Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jan 2012 11:05

Ik heb inderdaad contact gehad met één van de gidsen via Facebook (n.a.v. dit bericht).
Laatst gewijzigd door havana op 13 jan 2012 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 jan 2012 11:06

havana schreef:Ik heb inderdaad contact gehad met één van de gidsen via Facebook.
Ok, dat geeft dan idd grond om te denken dat het onzinnig is. Benieuwd naar de info van de poster.

sospiro
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 mar 2005 22:27

sospiro 13 jan 2012 11:46

Ik ben woensdag teruggekomen uit Gran Canaria en naar aanleiding van de recensies hier heb ook ik een fiets gehuurd bij free motion. En ik ben niet teleurgesteld! Goede fietsen en goede service. Bovendien was het bijzonder druk in de winkel, dus dat ze in de tussentijd nog failliet zijn gegaan lijkt mij erg onwaarschijnlijk...

hoevenenlion
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jan 2010 23:38

hoevenenlion 14 jan 2012 16:27

Wij vertrekken 10 maart naar Playa del Inglés. Was ook al van plan om een race fiets bij free motion te huren. Maar ik heb ook Mountainbike excursies gevonden.
Iemand enige ervaring met deze organisatie?

http://www.happy-biking.com/fietsexcursies?category=13" onclick="window.open(this.href);return false;


Als je bij Free motion een fiets huurt welk soort pedalen staan er dan op? Of kan je dit kiezen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2012 16:32

SPD, SPD-SL en Look zijn voorradig en kun je bij het reserveren aangeven. Wil je een ander systeem moet je je eigen pedalen meenemen. Eigen zadel of computer meenemen is ook geen probleem. Voor een helm betaal je 3 euro per week, een bandje+wippers en een pompje krijg je erbij. Bidons moet je zelf meenemen.

Happy Biking is volgens mij (niet 100% zeker, wel 90%) dezelfde excursie als Free Motion. Waarschijnlijk verkopen ze die gewoon door en strijken ze wat commissie op.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 15 jan 2012 19:07

Eindelijk een nieuwe server bij FreeMotion :D
Met dank aan de mooie foto's heb ook ik een weekje Playa geboekt (maart) & een cannondale synapse gehuurd bij FM

Gebruikersavatar
janescott
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 mei 2011 00:49

Gebruikersavatar janescott 18 jan 2012 23:41

havana schreef:
janescott schreef:bestaat freemotion niet meer??
Ik weet niet hoe je aan deze info komt, maar dit is 100% onwaar.
Reden dat ik de vraag stelde was dat die avond de site niet (goed) in de lucht was. Misschien had ik duidelijker kunnen zijn in mijn vraagstelling. Zie nu dat de site werkt! Bedankt voor de reacties, maar iets minder heftig mag ;)

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 19 jan 2012 17:23

Freemotion is niet failliet hoor, althans zou niet erg zijn. Hoef ik mn fijne Cannondale niet over een uurtje in te leveren. @razenderoeland Ik had een andere vlucht, vanaf Weeze. Super week gehad. Meer dan voldoende kunnen fietsen, nabij de 600km bij ongeveer 20 graden. Alleen op de toppen kan erg fris zijn. Arm en beenstukken en windjackje naar beneden. Neem nog even een plons in het zwembad en dan is het tas pakken voor de vlucht terug morgen. Daarna even mn routes uploaden.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 19 jan 2012 18:08

@benvdv: ben benieuwd naar je routes!
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 21 jan 2012 16:27

Weer terug in Nederland nadat we door een spekkoek aan bewolking zijn gevlogen. Het is letterlijk alsof je in een bad met koud water springt.
Super week gehad op Gran Canaria! We fietsten met een groep van 12 triatleten en hebben daarom niet al te lange tochten gemaakt. Er moest namelijk ook nog gezwommen, hardgelopen en vooraal HEEL VEEL gegeten worden, dat laatste was overigens geen probleem met een buffet in het enorme gloria Hotel in San Augustin. Niet mijn eerste keus, een bizarre mix van zweedse bejaarden, continental renners en verdwaalde gezinnetjes. Normaal heel duur maar konden daar voor een prikkie zitten. Een volgende keer als ik naar GC zou gaan, dan opteer ik misschien liever voor de optie van Frenkie, in de buurt van Santa Lucia (mits met zwembad). Dan heb je toch wat meer opties welke kant van het eiland je op gaat al ontkom je denk ik heel moeilijk aan de kustweg. In het begin beetje eng maar ik moet zeggen dat vooral de locals zich heel erg hebben aangepast aan de fietsers. Als je wind goed staat kan je over de vlakke stukken van de kustweg met een groep makkelijk tussen de 50-60 kmh rijden. Fiets was gehuurd bij Freemotion, had zadelhoogte en afstand zadel-stuur doorgegeven en was prima in orde. Had een Synaps Compact. Heerlijke fiets, iets langere balhoofdbuis dan mijn eigen fiets maar voor klimmen was dat prima.

De routes zijn varianten van de al eerder genoemde routes (kan ook niet anders inmiddels denk ik).
Dag 3:
Als je langs Puerto Rico komt weet je niet wat je ziet zoveel lelijk Beton-aan-zee maar dat is snel vergeten als je op de werkelijk prachtige klim via Mogan naar Ayacata gaat. Wegdek is zoals eerder vermeld prima, zelfs een heel stuk nieuw. Alleen het laatste stuk tot aan Ayacata wat minder, als je denkt dat je inmiddels al een keer of 4 denkt het hoogste punt te hebben bereikt.
http://connect.garmin.com/activity/143216477

Dag 6:
Via de normale Fataga klim richting Bartolome, bij Ayacata omhoog naar de Pico. Mooie klim, in het begin pittig door het stijgingspercentage +-14% en later door het slechte wegdek. Loopt dan volgens mij nog tot 10% al zitten er vlakke stukken door het bos tussen, maar de door de slechte weg kan je er zo 2% bij optellen. Overigens tip voor wie koers wil maken daar, je kan je tegenstander een echt slechte lijn laten rijden om er dan volop los te demarreren. Overigens was ik hier bijzonder blij met onze volgauto omdat we door de mist reden met 5 graden boven nul. Omhoog oke, maar naar beneden ging alle kleding aan dat mee was. Terug over de glooiende route van Santa Lucia naar El Doctoral, voor mij een van de mooiste stukjes die ik gefietst heb daar: slalommend afdalen om vervolgens op het buitenblad alle korte klimmetjes op te knallen, Heerlijk!
http://connect.garmin.com/activity/143218226

Hieronder nog wat sfeerfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 jan 2012 16:42

Feest der herkenning, jammer dat je in moet loggen/registreren om je routes te bekijken.
Overigens klopt het dat de locals zich goed aangepast hebben aan fietsers, ik maak op de fietspaden in NL gekkkere zaken mee.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2012 17:09

Leuke foto's en bekende routes! Locals koesteren inderdaad een 'positive attitude towards cyclists', zoals het op de site van de Freemotion staat. Dat is in Nederland en België wel anders, maar laten we niet vergeten dat "we" het daar zelf naar gemaakt hebben!!

Overigens begon mevrouw havana vorige week alweer over een weekje in het najaar, ik kan nu al niet wachten :D

P.S. de Garmin Connect profielen zijn afgeschermd, ook als je ingelogd bent kun je ze niet bekijken.
Laatst gewijzigd door havana op 14 feb 2012 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie