Waarbij het opvalt dat nieuwe 10s-groepen nog steeds voor veel geld weggaan, terwijl ze toch al (minstens) 3 jaar oud zijn. Kan een indicatie van kwaliteit zijn, maar natuurlijk ook van schaarste.sharkman113 schreef:Record 10v is een probleemloze keuze die je gewoon veel goedkoper kunt rijden dan een 11 v groep (en dat nog zeker 10 jaar lang).
Chorus 11speed of record 10speed
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid HC
De topgroepen van campa zullen nooit goedkoop worden, ik ken C record groepen uit het jaar prik die het nog steeds (met de eerste lagering) goed doen en regelmatig worden ingezet. Er zijn wat uitzonderingen maar overall kun je zeggen dat alles vanaf chorus zijn geld meer dan waard is en is gemaakt voor de eeuwigheid (terwijl de houdbaarheid van andere merken verstreken lijkt zo gauw er een nieuwe groep uit komt)
en wat is het verschil tussen Super Record 11 van 2010 en met een Record van 2011?sharkman113 schreef:De topgroepen van campa zullen nooit goedkoop worden, ik ken C record groepen uit het jaar prik die het nog steeds (met de eerste lagering) goed doen en regelmatig worden ingezet. Er zijn wat uitzonderingen maar overall kun je zeggen dat alles vanaf chorus zijn geld meer dan waard is en is gemaakt voor de eeuwigheid (terwijl de houdbaarheid van andere merken verstreken lijkt zo gauw er een nieuwe groep uit komt)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb net in promo een nieuwe campa athena 11 speed groep gekocht voor 550,-
(dubbel met carbon crankstel model 2010 ultra torque)
Ik rij al anderhalf jaar probleemloos met een athena. Ik was al langer een oplossing aan het zoeken voor het 'compact probleem' op het vlakke.
Het voordeel dat het 'ultra torque' systeem biedt tov het het nieuwe power torque is dat een crankstel heel erg gemakkelijk wisselbaar is. vandaar mijn keuze om een tweede crankstel (ultra torque) te kopen.
Daar ik nog een tweede kader heb staan en de prijzen heel voordelig waren heb ik dan maar een hele groep gekocht. Als ik een lange cyclo in de ardennen ga rijden heb ik een compact nodig. Voor een ritje op het vlakke geef ik de voorkeur aan de dubbel. Ik doe er ongeveer een tiental min over om beide crankstellen te wisselen. Als ik de filmpjes van campagnolo mag geloven lijkt dit met het nieuwe 'power torque' systeem niet zo eenvoudig (je hebt alvast specifiek materiaal nodig).
De topgroepen van campa zijn prachtig maar kosten idd handenvol geld. De athena lijkt mij een mooie tussenoplossing en na verloop van tijd kan je de derailleurs altijd upgraden naar chorus
(dubbel met carbon crankstel model 2010 ultra torque)
Ik rij al anderhalf jaar probleemloos met een athena. Ik was al langer een oplossing aan het zoeken voor het 'compact probleem' op het vlakke.
Het voordeel dat het 'ultra torque' systeem biedt tov het het nieuwe power torque is dat een crankstel heel erg gemakkelijk wisselbaar is. vandaar mijn keuze om een tweede crankstel (ultra torque) te kopen.
Daar ik nog een tweede kader heb staan en de prijzen heel voordelig waren heb ik dan maar een hele groep gekocht. Als ik een lange cyclo in de ardennen ga rijden heb ik een compact nodig. Voor een ritje op het vlakke geef ik de voorkeur aan de dubbel. Ik doe er ongeveer een tiental min over om beide crankstellen te wisselen. Als ik de filmpjes van campagnolo mag geloven lijkt dit met het nieuwe 'power torque' systeem niet zo eenvoudig (je hebt alvast specifiek materiaal nodig).
De topgroepen van campa zijn prachtig maar kosten idd handenvol geld. De athena lijkt mij een mooie tussenoplossing en na verloop van tijd kan je de derailleurs altijd upgraden naar chorus
tarmac SL3
canyon ultimate AL
campa fan
canyon ultimate AL
campa fan
-
- Forum-lid
Tuurlijk, net als een 10 speed derrie met een 7 speed cassette (zie youtube)
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ja en nee. Een 11 speed derailleur is wel te gebruiken in een 2011 of 2012 10 speed groep. Maar bij de oudere 10 speed groepen is een 11 speed derailleur niet volledig compatible, het schakelt heel behoorlijk maar een 10 speed derailleur schakelt beter.mangel666 schreef:kan je een campagnolo 11speed achterderailleur ook monteren op een 10speed?
Beetje jammer dat er weer eens adviezen worden gegeven door mensen die schijnbaar niet eens weten hoe een parallelogram werkt...
- boswielrenner
- Forum-lid
Gewoon chorus 11 speed nemen!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- boswielrenner
- Forum-lid
11 speed schakelt gewoon goed als het goed is afgesteld. Daarnaast geeft 11 speed cassette mogelijkheden voor een mooie samenstelling van de cassette. Daarnaast betere shifters tenzij deze al op de 2010 chorus zaten. Kortom; ik zou nu nooit meer chorus 10 speed 2010 kopen, tenzij heel goedkoop, maar dan waarschijnlijk toch ook niet.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Was het niet de vraag van Mangel666 of het mogelijk is een 11-speed achterderailleur te monteren op een voor het overige 10-speed groep? Als ik jouw reacties lees heb jij het over de keuze tussen een volledige 11-speed en volledige 10-speed groep, terwijl amclassic-fan het alleen over de derailleur heeft, wat volgens mij ook de vraag was.boswielrenner schreef:11 speed schakelt gewoon goed als het goed is afgesteld. Daarnaast geeft 11 speed cassette mogelijkheden voor een mooie samenstelling van de cassette. Daarnaast betere shifters tenzij deze al op de 2010 chorus zaten. Kortom; ik zou nu nooit meer chorus 10 speed 2010 kopen, tenzij heel goedkoop, maar dan waarschijnlijk toch ook niet.
- boswielrenner
- Forum-lid
ok..sorry mijn fout.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29