Specialized
-
- Forum-lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 jan 2012 21:03
Mooie fiets hoor! Het stuur lijkt alleen een beetje breed, merk je dat zelf al met fietsen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Het zou veel beter zijn voor het wielrennen als de UCI de regels zou laten varenamclassic-fan schreef:Dan toch maar hopen dat de UCI de regels niet laat varen, wat een lelijk ding is dit zeg.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
[quote="boswielrenner"]Mijn Specialized Tarmac S-works SL4. Hard gespaard en eindelijk vandaag kunnen ophalen. Het gewicht is 6.4kg en de belangrijkste onderdelen zijn Sram Red, Fulcrum Racing Speed XLR Tubular, Specialized S-works spulletjes. Ik ben super blij! ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ben best een beetje jaloers, wat een vette fiets. Veel mooie kilometers toegewenst.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ben best een beetje jaloers, wat een vette fiets. Veel mooie kilometers toegewenst.
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Ben ik het niet mee eens. Die regels zijn er toch om ervoor te zorgen dat iedereen met gelijke middelen strijdt. Ik zou het verschrikkelijk vinden als wielrennen een sport zou worden waar degene met het beste materiaal wint, ipv degene met de beste benen, de meeste moed en/of de meest sluwe tactiek.martijnblaas schreef:Het zou veel beter zijn voor het wielrennen als de UCI de regels zou laten varenamclassic-fan schreef:Dan toch maar hopen dat de UCI de regels niet laat varen, wat een lelijk ding is dit zeg.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1!!
En daarnaast hebben de regels ook nog (beperkte) invloed op de veiligheid.
En daarnaast hebben de regels ook nog (beperkte) invloed op de veiligheid.
Less is bore
Ben je nu wel of niet voor het laten varen van de UCI regels?daniel1975 schreef:+1!!
En daarnaast hebben de regels ook nog (beperkte) invloed op de veiligheid.
Ik denk idd dat invloed op de veiligheid beperkt is, daarbij laat je als profploeg toch niet je renners op onverantwoord materiaal koersen met alle kans op blessures etc. Vervolgens zal volgens mij de invloed van het materiaal niet het koersverloop (wellicht tijdritten daargelaten) beinvloeden. Invloed lijkt mij sowieso in de marge. Daarbij zijn de uci regels nu erg arbitrair (max 6.8 kg?? omdat het in pounds een mooi afgerond getal is??) Wat mij betreft: afschaffen of met rationele regels komen (materiaal moet bepaalde belastingtesten doorstaan of iets dergelijks)!
Greetz
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1 voor de post boven mij, dus ben het eens met Joep. Regels behouden, hooguit aanpassen waar nodig.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Behoudens de kleuren vind ik het een mooie fiets. Of je er mee moet gaan rijden is de vraag, van mij hoeft het niet de huidige TT fietsen lijken me prima.
Bij zijwind lijkt het me geen fijn ding......
Bij zijwind lijkt het me geen fijn ding......
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Dat klopt, maar ik vind dat ze de teugels best wat mogen laten vieren. Wat bijvoorbeeld nu al kan met lichte materialen, ik wil niet zeggen dat fietsen van onder de 5 kilo veilig zijn, maar onder de 6.8 is helemaal niet moeilijk.joeptimmermans schreef:Ben ik het niet mee eens. Die regels zijn er toch om ervoor te zorgen dat iedereen met gelijke middelen strijdt. Ik zou het verschrikkelijk vinden als wielrennen een sport zou worden waar degene met het beste materiaal wint, ipv degene met de beste benen, de meeste moed en/of de meest sluwe tactiek.martijnblaas schreef:Het zou veel beter zijn voor het wielrennen als de UCI de regels zou laten varenamclassic-fan schreef:Dan toch maar hopen dat de UCI de regels niet laat varen, wat een lelijk ding is dit zeg.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
De huidige uci grens van 6.8 slaat nergens op. De redenen waarom deze regel is ingesteld is allang achterhaald. Daarnaast is fietsen intrinsiek een gevaarlijke sport dus is die 6.8 kilo grens onzin. Als ze dan toch een grens willen stellen dan is 5,8 of 6 kilo realistischer vandaag de dag.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 jan 2012 21:03
+1 voor dogestyle. Als ze de touwtjes laten vieren moet er wel een keuring van de frames en onderdelen komen. Over dat de ploegen hun rijders niet met onveiligheid spul op pas zullen sturen, toch zal er wel eens de grens opgezocht worden en dan gaat het mis. Is dat een mensen leven waard?dogestyle schreef:Ben je nu wel of niet voor het laten varen van de UCI regels?daniel1975 schreef:+1!!
En daarnaast hebben de regels ook nog (beperkte) invloed op de veiligheid.
Ik denk idd dat invloed op de veiligheid beperkt is, daarbij laat je als profploeg toch niet je renners op onverantwoord materiaal koersen met alle kans op blessures etc. Vervolgens zal volgens mij de invloed van het materiaal niet het koersverloop (wellicht tijdritten daargelaten) beinvloeden. Invloed lijkt mij sowieso in de marge. Daarbij zijn de uci regels nu erg arbitrair (max 6.8 kg?? omdat het in pounds een mooi afgerond getal is??) Wat mij betreft: afschaffen of met rationele regels komen (materiaal moet bepaalde belastingtesten doorstaan of iets dergelijks)!
Greetz