[quote="ericpeters"][quote="ArnoudRace"]Pak een muntje (50 Eurocent) en tik gelijkmatig en voorzichtig rond het scheurtje en er over heen. Hoor je verschil in geluid, dan is de structuur van het carbon onderbroken. Hoor je geen verschil is het de lak. Ziet er niet direct uit als breuk moet ik zeggen. [/quote]
Tja, ik hoor wel verschil maar net op die plaats begint ook de buis breder te worden voor aansluiting op het BB dus kan ik niet met zekerheid zeggen of het daaraan ligt. Ik wilde ook aan de andere kant tikken maar dan moet ik het crank verwijderen, dat is een beetje veel werk.
Net nog proberen te cleaneren maar dat deed niets. Ik heb er ook met een oppervlakte microscoop naar gekeken maar kon ook daar niets uit opmaken.[/quote]
Wanneer je aan de andere kant tikt, daar kan je zo bij. Hoor je hoe hij moet klinken en of het anders hoort te klinken. Dat moet voor een deel al duidelijkheid geven.
Cervelo R3, is dit een scheurtje?
-
- Forum-lid HC
Er zijn nog meer methoden maar dan zal eerst de lak eraf moeten. Overigens zijn röntgenfoto's niet goedkoop en zou ik de leverancier (zeker bij een vrij nieuw frame) lekker voor de kosten op laten draaien (als ze aan willen tonen dat het geen kwaad kan. Heb op het moment een frame bij Cannondale liggen met een tik in het balhoofdstel. Na diverse testen was wel duidelijk dat een haarscheur het probleem was (scheurtje beweegt onder belasting) en inderdaad via een bevriende tandarts een röntgenfoto laten maken. Frame is ingestuurd en nu maar eens kijken hoeveel moeite Cannondale erin wil steken.
- thestudent
- Forum-lid HC
Als ze het goed doen kiezen ze voor de minst moeilijke oplossing voor beide en dat is gewoon een nieuw frame. Het enige wat ze bereiken met het niet nakomen van garantievoorwaarden is ontevreden klanten die graag voor een ander frame kiezen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Een rontgenfoto bij de tandarts kost 15 euro (als onderdeel van een andere behandeling dan wel), dat was het me wel waard. Ik moet toevallig maandag naar de tandarts maar betwijfel of hij blij is als ik met een frame de praktijk binnen kom lopen.
Ik denk dat het alleen lak is dus ga ik vooralsnog eerst eens met een watervaste stift een puntje zetten aan het begin en eind van het scheurtje en als ik dan verandering zie dan onderneem ik actie.
Ik denk dat het alleen lak is dus ga ik vooralsnog eerst eens met een watervaste stift een puntje zetten aan het begin en eind van het scheurtje en als ik dan verandering zie dan onderneem ik actie.
-
- Forum-lid
Mijn vorige Canyon Ultimate CF had na 1 seizoen bij de beloften (en elite z. cr.) ook zo scheurtjes aan mijn voorvork, bracket, achtervork, balhoofd, ... En die haarscheurtjes zagen er net uit zoals bij jou. Dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken.
Een echte scheur in het carbon is nooit zo recht als een lakscheur.
Een echte scheur in het carbon is nooit zo recht als een lakscheur.
http://img202.imageshack.us/img202/636/profielfoto2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eric,
als importeur van Cervelo staan wij met onze dealers in voor een goede afhandeling en service van alle klachten en/of opmerkingen. Wat mij dan ook enigszins verbaasd is dat je niet naar een dealer gaat en de vraag daar gewoon voor legt, uiteindelijk zal je hier toch voor een oplossing terecht komen.
Eventueel kan het ook makkelijker als je de volgende informatie verstuurd naar service@veltec.com
- een goede foto van de eventuele scheur
- het frame nummer ( liefst een scherpe foto van het nummer in het frame)
- een kopie van het aankoopbewijs
- de naam van de dealer waar het frame is aangeschaft ( als dit niet op het aankoopbewijs staat)
Op die manier kunnen wij een eerste beoordeling laten doen.
met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV
als importeur van Cervelo staan wij met onze dealers in voor een goede afhandeling en service van alle klachten en/of opmerkingen. Wat mij dan ook enigszins verbaasd is dat je niet naar een dealer gaat en de vraag daar gewoon voor legt, uiteindelijk zal je hier toch voor een oplossing terecht komen.
Eventueel kan het ook makkelijker als je de volgende informatie verstuurd naar service@veltec.com
- een goede foto van de eventuele scheur
- het frame nummer ( liefst een scherpe foto van het nummer in het frame)
- een kopie van het aankoopbewijs
- de naam van de dealer waar het frame is aangeschaft ( als dit niet op het aankoopbewijs staat)
Op die manier kunnen wij een eerste beoordeling laten doen.
met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV