Canyon
Hebben jullie toevallig advies of tips wat betreft de maat van een aeroad frame.
Ik zit erg te twijfelen tussen een XL en XXL. Ik ben 1.93 met een binnenbeenlengte van 94 cm. Relatief lange benen dus. Momenteel rij ik naar alle tevredenheid op een Canyon cf slx maat 62 met 120mm voorbouw. De keuze waar ik voor sta is:
1. Ofwel een XL waarbij het zadel relatief hoog staat maar de afstand tot stuur goed is met een 110 of 120 mm stuurpen, ik ben bij deze maat alleen bang dat de drop/diepte van de zit wat te groot wordt aangezien de aeroad dieper zit dan de SLX.
2. Of een XXL waarbij zadelhoogte mee valt en ook de drop goed is maar waarbij ik een 100 mm stuurpen moet hebben wat ik persoonlijk minder geschikt vindt en minder mooi. Daarbij heb ik het idee dat een groot frame een stuk logger is.
Zijn er mensen met dezelfde problemen of hebben jullie anderzins adviezen. BVD.
Ik zit erg te twijfelen tussen een XL en XXL. Ik ben 1.93 met een binnenbeenlengte van 94 cm. Relatief lange benen dus. Momenteel rij ik naar alle tevredenheid op een Canyon cf slx maat 62 met 120mm voorbouw. De keuze waar ik voor sta is:
1. Ofwel een XL waarbij het zadel relatief hoog staat maar de afstand tot stuur goed is met een 110 of 120 mm stuurpen, ik ben bij deze maat alleen bang dat de drop/diepte van de zit wat te groot wordt aangezien de aeroad dieper zit dan de SLX.
2. Of een XXL waarbij zadelhoogte mee valt en ook de drop goed is maar waarbij ik een 100 mm stuurpen moet hebben wat ik persoonlijk minder geschikt vindt en minder mooi. Daarbij heb ik het idee dat een groot frame een stuk logger is.
Zijn er mensen met dezelfde problemen of hebben jullie anderzins adviezen. BVD.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2866
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
@Kootje:
Persoonlijk vind ik een XL al behoorlijk groot. Ik ben zelf 1.92 met een bbl van 92 en rijdt op een canyon 60cm, die vond ik veel fijner rijden dan een 62cm. Als je een 62 cf rijdt denk ik dat een xl prima moet passen. Als ik het zo snel zie dan zit je met een aero 1cm dieper. Als je dat lukt zou ik voor de xl gaan, zoniet dan word het een xxl.
Persoonlijk vind ik een XL al behoorlijk groot. Ik ben zelf 1.92 met een bbl van 92 en rijdt op een canyon 60cm, die vond ik veel fijner rijden dan een 62cm. Als je een 62 cf rijdt denk ik dat een xl prima moet passen. Als ik het zo snel zie dan zit je met een aero 1cm dieper. Als je dat lukt zou ik voor de xl gaan, zoniet dan word het een xxl.
Ik ben 1,91m met een bb van 96 cm en heb na uitmeting en advies een 2XL Aeroad besteld. Op die Aeroad zal ik een 110 mm stuurpen gebruiken. Een XL zou ook gaan maar dan stond het zadel op maximum hoogte en ging ik met redelijk wat spacers moeten rijden. Zelf heb ik een kort bovenlichaam maar dit zou dus moeten lukken. Moet nog een heel eind wachten op het frame (week 20), dus rijervaring heb ik nog niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
@Kootje, ik zou (net als ik) voor een XL gaan.Ik denk dat de drop wel meevalt, want op een Aeroad zit bovenop de i-lock nog eens voor 15 mm aan spacers.
Bovendien ontlopen de bovenbuis lengte's van de SLX 62 en de Aeroad XL elkaar niet heel veel.
Je kan natuurlijk altijd even naar Koblenz rijden.Zeker bij dit soort investeringen moet je geen twijfel hebben
Bovendien ontlopen de bovenbuis lengte's van de SLX 62 en de Aeroad XL elkaar niet heel veel.
Je kan natuurlijk altijd even naar Koblenz rijden.Zeker bij dit soort investeringen moet je geen twijfel hebben
Bedankt allemaal voor de adviezen tot zover.
Mijn gevoel gaat nu inderdaan het meeste uit naar een XL. Ik had zelf al bedacht om een keer naar Koblenz te rijden. Een dagje rijden in de auto valt in het niet bij al die dagen fietsen op een goed passende fiets.
Overigens wel grappig dat ik morgen mijn Kuiper wielen FCC 50 bezorgd krijg net als jij rene-koga. Ik heb alleen wel voor een zwart frame gekozen.
Mijn gevoel gaat nu inderdaan het meeste uit naar een XL. Ik had zelf al bedacht om een keer naar Koblenz te rijden. Een dagje rijden in de auto valt in het niet bij al die dagen fietsen op een goed passende fiets.
Overigens wel grappig dat ik morgen mijn Kuiper wielen FCC 50 bezorgd krijg net als jij rene-koga. Ik heb alleen wel voor een zwart frame gekozen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Ik heb de ACC 50 velgen
Aan welke versie zit je te denken? Of alleen een frame?
Aan welke versie zit je te denken? Of alleen een frame?
Ik koop alleen een frame, wordt helaas wel pas week 12 geleverd.
Ik bouw hem liever zelf op zodat ik precies kan kiezen wat er op zit. Het wordt een SRAM red black groep met dus de FCC 50 wielen. Wielen zijn gister bezorgd, mooi setje. Weet wel dat ze in de regen niet (nauwelijks) remmen maar dan pak ik mijn andere fiets.
Opzich kan het gunstiger zijn een afgemonteerde fiets te kopen maar ik kan het frame met licentiekorting krijgen dus verschil valt mee.
Bovendien lijkt het een stuk minder te kosten als je alles beetje bij beetje koopt, met de nadruk op lijkt.
Ik bouw hem liever zelf op zodat ik precies kan kiezen wat er op zit. Het wordt een SRAM red black groep met dus de FCC 50 wielen. Wielen zijn gister bezorgd, mooi setje. Weet wel dat ze in de regen niet (nauwelijks) remmen maar dan pak ik mijn andere fiets.
Opzich kan het gunstiger zijn een afgemonteerde fiets te kopen maar ik kan het frame met licentiekorting krijgen dus verschil valt mee.
Bovendien lijkt het een stuk minder te kosten als je alles beetje bij beetje koopt, met de nadruk op lijkt.
Mits ik de Canynons prachtige fietsen vind, plan ik om mij eentje aan te schaffen die mijn huidig 2dehandsje zal vervangen. Ik twijfel nog tussen de Ultimate CF met Campa Chorus en de Ultimate AL met Sram Force(spijtig dat ze deze ook niet met Chorus uitrusten trouwens). Het kader van de Ultimate AL is net geupgrade en zou nog stijver en lichter zijn dan het al was. Gewichtsverschil is 150gram in het voordeel van de CF, maar de AL is al enorm licht met 7,1kg. Qua stijfheid denk ik dat de AL beter scoort, mits de vorige AL al stijver was dan de CF die niet veranderd is. Wat zijn wel redenen om de CF boven de vernieuwde AL te verkiezen? En is dit dan de meerprijs van 700euro waard?
Welke maat zou mij het best passen? Ik ben 1.75 groot en heb een BBL van 81cm.
Ik lees vaak dat Canyon veel waard voor zijn geld is maar sommige beweren dat dit ondertussen ook al niet helemaal en dat de concurrentie fel is bijgebeend prijs/kwaliteit. Als je deze fiets puur rationeel bekijkt, is er dan een merk dat evenveel biedt(buiten (italiaanse) emotie:)) dan en Ultimate AL(of CF)?
Welke maat zou mij het best passen? Ik ben 1.75 groot en heb een BBL van 81cm.
Ik lees vaak dat Canyon veel waard voor zijn geld is maar sommige beweren dat dit ondertussen ook al niet helemaal en dat de concurrentie fel is bijgebeend prijs/kwaliteit. Als je deze fiets puur rationeel bekijkt, is er dan een merk dat evenveel biedt(buiten (italiaanse) emotie:)) dan en Ultimate AL(of CF)?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Ik post hier mijn vraagje ook even, ik ben ook aan het rondkijken naar een nieuwe fiets. En ook ik ben gecharmeerd door de fietsen van Canyon. Zijn er mensen die hier ervaring hebben met de garantie die canyon levert op zijn fietsen? En ook de afhandeling hiervan?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Over het algemeen goed tot uitstekend maar lees even de voorgaande 256 pagina .hendrikjan schreef:Ik post hier mijn vraagje ook even, ik ben ook aan het rondkijken naar een nieuwe fiets. En ook ik ben gecharmeerd door de fietsen van Canyon. Zijn er mensen die hier ervaring hebben met de garantie die canyon levert op zijn fietsen? En ook de afhandeling hiervan?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
LOL, ik was al bang voor een dergelijk antwoord, heb je nog een tip voor een bepaalde bladzijde?