan aangeeft voor jou acceptabel en heb je die mogelijkheid al aan je dealer voorgelegd?
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 13 jan 2012 21:24

Wettelijk gezien is het je fm die dit op moet lossen, maar Merida is natuurlijk wel de fabrikant die weer door de fm benaderd wordt om dit op te lossen. Vind het het dus ook geen goede service van Merida om het zo af te doen. Als Merida wil kunnen ze zeker wel zorgen voor een oplossing in samenwerking met je fm. Garantie afhandelingen zoals deze kunnen bij mij in ieder geval de doorslag geven om bij aanschaf van een nieuwe fiets een merk links te laten liggen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 jan 2012 23:41

Ik heb enkele jaren geleden ook een Merida Scultura Evo gehad.
In de vork zat ook een paint carck.

Hebben ze vanuit Merida ook 3 vorken naar de dealer gestuurd alvorens het de goede was.
- eerst een volledig zwarte,
- dan een die te klein was, vorkbuis was reeds afgezaagd en te kort.
- derde keer goede keer, een volledig nieuwe originele vork in de juiste kleur.

Volhouden dus en succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie