Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 jan 2012 15:30
De wielen heb ik vorig laten bouwen. Het is een vrij lichte set (1335 gram), op basis van Tune Mig/Mag, Kinlin XR200 velgen en 32 DT Comp/Revolution spaken.tomasso schreef:@SP!N_Pilot: mooie fiets, vooral de zomervariant. Wat voor wielen zitten daar in?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Mooie klassiek ranke fiets.rudi9135 schreef:Na het doorlezen van het forum ben ik maar enkele keren het merk REWEL tegengekomen maar geen afbeeldingen.
Dit is een afbeelding van mijn racertje, een REWEL.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Dat ranke is een beetje gezichtsbedrog door de grote maat (61cm cc), de buizen zijn oversized (zadelpen 31,6)
Ondanks de grote maat en het titanium is het toch een stijve fiets. (ik heb ook nog een madder titanium frame maar dat is een kauwgom zo slap)
Ondanks de grote maat en het titanium is het toch een stijve fiets. (ik heb ook nog een madder titanium frame maar dat is een kauwgom zo slap)
Had veel moeite om een keus te maken wat betreft een TI fiets. Vanwege prijs / kwaliteit kwam ik op een van Nicholas uit. In de nominatie stond ook een Enigma. Qua uitstraling vind ik de fiets iets minder. De ksyrium sl wielset vijzelt 'm weer op.
Heb vorige week de titanium bidonhouders binnen gekregen. Per stuk wegen deze 22 gram. Persoonlijk vind ik ze erg mooi. Totaal gewicht 7.9 kg.
Heb vorige week de titanium bidonhouders binnen gekregen. Per stuk wegen deze 22 gram. Persoonlijk vind ik ze erg mooi. Totaal gewicht 7.9 kg.
..... nee, op de fiets.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Mooie en mooi opgebouwde fiets! Ja, de VN Chinook heeft de uitstraling van een 'klassieke' racefiets. Persoonlijk houd ik daar wel van . En inderdaad, de wielen met de rode accenten maken het geheel toch niet al te saai. Veel plezier met je mooie VN (we gaan gelukkig richting voorjaar ). (O ja, volgende keer de fiets wel even van de andere kant fotograferen ).
60 x Ventoux
http://www.fiets.nl/2012/01/21/even-een-lug-printen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk had ik hier, na het nieuwtje over het printen van lugs, een discussie verwacht over de mogelijkheden die dit biedt voor titanium frames.
Vrije vormgeving geeft een stijver of lichter frame net wat gewenst is.
Persoonlijke voorkeuren of unieke persoonlijke details kunnen meegenomen worden in de geprinte delen.
Volop mogelijkheden dus voor deze techniek in titaan met de vaak kleine werkplaatsen als fabrikant.
Titaan toch al een produkt voor de mensen die iets bijzonders willen en daar ook voor willen betalen.
http://www.rapidpro.nl/innovaties-op-de-beurs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk had ik hier, na het nieuwtje over het printen van lugs, een discussie verwacht over de mogelijkheden die dit biedt voor titanium frames.
Vrije vormgeving geeft een stijver of lichter frame net wat gewenst is.
Persoonlijke voorkeuren of unieke persoonlijke details kunnen meegenomen worden in de geprinte delen.
Volop mogelijkheden dus voor deze techniek in titaan met de vaak kleine werkplaatsen als fabrikant.
Titaan toch al een produkt voor de mensen die iets bijzonders willen en daar ook voor willen betalen.
http://www.rapidpro.nl/innovaties-op-de-beurs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Waarom zou je met lugs werken? Dat lijkt me juist bij Ti niet nodig. De lassen bij Ti zijn in de meeste gevallen het aanzien meer dan waard.
Lugs worden nog relatief vaak gebruikt bij de hobby framebouwers.
Lugs worden nog relatief vaak gebruikt bij de hobby framebouwers.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Lugs, Je moet er van houden. Ik vind het lelijk. De printtechniek zal ooit zover komen maar ik zie geen voordelen in het gebruik van lugs. Het lassen van Titanium is niet echt bijzonder meer. Als je de lasnaden van de Lynskey's bijvoorbeeld bekijkt zal het ook qua gewicht niet veel uitmaken of je lugs gebruikt of lastechniek. Misschien alleen een snellere doorlooptijd bij frame assemblage. Maar aangezien de titanium framebouwers geen massa productie hebben is dit relevant.
Wat ik trouwens weinig zie zijn oversized titanium frames, met bijv. een ovale onderbuis. Ik heb ooit een oversized chinees frame gezien. Zag er schitterend uit. Deze was van 6al 4v titanium. Ben ook benieuwd waarom sommige fabrikanten 6al 4v verkiezen boven 3al 2.5v. Kosten technisch maakt het volgens mij niet zoveel uit.
Wat ik trouwens weinig zie zijn oversized titanium frames, met bijv. een ovale onderbuis. Ik heb ooit een oversized chinees frame gezien. Zag er schitterend uit. Deze was van 6al 4v titanium. Ben ook benieuwd waarom sommige fabrikanten 6al 4v verkiezen boven 3al 2.5v. Kosten technisch maakt het volgens mij niet zoveel uit.
..... nee, op de fiets.
simen schreef:http://www.fiets.nl/2012/01/21/even-een-lug-printen/
Eigenlijk had ik hier, na het nieuwtje over het printen van lugs, een discussie verwacht over de mogelijkheden die dit biedt voor titanium frames.
Vrije vormgeving geeft een stijver of lichter frame net wat gewenst is.
Persoonlijke voorkeuren of unieke persoonlijke details kunnen meegenomen worden in de geprinte delen.
Volop mogelijkheden dus voor deze techniek in titaan met de vaak kleine werkplaatsen als fabrikant.
Titaan toch al een produkt voor de mensen die iets bijzonders willen en daar ook voor willen betalen.
http://www.rapidpro.nl/innovaties-op-de-beurs/" onclick="window.open(this.href);return false;
3D printers ken ik al een tijdje vanuit m'n vakgebied en worden hoofdzakelijk gebruikt voor het maken van proef- , demo- en of studiemodellen. Ik vraag me af of je mbv deze printer net zulke sterke lugs kunt maken als op de conventionele manier. Ik betwijfel het.
Niets is wat het lijkt..