Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke van de twee? (fiets inmiddels gekocht)

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 10 jan 2012 23:59

Beste Forumleden,

Ik sta op het punt mijn eerste racefiets te kopen. Budget is ongeveer tussen de 1000 en 1400 euro. Natuurlijk al wat zaakjes bezocht en me suf gezocht op internet. Het liefst koop ik hem bij een zaak ivm afstelling en garantie. Vandaag kwam ik de volgende fietsen tegen:

Stevens Aspin model 2011, Ultegra groep compact. Deze moet kosten 1369,- bij een zaakje bij mij in de buurt (ik kwam hem tegen op internet voor 1279 op ongeveer 45 min afstand)

Ook kwam ik tegen de Merida Race Lite 905 2012 model, ook Ultegra afgemonteerd voor "slechts 1049" bij BOC24 in Duitsland, ongeveer 45 minuutjes rijden.

Doen deze fietsen voor elkaar onder? Welke is beter/minder goed?

Heeft er iemand ervaring met deze Duitse winkelketen als het gaat om service/garantie?

Ook kom ik fietsen tegen met 3x10 of dubbel compact. Ik weet wat de verschillen zijn, maar wat is voor mij te adviseren?

Alle info is welkom!!

Alvast mijn dank.
Laatst gewijzigd door Robbie83 op 22 jan 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 11 jan 2012 10:32

Het zijn beide leuke fietsen die goed geprijst zijn .
Dus ik zou voor de Merida gaan omdat je dan nog wat geld overhoud voor kleding ,schoenen enzovoort. :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek:
Want dat loopt ook aardig in de papieren.
cornelli racing cycles Uden

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 jan 2012 10:46

Welkom op het forum. Dubbel, compact of triple is toch wel afhankelijk van je toekomstige gebruik. Fiets je je rondjes van huis uit in de buurt dan kan je af met een dubbel. Een compact kun je net iets meer mee, klimtechnisch gezien. Als je de fiets wil meenemen op vakantie om echt te gaan klimmen adviseer ik bij een eerste fiets toch lekker een triple. Er zijn mensen die doen alsof dat voor mietjes is, maar ik ben dr in Italie bij de +20% hellingen altijd toch erg blij mee.. De 2 fietsen zin beiden goed. Ik ging nog eens babbelen met de fm bij je in de buurt. Vaak willen ze nog wel wat met de prijs doen, en service dichtbij is bij een eerste fiets veel waard! Veel plezier met de orientatie verder en show je m nog even hier straks? Groet

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 11 jan 2012 20:01

Over de fietsen kan ik me niet echt uitspreken.

Ik heb wel een Stevens MTB en crossfiets. Met deze crossfiets heb ik eens een garantiegevalletje voorgehad, en dat werd prima opgelost.

Wat betreft triple:
ik heb al van alles gehad: eerst dubbel, dan triple , dan compact, dan terug triple.
Het grote voordeel van de triple vind ik voor mij persoonlijk, dat ik hier in het vlakke land heel veel kilometers maak op het 39 middenblad als ik alleen ga rijden, en dat mis ik op mijn compact.

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 11 jan 2012 20:46

Allereerst bedankt voor de reacties.

Vandaag even een kijkje genomen bij BOC24 in Aken. Heb daar even gekeken naar de Merida Race Lite 905. Mooie fiets, alleen op dit moment niet op voorraad in mijn maat. Aangezien dit een aktie is alleen geldig op voorraad modellen heb ik het laatste model framahoogte 52 weten te bemachtigen die van een ander filiaal moet komen. Normale prijs daar en in NL is 1599,- Enig minpunt: zeer grote winkel en twijfel aan hun kundigheid (heeft misschien ook wel te maken met de taalbarriere).

Deze kundigheid is absoluut aanwezig bij de fm bij mij in de buurt, en dit is ook geld waard. Alleen twijfel ik of ik deze 1359,- (15% korting op overjarig) nog verder uit kan onderhandelen. Blijft een verschil van ruim 300,-.

Grote verschillen die ik heb ondekt tussen beide fietsen:

Wielen: DT Swiss R1900 bij Merida VS Easton Vista SL bij Stevens
Krankstel: FSA bij Merida VS Shimano Ultegra bij Stevens
Overige afwerking: hoofdzakelijk FSA bij Merida VS Oxygen bij Stevens

Tsja, wat is wijsheid?

onno1990
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 jan 2012 19:16

onno1990 12 jan 2012 19:20

Ik heb ooit eens op een Aspin gereden vond het een fijne fiets. Goed stijf frame i.i.g.
Over Merida kan ik niet veel zeggen.
Ik denk dat het verschil tussen de wielsets trouwens niet heel groot is. Dt swiss staat gewoon bekent als bombproof, maar als je naar ervaringen met die Eastons zoekt dan zijn ze ook positief...
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 13 jan 2012 17:39

Merida zou ik zelf niet kiezen.. Ze doen al moeilijk(niks leverbaar) voor een voorvork van de race lite... Ofterwijl je kan de ..... krijgen van ze en je mag het zelf uitzoeken..

En het verschil bij deze is dat de merida niet helemaal ultegra is en de stevens wel maar zelf zou ik gewoon kijken welke fiets het lekkerste rijd en wat jou 1e keus is.


Mvg
Merida Race lite 904

Ridley-Wilier
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
Locatie: Weesp

Ridley-Wilier 14 jan 2012 22:11

Met beide fietsen doe je denk ik geen miskoop. Zou zelf voor de Stevens gaan, al baseer ik dit alleen op het design. Vind hem er net iets mooier uitzien. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 17 jan 2012 18:58

Vandaag kwam ik bij de plaatselijke fm een overjarige MBC SL01 met kleine lakbeschadiging tegen, framemaat 48 slooping. Verder had deze fiets de volgende configuratie:

Alu frame,carbon vork
- SH-Ultegra compact
- SH-Dura Ace wielen
- FSA afmontage

VP 1450,-. Lijkt me geen slechte koop. Misschien dat ik morgen is even een proefritje ga maken.

Robbie83
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 23:50

Robbie83 18 jan 2012 19:08

Vandaag weer wat ruis op de lijn. Kwam bij een andere fm in de buurt een Look kg461 carbon tegen. Uitgerust met Chorus groep en verder carbon afgemonteerd. Hij zegt 3 jaar oud, maar ik heb het gevoel dat hij ouder is.

Zie onderstaande link. Vraagprijs is 850,- incl Ultegra Pedalen. Is dit een goede fiets voor een goede prijs?

http://link.marktplaats.nl/518716293" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
immo
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:37

Gebruikersavatar immo 20 jan 2012 19:10

Robbie83 schreef:
Ook kwam ik tegen de Merida Race Lite 905 2012 model, ook Ultegra afgemonteerd voor "slechts 1049" bij BOC24 in Duitsland, ongeveer 45 minuutjes rijden.
Zat net even op de site van boc24 te kijken omdat ik de prijs wel verdacht laag vond, maar dit is het 2011 model. Zelf rij ik op dit model (wel volledig ultegra) vind het persoonlijk echt een geweldige fiets. Nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 20 jan 2012 20:48

Robbie83 schreef:Vandaag weer wat ruis op de lijn. Kwam bij een andere fm in de buurt een Look kg461 carbon tegen. Uitgerust met Chorus groep en verder carbon afgemonteerd. Hij zegt 3 jaar oud, maar ik heb het gevoel dat hij ouder is.

Zie onderstaande link. Vraagprijs is 850,- incl Ultegra Pedalen. Is dit een goede fiets voor een goede prijs?

http://link.marktplaats.nl/518716293" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan het mis hebben, maar aan de campa onderdelen te zien, moet de fiets ouder zijn.
Het is volgens mij al een hele tijd geleden dat de campa chorus er zo uitzag.

Hoe kom jij aan deze vraagprijs? In de advertentie staat een hoger prijs.
Fiets kan best nog goed zijn, maar prijs is naar mijn gevoel nog te hoog.
Prijsverschil met een nieuwe Stevens of Merida is te klein.

Plaats reactie