Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 16 jan 2012 16:48

Ja vanmiddag lekker zonnetje 35km in het bos met een groot deel route atb van 29-01-2012. :D
Heijen ,Afferden en Bergen.
cornelli racing cycles Uden

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 16 jan 2012 17:21

Gisteren in m'n uppie 120km in de kou (maar mooi weer) weggetrapt. Ritje Eindhoven - Vaals met wat omwegen her en der
Train ze!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jan 2012 18:05

Vandaag een rondje Groene Hart gedaan. 110 km solo zonder koffiestop. Was op de houten bruggetje zelfs glad! Weinig wind dus lekker draaien!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 jan 2012 18:45

Niet vandaag, maar gisteren op de MTB. Dit als toetje van een lekker trainingsweekend van 11 uur totaal.
Copy/paste van stukje op mijn site:
Vroeg, heel vroeg op want wil naar Schoorl en daar 5 rondjes rijden op dit schitterende parcours. Wil bij het eerste daglicht vertrekken om zo rond de lunch klaar te zijn. Dus om 06:15u gaat de wekker af en een half uurtje later op weg. Tegen 08:00u ter plekke en is nog donker. Kleding aan en om 08:10u is het fietsen naar de startplek wat iets minder dan 4 minuten is. Dan het parcours op en voor het mooie nog net iets te donker, dus oppassen. De klim naar de Nok is geen lolletje met mijn benen en gelijk maar naar met 38/32 naar boven. Omlaag stuiteren, de berekuil in (no big deal) en weer klimmen. Die 2e klim ook zwaar. Vanaf nu wat minder steil werk en op en neer tot aan de beroemde zwarte Blink wat ook zo'n kloterige klim is. Niet lang maar dom steil. Vanaf nu kan de 46'er gebruikt worden en is het allemaal wat snellere stukken. Nog 1 klim op middenblad en weer op groot. Gaat best aardig, maar ik hou me in en wil lekker contant rijden en me zelf niet naar de knoppe rijden. Tot mijn grote verbazing maar net iets meer dan 46 minuten onderweg, valt me 100% mee.
Ben nu warm en klimmen gaat beter. Tot een kort stukje voor de zwart Blink nog niemand gezien, maar heb pech me bidonhouder achter en komen er rijders langs. Bidon onder mijn shirt en doorgaan. Deze ronde iets onder de 45 minuten.
Volgende ronde weer ietsjes drukker, maar allemaal prima te doen en weer halve minuut sneller. Na die 3 ronden even stoppen om banaan naar binnen te prakken en weer door. Al vrij vlot een narrow escape en weer stuk zelfvertrouwen pleite. Dit icm met wat meer verkeer en dan ruim een minuut langzamer.
Laatste ronde nog even lekker doortrappen en knabbel er toch 8 seconde af tov voorgaande ronde en ben dan klaar.

Mijn eigen "5 van Schoorl" zit er op in iets meer dan 3:46u zonder dat ik er diep voor heb hoeven te gaan. Kom vrij makkelijk mijn rondjes draaien in deze super omgeving.

Ronde Rondetijd Hartslag gem
1 0:46:08,2 138
2. 0:44:53,8 140
3. 0:44:21,6 141
4. 0:45:38,1 140
5. 0:45:30,1 142

Een aanrader voor iedereen die eens lekker wilt mountainbiken.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 16 jan 2012 19:28

Ik gisteren na 3 maanden ook weer een uurtje gefietst ;)

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 16 jan 2012 20:43

Vandaag in de vroegte vertrokken opweg naar Vianen bij -3 graden op de thermometer. Ondanks de tegenwind toch de dijk genomen want bij zult mooi weer moet je het er van nemen.
Het doel van vandaag was een lekkere D1 training en dat is gelukt!
Door de vorst was er een waar Anton Pieck landschap ontstaan. Tien kilometer voor Vianen zag ik een vreemde donkere mist hangen in de verte en dat voorspelde niet veel goeds. Even later zag ik dat de zendmast bij Lopik in deze mist stond en boven vianen hing een donkere wolk. Naar later bleek was er een flinke brand gane bij een Lijstenfabiek. Op de brug bij Vianen was er enige stankoverlast maar dat was voor mij gelukkig van korte duur.

De rit zette zich voort richting Kinderdijk met en lichte wind in de rug. Aldaar de pont genomen en de tocht voortgezet tot Krimpen aan en IJssel. Daar aangekomen was de tijd an het opraken en ging het weer richting huis.

Niet moe, wel voldaan klokte ik af na 3 uur en 15 minuten met iets meer dan 85 kilometer op de teller.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zendmast van Lopik in de rookmist



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 jan 2012 17:17

Afgelopen weekend moest ik het prachtige fietsweer helaas aan me voorbij laten gaan dus toen ik begin van de middag naar buiten keek was de keuze om m'n werk tot vanavond te laten liggen snel gemaakt. Een lekker zonnetje en nauwelijks wind. Dat nodigde uit om een aantal van mijn favoriete passages in de buurt te bezoeken. Omdat ik soms niet zo goed ben in kiezen heb ik ze allemaal maar aan elkaar geknoopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed voor 103 kilometers vol fietsplezier. Nu weer aan het werk!

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 17 jan 2012 22:19

Ik heb mijn eerste rondje in de vorst van 2012 er ook weer op zitten. Het is altijd even dubben mbt tot kleding, maar dat ging goed. Alleen mijn voeten blijft een probleem, na 2 uur (goed 18:00 vertrokken) bij gevoelstemperatuur -3.5 waren mijn tenen ijskoud. En dan droeg ik al Sealskin sokken en de dikste overschoenen van Pro (gaan tot -5 volgens mij) die er zijn.
De laatste oplossing is winterschoenen, maar ik wil ze dan wel ergens kunnen passen. Half februari ga ik 4 weken op vakantie naar Nieuw Zeeland en ik verwacht voor die tijd geen echte kouperiode meer hier in NL dus dan gok ik er maar op dat ik ze deze winter verder niet nodig ga hebben.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 17 jan 2012 23:57

Vanavond 60km gefietst. In het begin koud maar goed aangekleed. Kou had ik weinig last van.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2012 15:03

Rondje W-wind gemaakt, met de metropool Drachtster Compagnie als keerpunt. Terug via Zevenhuizen, Roderwolde en Peizermade. U hoort het al: havana fietst alleen door de echte wereldsteden :D Op de heenweg een beetje miezer, op de terugweg flink wat wind :D Gemiddeld 28,1 km/uur laag in D1, waar ik toch niet ontevreden mee ben.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 21 jan 2012 13:31

Een goeie 50 km weggeweest. Wet Wet Wet.
Vlierden-Ommel-Asten-Someren-Heeze-Strabrechtse en Lieropse Heide-Lierop-Asten-Ommel-Vlierden en weer thuis.

Afbeelding

Wel lekker. Alleen wat zagen we eruit, die fiets en ik. 8-)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 21 jan 2012 17:22

Heb eerder vanmiddag een kleine 60km buiten gefietst. Het was droog en zelfs de zon kwam er bij, wat een meevaller! :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gesloten