Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

redalert
Forum-lid

redalert 19 jan 2012 23:03

Sinds kort ben ik ook overgestapt van een Polar naar een 800. Nu heb ik 2 vragen tav de analyse:

1. Is er ook een optie in de analyse om de snelheid tijdens het berg op rijden/ omhoog rijden apart naar voren te krijgen. Iets wat ik bijvoorbeeld wel terug zie bij de Bryton webanalyse.

2. Kun je in de grafieken ook een selectie maken van een deel van de training met de bijbehorende gegevens net zoals dat kan bij de polar?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 jan 2012 09:45

Welke software hebben we het over? Garmin Connect is behoorlijk beperkt. Garmin Training Centre iets uitgebreider. Ook met de online tool Bikeplanner van forumlid HenkV kun je het e.e.a. Tot slot heb je nog Golden Cheetah, dat is het meest uitgebreide programma.

perrush
Forum-lid

perrush 20 jan 2012 10:38

havana schreef:Tot slot heb je nog Golden Cheetah, dat is het meest uitgebreide programma.
SportTracks toch niet vergeten :roll: GC is vooral handig als je ook een vermogensmeter hebt.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

JacobusAkkeraar
Forum-lid

JacobusAkkeraar 20 jan 2012 15:01

Wat kan ik nu het beste kopen (welke bundel)? Ik fiets veel met de racefiets in Nederland, ga regelmatig naar Zuid-Limburg en wil ook op vakantie in Italie met de gps fietsen.

Scherpste prijs voor bundel met snelh.sensor, cad.sensor, borstband en Europa city-kaart welke ik kan vinden is 399,- bij http://www.hartslagmetershop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand nog andere tips?

marinothijs
Forum-lid

marinothijs 20 jan 2012 22:09

havana,misschien weet jij dit wel ?
als ik met de 800 terug naar start wil navigeren,krijg ik rechtsonder in beeld de groene button zonder tekst GA.
Krijg wel een kaart maar geen aanwijzingen.
Wat staat er dan verkeerd ?
navigeren doet ie normaal wel goed.
dan staat er wel GA in de groene button
alvast bedankt Marino

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jan 2012 11:29

@ marino

Geen idee.

@ Jacobus

Je moet eerst de keuze maken tussen OSM of CityNavigator. Beide hebben voor- en nadelen. Als je adressen wil kunnen opzoeken (zoals bij TomTom) dan is de City Navigator de beste (of eigenlijk enige) keuze. Nadeel van deze kaart is echter dat deze geen fietspaden kent. Open Street Map (OSM) heeft dit nadeel niet en is bovendien gratis te downloaden, maar hiermee kun je geen adressen opzoeken. Als je OSM gebruikt kun je overigens wel een locatie op de kaart aanwijzen of terug naar het startpunt, maar adressen inkloppen kan dus niet. Kies je voor OSM dan moet je er zelf een MicroSD-kaartje bij kopen.

CityNavigator heb je dan weer in twee smaken: op DVD en op MicroSD (die direct in je Garmin kan). De DVD-kaarten kun je op je Garmin zetten maar tevens op de PC gebruiken met bijvoorbeeld Mapsource (grafprogramma IMHO en stukken slechter dan online tools zoals Bikeroutetoaster). De kaarten op MicroSD kun je niet op je PC gebruiken, maar zijn wel ideaal voor digibeten aangezien ze out-of-the-box werken.

Qua kwaliteit zijn de beide opties moeilijk te vergelijken. In Nederland is OSM soms beter dan CN en soms slechter, maar bijvoorbeeld in de Ardennen is CN beter. Maar dit is eigenlijk niet zo belangrijk indien je courses gebruikt. Een course werkt namelijk zelfs zonder kaart, en als jouw kaart bijvoorbeeld een weggetje niet kent dan is dat bij een course geen probleem.
Laatst gewijzigd door havana op 24 jan 2012 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

sram60
Forum-lid

sram60 21 jan 2012 20:41

Beste Wielerliefhebbers,

Omdat het morgen weer slecht weer word zou ik graag een route willen rijden op de Tacx I - Magic, die ik heb opgeslagen op mijn Garmin Edge 800, is dat eventueel mogelijk en zo ja hoe moet ik dat dan doen?
Edwin van de Velde

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jan 2012 21:48

Hoe zie je dat voor je dan? Dat de Tacx kan raden hoe de omgeving eruit ziet :D ?

sram60
Forum-lid

sram60 21 jan 2012 21:50

Nee ik dacht via Google Earth grapjas.
Edwin van de Velde

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 22 jan 2012 02:10

havana schreef:Hoe zie je dat voor je dan? Dat de Tacx kan raden hoe de omgeving eruit ziet :D ?
Dat doet de Tacx TTS software anders wel en best goed. (Nou ja raden, berekenen a.d.h.v. de GE database maar desondanks erg goed.)
Afbeelding

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 22 jan 2012 08:32

Ik ben een edge 800 aan het instellen voor een kennis.
Ik heb wel het volgende probleem:
Als ik gps (waarheen) wil gebruiken voor van A naar B te rijden geeft ie dat steeds weer als koers(roze lijn en afslagpijltjes).
Gaarne zou ik willen rijden als GPS met pop-ups en melding voor afslag. Wat moet ik doen?
Ik heb hier reeds enkele pagina's doorbladerd maar niet direct gevonden. Ik veronderstel dat het als eens aangehaald is maar waar?
Alvast bedankt.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 jan 2012 09:27

Staat onder instellingen afslagbegeleiding wel aan? ("guidance" in het Engels) ?

In principe krijg je bij het inkloppen van een adres gewoon pop-ups.

Gesloten