Ik heb mijn oog laten vallen op een Cannondale Supersix 2011 (zie http://www.scholten-wielersport.nl/show.aspx?id=135.
Deze fiets heeft nu een 2010 (of ouder) setje Ksyrium Elite wielen. Mijn vraag is eigenlijk of er behalve de uiterlijke verschillen ook verschillen in stijfheid en/of gewicht zijn tussen deze oudere versie en de 2011 versie van de Ksyrium Elite.
Ik heb al een beetje rondgesnuffeld maar heb niets concreets kunnen vinden.
Verschil Ksyrium Elite 2011 en oudere versie
Hallo mensen,
ik heb de cannondale inmiddels gekocht. Ik zou een foto plaatsen, als ik wist hoe dat moest.
Is er iemand die me kan vertellen of het zinvol is de oudere Ksyrium Elite te laten vervangen door het nieuwe model?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
ik heb de cannondale inmiddels gekocht. Ik zou een foto plaatsen, als ik wist hoe dat moest.
Is er iemand die me kan vertellen of het zinvol is de oudere Ksyrium Elite te laten vervangen door het nieuwe model?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
- Forum-lid HC
Wanneer ze nog goed zijn( geen ingesleten remranden, lagers die mooi lopen) of zelfs nieuw, dan gewoon gebruiken en oprijden. Kwa gewicht zal het niet veel schelen, wanneer de looks je niet bevallen, probeer ze dan in te ruilen voor een setje wat wel bevalt.
dank voor je reactie scottpch
de wielen zijn nog nieuw, dus dat is geen probleem. echter ik vroeg me af of de nieuwe versie veel stijfer is, omdat ik denk ik voor weinig geld de nieuwe versie kan bedingen (als dat zin heeft natuurlijk). Er zijn vast betere en lichtere wielen maar ik heb begrepen dat dit wel goede all-round wielen zijn.
de wielen zijn nog nieuw, dus dat is geen probleem. echter ik vroeg me af of de nieuwe versie veel stijfer is, omdat ik denk ik voor weinig geld de nieuwe versie kan bedingen (als dat zin heeft natuurlijk). Er zijn vast betere en lichtere wielen maar ik heb begrepen dat dit wel goede all-round wielen zijn.
Enigste verschil is dat de nippels "stijver" zijn. Dan komt weer de vraag; zullen wij dat merken? Ik denk het persoonlijk niet dus lekker laten zitten die wielen.