Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
gaisdergerman
16 sep 2010 18:48
jef1976 schreef:heb beide naven gehad, vond dat de tune naven heel stroef draaien, nog iemand ervaring?
Hier maak ik wat anders uit op.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
16 sep 2010 19:50
Qua degelijkheid staat DT heel wat niveau's hoger dan Tune met de naven. Als ik op buitenlandse fora zie dat er bijv een topic gestart wordt in de trant van "is er iemand die geen problemen heeft met z'n Tune achternaaf" en de reacties vervolgens lees zou ik het toch bij andere naven houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
HenH
- Forum-lid
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
- Locatie: Leeuwarden
HenH
31 okt 2010 19:54
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de Tune naven. Ik overweeg namelijk om die in te laten spaken in mijn nieuwe wielen, o.a. omdat deze in het blauw te verkrijgen zijn en laat ik dat nu net willen.
Tot nu toe is er vind ik, op wat algemene opmerkingen, weinig over geschreven en vergeleken waarom ze slechter zijn dan een ander merk.
Alvast bedankt voor de inbreng
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
wtosser
- Forum-lid
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59
wtosser
31 okt 2010 20:16
H&H schreef:Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de Tune naven. Ik overweeg namelijk om die in te laten spaken in mijn nieuwe wielen, o.a. omdat deze in het blauw te verkrijgen zijn en laat ik dat nu net willen.
Tot nu toe is er vind ik, op wat algemene opmerkingen, weinig over geschreven en vergeleken waarom ze slechter zijn dan een ander merk.
Als je ervaringen wilt vinden over Tune naven kun je je uitleven op oa het Tour en Weightweenies forum.
Voor mooie blauwe naven kun je eens een kijkje nemen op
http://www.gokiso.jp. Heb een tijdje met ze staan praten op BM en ze hebben een mooi concept bedacht. Kon er met drie paar kritische ogen niks echt slechts op aanmerken, al zijn de gewichten wat hoog. De naven worden op verzoek in elk willekeurig spaaggatenaantal geboord.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
31 okt 2010 20:48
Ik heb ze ook nog gesproken en de naven werden pas in de loop van volgend jaar leverbaar als ik 't goed verstaan heb. Ze hebben wel nagedacht over de naven, indrukwekkend aantal vernieuwingen. Alleen wel jammer dat 't gewicht zo fors uitgevallen is met 240 en 455 gram.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
HenH
- Forum-lid
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
- Locatie: Leeuwarden
HenH
31 okt 2010 20:55
@ wtosser; weet je dan toevallig ook iets over de verkrijgbaarheid van deze naven in Nederland. Ze lijken trouwens wel verschrikkelijke veel op tune en hope naven(op het eerste gezicht) qua looks zijn ze wel vet. Jammer alleen dat het een nieuw iets is en er geen ervaringen mee zijn. Er zijn altijd mensen nodig die als eerste een nieuw product uitproberen;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
wtosser
- Forum-lid
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59
wtosser
31 okt 2010 21:07
Wat ik begrepen heb, is dat ze nog geen vertegenwoordigers hebben in NL. Dat is ook wel in overeenstemming met de late levertijd waar AMC-fan over schrijft. Het gewicht is zeker hoog, maar voor trainingswielen (zeer goede toleranties) of criteriumwielen (interne vering) echt iets om eens uit te proberen. Wie weet.
Die gasten moeten het gewoon goed doordacht hebben, ze maken assen voor vliegtuigmotoren (hoge rpm, grote krachten) alsook voor harde schijven (zeer nauwe toleranties en wederom hoge rpm). Die gaan hun reputatie niet vergooien voor een paar extra centen die ze aan ons wielrenners kunnen verdienen.
-
stuiterbal
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 19 dec 2007 20:27
stuiterbal
31 okt 2010 21:34
wtosser schreef:H&H schreef:
Voor mooie blauwe naven kun je eens een kijkje nemen op
http://www.gokiso.jp. Heb een tijdje met ze staan praten op BM en ze hebben een mooi concept bedacht. Kon er met drie paar kritische ogen niks echt slechts op aanmerken, al zijn de gewichten wat hoog. De naven worden op verzoek in elk willekeurig spaaggatenaantal geboord.
Wat een mooi technisch hoogstandje! Als lucht- en ruimtevaarder kan ik dat wel waarderen
Waar zijn ze te koop??
vriendelijke groeten,
Ronald
-
HenH
- Forum-lid
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
- Locatie: Leeuwarden
HenH
31 okt 2010 23:52
Klinkt allemaal veelbelovend, ik ga ze in de gaten houden. Je moet nieuwe producten tenslotte toch een kans geven.
Als amclassic-fan er al enthousiast van wordt dan...:p En dat gewicht, dat is dan maar jammer. Kan ik zelf beter een paar honderd gram afvallen;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
HenH
- Forum-lid
- Berichten: 1112
- Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
- Locatie: Leeuwarden
HenH
01 nov 2010 17:44
@wtosser of amclassic; hebben jullie op BM ook iets gehoord over een richtprijs? ook niet onbelangrijk...
In mijn eerste post in dit topic vroeg ik om meningen over Tune naven. Ik heb er veel over gelezen op de WW site. De conclusie die ik daar uit kan trekken is dat het geen goede naven zijn, er zijn die het wel houden maar ik lees meer verhalen over dat ze kapot gaan en de vervolgens slechte afhandeling door Tune.
Toch vind ik dit vreemd omdat gerenommeerde wielbouwers als Zoran(absolutely amazing) en Ernie(erg goed) er toch over te spreken zijn terwijl zij als ik de posts over hun lees toch bekend staan om het eerlijke advies dat ze geven.
Om er nog maar eens een vraag in te gooien; is iemand bekend met Hope naven. Als ik de zoekfunctie gebruik krijg ik 5 hits? ik ben wel benieuwd. Qua prijs goedkoper dan Chris King en Tune naven
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
aapje
- Forum-lid
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42
aapje
01 nov 2010 21:22
H&H schreef:Toch vind ik dit vreemd omdat gerenommeerde wielbouwers als Zoran(absolutely amazing) en Ernie(erg goed) er toch over te spreken zijn terwijl zij als ik de posts over hun lees toch bekend staan om het eerlijke advies dat ze geven.
Uit het onderstaande topic maak ik op dat de juiste spaakspanning erg belangrijk is bij Tune naven:
http://weightweenies.starbike.com/forum ... hp?t=40284
Blijkbaar is de flens vrij licht en dus niet supersterk. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als er netjes wordt gespaakt en het wiel niet extreem wordt belast. Ik zou ze ook niet zo snel gebruiken voor Paris-Roubaix of voor een zware renner. Maar voor een klimmer van 60 kilo lijkt het me een prima naaf. Als Zoran en Ernie deze beperkingen in gedachten houden kunnen ze
voor de juiste toepassingen een prima wielsetje maken.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
gaisdergerman
01 nov 2010 23:23
Aapje schreef:H&H schreef:Toch vind ik dit vreemd omdat gerenommeerde wielbouwers als Zoran(absolutely amazing) en Ernie(erg goed) er toch over te spreken zijn terwijl zij als ik de posts over hun lees toch bekend staan om het eerlijke advies dat ze geven.
Uit het onderstaande topic maak ik op dat de juiste spaakspanning erg belangrijk is bij Tune naven:
http://weightweenies.starbike.com/forum ... hp?t=40284
Blijkbaar is de flens vrij licht en dus niet supersterk. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als er netjes wordt gespaakt en het wiel niet extreem wordt belast. Ik zou ze ook niet zo snel gebruiken voor Paris-Roubaix of voor een zware renner. Maar voor een klimmer van 60 kilo lijkt het me een prima naaf. Als Zoran en Ernie deze beperkingen in gedachten houden kunnen ze
voor de juiste toepassingen een prima wielsetje maken.
Ik gebruik ze voor in mijn crosser. Moet zeggen dat ik er nog maar 400 km mee heb gereden (voor mij zijn er al wel veel meer km's mee gemaakt) maar tot nu toe houden ze het prima.