Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Agressie in het verkeer

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 18 jan 2012 10:33

josvtec schreef:Ik heb zulk tuig al eens een flinke zet gegeven zodat het tuig lekker in de berm donderde.
En als ze dan nog een grote bek hebben is die van mij nog groter.
Zat ben ik tuig, door dat volk is mijn linkerpink en ringvinger gevoelloos door een ongeval omdat de heren ook niet aan de kant
wilden en ik dus door de lucht vloog met alle gevolgen vandien.
En gewoon doorfietsen uiteraard, nee schoolgaand tuig ben ik spuug en spuugzat.
Oom agent durft er niet eens wat aan te doen, hoever kan een land afzakken.

Ik heb 100x liever het tuig dat jij beschrijft dan jou!!

er is een groot verschil tussen een ongeval en iemand expres een zet geven. Vooral als het schoolgaande kinderen zijn.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 18 jan 2012 12:04

Doch, er is wel een groep die steeds brutaler word. Maar om nou ieder weer over een kamp te gaan scheren..
Afgelopen maandag werd ik nog bekogeld met een blikje door zo'n scholier, zonder enige reden! Uiteraard omgekeerd en de vlegel even aangesproken op zijn gedrag. Maar daar laat ik het dan ook gewoon bij, ik ben nou eenmaal niet zo'n vechtersbaas.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 18 jan 2012 12:17

http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1609.html

Bovenstaande ter info mbt de ontwikkeling van het brein.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

mrbolshoi
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 nov 2010 17:05

mrbolshoi 21 jan 2012 12:05

Zo gefrustreerd zit ik nooit op de fiets. Het zal mij een zorg zijn dat schoolgaande kinderen 4 breed fietsen, zolang ze maar ruimte maken als ik wil passeren of tegemoet kom, en dat doen ze vrijwel altijd.
Als ik van niemand last wil hebben tijdens het sporten koop ik wel een tacx.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jan 2012 12:42

Mijn ervaring met schooljeugd is trouwens doorgaans heel anders. Als ik schooljeugd die met 3 man breed op de weg rijd van achter nader, dan bel ik even of roep 'pas op'. De buitenste fietser op het fietspad wordt dan uitgelachten door 2 die links rijden. Ze lachen elkaar uit. Sukkel, je rijdt een wielrenner in de weg.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jan 2012 09:46

Feit blijft dat scholieren (of ze zich nu goed gedragen of niet) zich vaak helemaal niet bewust zijn van het overige verkeer, laat staan van wielrenners. Hier in Groningen rijden ze dan breed uit met een man of 2-4 naast elkaar op het fietspad, allemaal hangend op een ligstuur en allemaal bezig met de Blackberry. Dat levert af en toe behoorlijk gevaarlijke situaties op. Als ik tussen 2-4 uur train, kies ik dan ook de boerenlandweggetjes waar je op een enkele trekker na niemand tegen komt.

Als het niet te koud is en mooi weer, zijn ook in het weekend zijn de fietspaden helaas niet meer bruikbaar door het e-bike terreur.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 23 jan 2012 11:00

+1, havana.
Als het goed weer is, dan zorg ik ervoor dat ik in mijn route geen, zo min mogelijk in ieder geval, fietspaden meeneem. Zo veel mogelijk over de boerenlandweggetjes. Is vaak nog veel fijner fietsen omdat je niet alleen geen last hebt van andere fietsers, maar ook geen ander verkeer tegenkomt.

RichardZ
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2011 08:36

RichardZ 23 jan 2012 13:47

Moet je natuurlijk wel wonen in een deel van het land met voldoende boerenlandweggetjes :)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 jan 2012 14:27

RichardZ schreef:Moet je natuurlijk wel wonen in een deel van het land met voldoende boerenlandweggetjes :)
Dat is zo ongeveer overal lijkt me. Vanuit het drukste deel van Nederland zit je zo in het groene Randstad-hart, met tig van dit soort weggetjes. Zal elders alleen maar makkelijker, toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Rush Silver
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2012 13:57

Rush Silver 24 jan 2012 14:47

havana schreef:Feit blijft dat scholieren (of ze zich nu goed gedragen of niet) zich vaak helemaal niet bewust zijn van het overige verkeer, laat staan van wielrenners. Hier in Groningen rijden ze dan breed uit met een man of 2-4 naast elkaar op het fietspad, allemaal hangend op een ligstuur en allemaal bezig met de Blackberry. Dat levert af en toe behoorlijk gevaarlijke situaties op. Als ik tussen 2-4 uur train, kies ik dan ook de boerenlandweggetjes waar je op een enkele trekker na niemand tegen komt.

Als het niet te koud is en mooi weer, zijn ook in het weekend zijn de fietspaden helaas niet meer bruikbaar door het e-bike terreur.
Feit is dat de meeste wielrenners zich vaak helemaal niet bewust zijn van het overige verkeer, laat staan van scholieren!
http://mrnochain.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 jan 2012 15:01

Rush Silver schreef:......Feit is dat de meeste wielrenners zich vaak helemaal niet bewust zijn van het overige verkeer, laat staan van scholieren!
Ik deel dit standpunt totaal niet. Als er een groep is op het fietspad die goed oplet, dan zijn het wel de wielrenners. Hoe hoger de snelheid, hoe beter je oplet. Voetgangers kijken volgens mij niet verder dan 10 meter voor zich. Dat is ongeveer 3 seconden. Wielrenners houden alles 5 seconden voor zich in de gaten. En dat is zo'n 40 meter.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 jan 2012 15:05

rob74 schreef:Ik deel dit standpunt totaal niet. Als er een groep is op het fietspad die goed oplet, dan zijn het wel de wielrenners. Hoe hoger de snelheid, hoe beter je oplet. Voetgangers kijken volgens mij niet verder dan 10 meter voor zich. Dat is ongeveer 3 seconden. Wielrenners houden alles 5 seconden voor zich in de gaten. En dat is zo'n 40 meter.
Dat moeten ze wel want meestal zijn ze bezig de verkeersregels aan hun laars te lappen en dan is het wel handig om op te letten. ;) :twisted: :D

Plaats reactie