Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Agressie in het verkeer

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 21 sep 2011 12:38

mrr schreef:wat ook opvallend is dat veel hardlopers tegenwoordig op het fietspad rennen ipv op het voetpad. En dit nogal eens voor iritante situaties zorgt omdat ze niet opletten of niets zien of horen.
Dat was mij ook al opgevallen in deze regio (achterhoek)
Liefst ook nog met twee man sterk naast elkaar blijven lopen, vooral niet aan de kant gaan.
En maar klagen over die wielrenners, bel je netjes: is het niet goed, roep je vriendelijk: ook niet goed.
Pfffff.... wordt er moe van.
Ga je over de grens fietsen is het direct anders, veel vriendelijker en gemoedelijker allemaal.

Gebruikersavatar
jan-willem84
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011 10:43

Gebruikersavatar jan-willem84 22 sep 2011 10:57

53x11 schreef:Lijkt mij dan weer niet iets om je druk over te maken als wielrenner...
Nou, ik vind tegenliggers op een fietspad voor eenrichtingsverkeer wel iets om me druk over te maken. Zorgt voor gevaarlijke situaties...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 sep 2011 11:47

jan-willem84 schreef:
53x11 schreef:Lijkt mij dan weer niet iets om je druk over te maken als wielrenner...
Nou, ik vind tegenliggers op een fietspad voor eenrichtingsverkeer wel iets om me druk over te maken. Zorgt voor gevaarlijke situaties...
Inderdaad, le-vens-gevaarlijk, een bejaarde die met 10 km/uur de verkeerde kant op fietst op een eenrichtingsfietspad (dat nog steeds een meter of 2 breed zal zijn).

Een beetje wielrenner kijkt gewoon goed uit z'n doppen, houdt er rekening mee dat 90% van de verkeersdeelnemers dat niet doet, jammert niet zo over die 90%, en geeft gas als de situatie dat toe laat (en ook in de drukke randstad kan dat op meer dan genoeg plaatsen hoor!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 22 sep 2011 13:51

Het litteken van 8cm in mijn linkerhand bevestigt de stelling van jan-willem84. Alleen toen was het een kudde scholieren en geen bejaarde....

Gebruikersavatar
jan-willem84
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011 10:43

Gebruikersavatar jan-willem84 26 sep 2011 14:03

53x11 schreef:
jan-willem84 schreef:
53x11 schreef:Lijkt mij dan weer niet iets om je druk over te maken als wielrenner...
Nou, ik vind tegenliggers op een fietspad voor eenrichtingsverkeer wel iets om me druk over te maken. Zorgt voor gevaarlijke situaties...
Inderdaad, le-vens-gevaarlijk, een bejaarde die met 10 km/uur de verkeerde kant op fietst op een eenrichtingsfietspad (dat nog steeds een meter of 2 breed zal zijn).

Een beetje wielrenner kijkt gewoon goed uit z'n doppen, houdt er rekening mee dat 90% van de verkeersdeelnemers dat niet doet, jammert niet zo over die 90%, en geeft gas als de situatie dat toe laat (en ook in de drukke randstad kan dat op meer dan genoeg plaatsen hoor!)
Dus omdat mensen zich niet aan de regels houden én zich niet aan de regels houden moet ik niet zo zeuren? Ik snap echt wel dat die 90% niet zomaar te veranderen is, maar om me er dan maar bij neer te leggen...

RichardZ
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2011 08:36

RichardZ 16 jan 2012 10:44

FF afreageren.

Gisteren, mooi weer, fietsten we door de duinen bij Zandvoort. Over een fietspad. Niet eens hard.
Rechts loopt een ouder echtpaar, op het fietspad, van mij af. Aan de andere kant loopt een vrouw met een hond in mijn richting. De vrouw met de hond stapt onverwacht naar het echtpaar toe, kennelijk om een praatje te maken, en blokkeert hiermee het hele fietspad. Omdat dit een paar meter voor mijn wielen gebeurt roep ik hard "PAS OP!!!"

"Klootzak, het is hier niet alleen voor fietsers", krijg ik toegeroepen terwijl ik gelukkig net een botsing weet te vermijden.

Het gesprek tussen de vrouw en het echtpaar gaat waarschijnlijk verder over het asociale gedrag van racefietsers.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 jan 2012 11:09

Ongelooflijk. Ik was hier toch om een verklaring gaan vragen.

RichardZ
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2011 08:36

RichardZ 16 jan 2012 13:14

Ik was mezelf eerlijk gezegd de pleuris geschrokken en was niet echt in de stemming om rustig te vragen waarom zij zo reageerde. Bovendien, ik denk dat zij zelf zo mogelijk nog harder was geschrokken omdat ze ons kennelijk niet had gezien.

Het is schering en inslag op de fietspaden in de duinen. Mensen zijn zo aan het "genieten" in de natuur (hun goede recht) dat ze vergeten dat ze zich op de openbare weg bevinden en zich aan de verkeersregels moeten houden. Hele families die breeduit op het fietspad lopen, met voetballen en loslopende honden. Mensen die naast elkaar fietsen waar het niet kan (links dus). Mensen die zo langzaam fietsen dat ze er van gaan slingeren.
Ik heb een bel op mijn racefiets, maar daar wordt in de meeste gevallen niet op gereageerd. Of, bekende reactie, ze kijken over hun schouder en sturen meteen naar links. Als je ze waarschuwt door te roepen wordt er meestal iets teruggeroepen. En dat is maar heel zelden "sorry, ik keek niet uit".

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 16 jan 2012 13:46

Er is werkelijk geen ene bal meer aan om nog te gaan fietsen.
Door de week blokkeren hele horde's tuig, ehm, scholieren het fietspad, bel je is het niet goed, roep je, is het niet goed.
Aan de kant gaan kent men niet meer, maar wij wielrenners zijn ineens heel asociaal, ja tuurlijk.
In het weekend lopen er ineens hele kudde's op het fietspad, men heeft nog nooit bloempjes en boompjes gezien, dus hetzelfde verhaal.
Nee, het wordt heel gezellig op onze fietspaden, iedereen is goed bezig behalve de wielrenners.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 jan 2012 17:23

RichardZ schreef:FF afreageren.

Gisteren, mooi weer, fietsten we door de duinen bij Zandvoort. Over een fietspad. Niet eens hard.
Rechts loopt een ouder echtpaar, op het fietspad, van mij af. Aan de andere kant loopt een vrouw met een hond in mijn richting. De vrouw met de hond stapt onverwacht naar het echtpaar toe, kennelijk om een praatje te maken, en blokkeert hiermee het hele fietspad. Omdat dit een paar meter voor mijn wielen gebeurt roep ik hard "PAS OP!!!"

"Klootzak, het is hier niet alleen voor fietsers", krijg ik toegeroepen terwijl ik gelukkig net een botsing weet te vermijden.

Het gesprek tussen de vrouw en het echtpaar gaat waarschijnlijk verder over het asociale gedrag van racefietsers.
Wat voor bord staat er mbt fietspad :

Afbeelding of Afbeelding
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 jan 2012 17:27

Ik heb afgelopen zaterdag nog gefietst langs de Oostvaardersplassen en het was daar erg druk met recreatie verkeer. Echtparen op de fiets, gezinnen met kinderen, honden en wat al niet meer. Het mooie weer, zaterdag middag maaket het pad drukker dan dat ik het ooit heb gezien. Ik heb meerdere malen "pas op" of "tring tring" moeten roepen om er langs te kunnen. En iedereen ging bijtijds aan de kant en iedereen verontschuldigde zich.

Het is dus niet alleen kommer en kwel.
Live fast; die young. mijn blog

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 16 jan 2012 21:56

Ik moet zeggen dat ik die schooljeugd wat minder tolerant behandel. Dat wil zeggen, 1x bellen daarna een keer roepen: Opzij! en als dat niet snel genoeg gaat dan wordt de bewoording wat minder vriendelijk. Echt niet normaal de houding van die aapjes.
Bij volwassenen gaat dit uiteraard niet op behalve bij associalen maar daar ben ik altijd erg netjes voor uit pure angst :oops:

Plaats reactie