Een goede eerste seizoenshelft gedraaid, en de meeste doelen wel gehaald (behalve een criterium winnen, maar daartegenover stond 2x etappe-winst in meerdaagse klassiekers).
Eind mei de overstap naar de Elite gemaakt, waardoor er nieuwe doelen gesteld konden worden. Hier had ik echter weinig zicht op, dus het was in eerste instantie een kwestie van meerijden/uitrijden.
Het ambitieuze doel om het NK Elite te halen was een lastige (want maar 2 kansen), maar wist ik toch voor elkaar te krijgen door 2e te worden op het districtskampioenschap.
Het NK zelf was mijn best wedstrijd, waar ik 13e kon worden in barre omstandigheden (en niet eens in een massasprint

)
In augustus veel wedstrijden gereden, en dat had zijn weerslag op mijn fitheid, die hard achteruit liep. Dit had als gevolg wat mindere uitslagen.
Na een maand rust, toch in Oktober nog een hoogtepuntje met winst op het NK studenten

. Mijn eerste overwinning bij de Elite en mijn eerste rood-wit-blauwe truitje.
Globale doelen:
Structureel top 10 criteriums - Amateurs (check) / Elite (nog niet, wel top 20)
5 koersen winnen - 8 trainingskoersen (maar die tellen niet), 2 klassieker-etappes, 1 CK, 1 NSK
Goed zijn in de april/mei klassiekers (podium) en op het NK - Dit is wel goed gelukt
Vaker in de ontsnapping meezitten - Nee, ben ik te lui voor
Sprints domineren - Ja, ben ik lui genoeg voor
Doelen voor volgend jaar:
staan op papier