Nieuwe kmc ketting
Ik ontdoe het nieuwe vet altijd met lampen olie en smeer het dan vervolgens in met mijn eigen smeersel, in dit geval Boeshield..
Laatst gewijzigd door Einstein op 27 jan 2012 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ontvet hem niet. Die wax zit ook lekker in de schakels lijkt mij.
Ik wrijf alleen de buitenkant schoon met ontvetter.
Ik wrijf alleen de buitenkant schoon met ontvetter.
Less is bore
Ik deel de mening van Rey953, maar... Zoveel mensen, zoveel meningen. (zoals zoveel topics ).
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
-
- Forum-lid
Uit de FAQ op de KMC-site:
I have bought your X-series chain. After unpacking, I found that the chain is rather sticky on the outside. Is that normal?
During manufacturing one of the processes involves lubrication, we inject special grease into the chain. Right now a part of that grease stays on the chain's outside, which is needed to conserve and protect the chain during storage.
KMC recommends you to take away the excess grease from the chain's outside by spraying some (eco) cleaner along the chain and immediately wiping it. By removing the grease outside you will prevent it from atracting too much dirt. Make sure the grease inside the chain is not affected!
Beware of keeping it a little oiled after every ride in order to prevent rust.
en zo doe ik het. Ik wrijf de ketting proper met een vod gedrenkt in wasbenzine zodat de buitenkant niet meer vettig is.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
En verder niets?perrush schreef:en zo doe ik het. Ik wrijf de ketting proper met een vod gedrenkt in wasbenzine zodat de buitenkant niet meer vettig is.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
buiten het op lengte maken en erop leggen niet nee.body schreef:En verder niets?perrush schreef:en zo doe ik het. Ik wrijf de ketting proper met een vod gedrenkt in wasbenzine zodat de buitenkant niet meer vettig is.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;