Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Gewichtslimiet Fulcrum Racing 5?

Ga-zellef-fietsen
Forum-lid

Ga-zellef-fietsen 24 jan 2012 11:48

In de gebruikershandleiding van de Fulcrum Racing 5 wielen (misschien wel van allemaal) staat een disclaimer met de tekst:
"Als u meer dan 82 kg weegt moet u bijzonder goed opletten en uw fiets vaker laten nakijken (ten opzichte van mensen die minder wegen). Als u meer dan 109 kg weegt, raden we u aan om deze wielen niet te gebruiken".

Ze leggen de verantwoordelijkheid bij de gebruiker. FR-wielen staan goed bekend op dit forum. Maar toch: ik weeg zelf ongeveer 95 kg en heb een setje FR5 besteld. Ik zie het nu pas. Kan ik beter een andere keuze maken?

camu
Forum-lid

camu 24 jan 2012 12:24

Wielen gaan het waarschijnlijk gewoon prima houden, betreft een mededeling die Fulcrum maakt om later evt. een voorbehoud bij aansprakelijkheid te kunnen maken. Wielen gaan je gewicht volgens mij prima houden, ik heb zelf ervaring met twee setjes R5's en weeg 90kg. Er was een ritje door een heel diep gat nodig om bij mij een spaak te doen breken, andere wielset heeft het altijd prima gehouden.

Laat onverlet dat je natuurlijk van tijd tot tijd wel even kunt checken hoe het met je wielen staat ;)

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 24 jan 2012 14:49

Mijn gewicht schommelt tussen de 70 en 75, dus ik kan jaaaaaren op m'n FR5's rijden zonder er ooit naar om te hoeven kijken volgens Fulcrum. :D Want immers, "vaker" is een heel ruim begrip. Als iemand van 82+ zijn velgen 1 keer per jaar nakijkt, mag ik dat dus minder vaak doen. :D

Plaats reactie