Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Agressie in het verkeer

RichardZ
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2011 08:36

RichardZ 17 jan 2012 11:50

@whocares: Het tweede bord is van toepassing. Het zijn vrije fietspaden in de duinen, dus geen verplichte fietspaden naast een autoweg.

Voor de duidelijkheid: ik vind dat iedereen het recht heeft om gebruik te maken van de fietspaden. Ook langzame fietsers en wandelaars. Maar dan wel met respect voor de andere wegebruikers. Dat betekent dat je het andere verkeer niet belemmert of in gevaar brengt door (bijvoorbeeld) onnodig links te rijden of te lopen, stil te staan midden op het fietspad of over te steken zonder uit te kijken.

Ik ben me bewust van mijn hogere snelheid als racefietser (al is die bij mij niet zo heel hoog :D ). Ik let goed op, pas mijn snelheid aan als dat nodig is, haal niet in waar dat niet kan en laat mijn aanwezigheid blijken door, indien nodig, te bellen of ander geluid te maken. Ik kan alleen beter een sirene en een zwaailicht aan mijn fiets monteren, want ik lijk wel de enige te zijn die oplet.

Als ik dan wordt uitgescholden door iemand die oversteekt zonder uit te kijken en dan midden op het fietspad blijft stilstaan met als argument "het is hier niet alleen voor fietsers", terwijl ik alleen waarschuw en een ongeluk probeer te voorkomen, dan wil ik FF m'n hart luchten :evil:

hidde87
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2011 19:51

hidde87 17 jan 2012 12:09

Ik vind dit wel een leuk topic.. Ben het met velen eens dat bijna ongelukken je in een opwelling boos maken, helaas heb ik daar ook last van.
Wanneer je ziet dat iemand je echt niet heeft gezien, niks aan de hand, handje omhoog, en kijk je diegene eens aan en krijg je bijna altijd een sorry terug. Echter heb je ook aso's die je dan bijna express van de fiets af rijden, verschrikkelijk! Daar geef ik het liefst een klap op de auto, schrikken zij tenminste ook nog een beetje... (En dan wordt het leuk als ze met piepende banden weg rijden en je toerend inhalen alsof je niet goed bij je hoofd ben…)
Met schooljeugd heb ik het ook volledig gehad, die kijken 2x om en blijven dan alsnog helemaal links fietsen! Dan wordt het de PAS OP! AAN DE KANT! Dat helpt meestal wel gelukkig.

Wat vindt iedereen eigenlijk van de mede wielrenner? Ik moet altijd hard lachen tijdens toertochten, daar lijkt iedereen gigantisch chagrijnig te zijn en kan je bij velen niks goed doen... Dan denk ik altijd, het gaat toch om het plezier wat je hebt?
http://www.rfaw.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter: @hnooteboom
Specialized Tarmac S-works

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jan 2012 13:13

hidde87 schreef:...Wat vindt iedereen eigenlijk van de mede wielrenner? Ik moet altijd hard lachen tijdens toertochten, daar lijkt iedereen gigantisch chagrijnig te zijn en kan je bij velen niks goed doen... Dan denk ik altijd, het gaat toch om het plezier wat je hebt?
Ik denk dan vaak:
Ga toch eens achter elkaar rijden ipv 2 aan 2
Rij toch niet overal door rood heen
Ga niet miden op het fietspad staan overleggen

eigenlijk dezelfde dingen als de niet-wielrenners ook doen
Live fast; die young. mijn blog

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 17 jan 2012 13:21

Schoolgaande jeugd... Mja. Ik fiets liever niet zo rond 3 of 4 uur op de fietspaden waar die hordes zich bevinden.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 17 jan 2012 14:07

Over schoolgaande (of werkzame) jeugd gesproken :-S... Vorige week dinsdagavond rond 18.00 fietste ik terug van mijn werk. Bij Aalsmeer richting Mijdrecht heb je enkel 1 dubbelbaans fietspad.
Aangezien het verkeer in tegengestelde richting rechts van mij reed werd ik redelijk verblind. In de verte komen 3 meiden op mij af gefietst waarvan er 1 eentje op mjin helft fietst zonder verlichting (ze was nauwelijks nog te onderscheiden in het donker). Als we dichterbij komen bel ik, geen reactie... Als we bijna tegen elkaar zitten roep ik nog, PAS OP! Weer geen reactie.
In een reflex stuur ik maar naar rechts waar nog net ruimte is en op dat moment gaat ze aan me voorbij en zie ik een dikke glimlach op haar gezicht!!!! DE !%##%%^!! Woest was ik en ik moest me inhouden niet om te draaien en de lieve schat aan haar haren van de fiets te halen om verhaal te houden... Ben niet snel boos maar ik weet 1000% zeker dat deze leuke meid het er om deed.
Ze had mazzel dat ik haar nog had gezien zo zonder verlichting anders was het een lekkere crash geweest...

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 17 jan 2012 19:00

Ik heb zulk tuig al eens een flinke zet gegeven zodat het tuig lekker in de berm donderde.
En als ze dan nog een grote bek hebben is die van mij nog groter.
Zat ben ik tuig, door dat volk is mijn linkerpink en ringvinger gevoelloos door een ongeval omdat de heren ook niet aan de kant
wilden en ik dus door de lucht vloog met alle gevolgen vandien.
En gewoon doorfietsen uiteraard, nee schoolgaand tuig ben ik spuug en spuugzat.
Oom agent durft er niet eens wat aan te doen, hoever kan een land afzakken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jan 2012 19:27

Wel een beetje een stopwoordje van je hè, "tuig"? Lijkt me verder erg lastig, om zo gefrustreerd op de fiets te zitten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 17 jan 2012 19:35

Zullen we eens een maandje ruilen????
Ik een gezonde linkerarm en jij een half onbruikbare linkerarm, elke minuut van de dag pijn, de rest van je leven omdat
die zgn lieve schoolkindjes denken dat de hele wereld van hen is????
Mag je dan boos op dat volk zijn??? Of mag dat ook al niet meer?
Er zijn uiteraard uitzonderingen maar die moet je echt onder een hele grote loep zoeken.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 17 jan 2012 20:16

Vandaag weer een wielertoerist zijn beste kans zien tonen. Op een breed fietspad in 2 richtingen rijden 2 mensen op de stadsfiets naast elkaar, de toerist komt van de andere kant en zet zonder reden zijn elleboog. Kerel beenhard tegen de grond enwiel volledig geplooid, toerist kijkt ff achterom, roept nog wat en rijd door :roll:

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jan 2012 21:52

josvtec schreef:Zullen we eens een maandje ruilen????
Ik een gezonde linkerarm en jij een half onbruikbare linkerarm, elke minuut van de dag pijn, de rest van je leven omdat
die zgn lieve schoolkindjes denken dat de hele wereld van hen is????
Mag je dan boos op dat volk zijn??? Of mag dat ook al niet meer?
Er zijn uiteraard uitzonderingen maar die moet je echt onder een hele grote loep zoeken.
Hier word ik dus heel moe van. Alles en iedereen is maar tuig en als je een grote mond hebt, wordt je nog harder afgesnauwd door een nog grotere mond. De jeugd van nu wordt verantwoordelijk gehouden door een actie van een scholier uit het verleden. Waar gaat dat heen? Ik denk dat met de toon van josvtec er niet meer tolerantie op het fietspad komt. :( :(
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 jan 2012 09:16

Nou ja, mag hij even ongenuanceerd schelden na wat hem blijkbaar is overkomen? Van mij wel. Genuanceerd blijven in zo'n geval is wel even iets lastiger dan voor de meesten van ons...

EDIT: Dat hij zelf een flinke tik richting berm heeft gegeven, was mij even ontgaan. Mijn stelling wordt er een beetje zwakker van...
Laatst gewijzigd door ponsteen op 18 jan 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2012 09:56

ponsteen schreef:Nou ja, mag hij even ongenuanceerd schelden na wat hem blijkbaar is overkomen? Van mij wel. Genuanceerd blijven in zo'n geval is wel even iets lastiger dan voor de meesten van ons...
Als iemand zich zo wil laten kennen, dan moet hij dat lekker zelf weten. Verwacht op deze wijze alleen geen begrip of medelijden...
(en ik kan het gemist hebben, maar volgens mij heeft het "tuig" in kwestie josvtec niet willens en wetens "elke minuut van de dag pijn" gegeven, dus om dan maar een hekel aan "dat volk" - vrijwel alle fietsende scholieren blijkbaar - te hebben, gaat mij wat ver)
verder wat rob74 schrijft
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie