Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2012 10 juni

DrCannondale
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:52

DrCannondale 27 jan 2012 08:32

Mijn fiets past niet in mijn auto en moet dus op een fietsdrager :(

Nu ik er nog eens over nadenk ga ik het ontbijt in het hotel maar overslaan. De vorige keer was het ook lang wachten op koffie en broodjes en dan kan ik gaan wanneer ik wil.

bregonje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011 16:45

bregonje 27 jan 2012 10:38

Zet je fiets gewoon in je hotelkamer. Net zo makkelijk en je wederhelft zal er waarschijnlijk toch niet bij zijn om te klagen overhet feit je racefiets in de slaapkamer staat...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jan 2012 12:03

Misschien moeten we die ontbijttafel van 2010 tegen een geringe vergoeding open stellen voor fiesters die met een printout van dit topic komen :-) Volgens mij hadden we genoeg ;-)

bregonje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011 16:45

bregonje 27 jan 2012 14:04

Zeg maar waar hij te vinden is en hoe laat (vroeg) het buffet geopend is...

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 27 jan 2012 18:39

Gastheerg schreef:Misschien moeten we die ontbijttafel van 2010 tegen een geringe vergoeding open stellen voor fiesters die met een printout van dit topic komen :-) Volgens mij hadden we genoeg ;-)
Onvergetelijk ontbijt op een onvergetelijke locatie: Klik

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 28 jan 2012 06:50

Gastheerg schreef:Ik heb het parcours van de toerversie nog eens zitten bekijken. Er zitten toch een paar extra lusjes in. En steeds lusjes met extra kasseien en hoogtemeters (oa bij Mons en Pevele).
Ieder die zich rijk rekent met een lichtere editie kon nog wel eens op z'n neus kijken :-) Het is niet 40 km aanloop minder. Het is 75 km aanloop minder en dik 30 km extra zwaar parcours extra :-)
Overigens het Bos van Wallers en de finale vanaf Mons en Pevele is helemaal identiek maar tussendoor doe je hier en daar een extra lusje :-)

We moeten met elkaar nog wel even gras gaan maaien in het bos hoewel ik denk dat de toereditie geen risico loopt. Als je het gevaarlijk vindt kan je immers over het asfaltpaadje.
Ik heb ook net eens het parcours nagekeken van de 2012 toerversie.
Blijkbaar wordt de klassieke secteur (Chemin des Prières-Chemin des Abattoirs) van Orchies ook niet opgenomen in de toerversie.
Tenzij het kaartje van het parcours op de site van de organisatie niet correct is uiteraard.

Iemand die hier meer over weet?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jan 2012 09:19

De dubbele L strook direct achter Orchies zit idd niet in het parcours. Ik denk dat ze de drukte uit Orchies willen houden. Blijft wel een brute naam: Chemin des Abattoirs!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jan 2012 11:28

Daar komt dus Pave du Moulin voor terug. Niet te verwarren met Pave Moulin de Vertain (die ze bij de 100e editiet letterlijk onder het asfalt vandaan hebben gegraven).

Pavé du Cimetière is ook een nieuwkomer. Prima naam! Kasseien langs een kerkhof. Nu maar hopen op een beetje donkere wolken en wat onweer :twisted:

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 28 jan 2012 11:38

hoe die strookjes allemaal precies heten maakt mijn ballen niet uit, allemaal zo snel mogelijk eroverheen.
Funny the way it is

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jan 2012 12:49

kool486 schreef:hoe die strookjes allemaal precies heten maakt mijn ballen niet uit,
Wat ben je toch ook een heerlijke romanticus he :mrgreen:

camille
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:28

camille 14 feb 2012 00:21

Weet niet helemaal of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen maar ik doe het toch ;) . Ga dit jaar ook PR rijden en ik vroeg mij af of de Mavic Ksyrium Elite wielset geschikt is om deze tocht te rijden. Ik weet wel dat de meesten waarschijnlijk gaan roepen dat een 32 spaaks wielsetje beter is maar betekent dat ook dat de Ksyriums ongeschikt zijn.
Heb dit wielsetje nou eenmaal en heb er nog nooit problemen mee gehad ondanks kasseien in België maar die schijnen niet vergelijkbaar te zijn met die in PR. Ik vind het zonde om alleen voor PR een ander wielsetje aan te schaffen dus vandaar mijn vraag. Heb overigen wel Conti GP 4-season 25mm bandjes om mee te gaan rijden.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 14 feb 2012 08:34

camille schreef:Weet niet helemaal of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen maar ik doe het toch ;) . Ga dit jaar ook PR rijden en ik vroeg mij af of de Mavic Ksyrium Elite wielset geschikt is om deze tocht te rijden.
Het hangt natuurlijk van veel factoren af zoals je gewicht, je stuurmanskunst en de conditie van je beschermengel. Met 36 spaaks wielen kun je bij een spaakbreuk nog wel doorrijden maar bij Ksyriums ben ik bang dat het een moeilijk verhaal gaat worden. Ik zou het risico niet nemen, het kan ver lopen worden naar Roubaix. Vlaamse kasseien en noord-Franse kasseien zijn niet 100% met elkaar te vergelijken.

Plaats reactie