Gezichtsbedekking
Met de temperaturen probeer ik nog steeds elke dag naar het werk te fietsen. Het lukt mij goed om mijn lichaam warm te houden, op mijn gezicht (en dan voornamelijk mijn kin) na. rondom de neus en ogen smeer ik wat vaseline, en dat helpt goed. Alleen op mijn kin heeft het niet zoveel effect, maar een sjaal wordt weer vochtig en maakt het allemaal nog kouder.
Hoe lossen jullie dit op?
Hoe lossen jullie dit op?
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik gebruik een buff, dat ademt genoeg
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Ik trek een Buff over de onderkant van mijn wangen en tot net onder de lippen. Er wordt dan niks vochtig. Of het mag geen naam hebben.
Ik heb afgelopen week met een helmmuts gereden die ik voorheen met motorrijden gebruikte, zo 1 waarbij alleen je ogen niet zijn bedekt! Ik vind dat niet fijn rijden, werd vochtig en met ademhalen had ik af en toe de muts in mijn mond! Heb toen de opening zo gevormd dat de onderzijde van die opening onder mijn mond zat en dat was goed, gehele gezicht dus bedekt behalve neus en mond! Is ook handiger als je een volle neus hebt!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb een 'bivakmuts' die m'n mond, neus en ogen vrij laat. Ik vind 't waardeloos als ik iets voor m'n mond (en neus) heb zitten, het wordt zeiknat en ademt gewoon niet fijn. Toen ik vanmiddag net voor 't donker terug was in -10 tot -12 had ik nog geen last van m'n gezicht. Als ik wel last van m'n neus of wangen zou krijgen smeer ik 't wel in met vaseline. Grote voordeel van de bivakmuts is dat m'n oren goed ingepakt zitten en dat 't ding gewoon in m'n thermo jack verdwijnt, zodat er nergens wind tussen kan komen.
-
- Forum-lid HC
Mavic heeft ook een soort Buff, een nekbeschermer die je over je mond en neus kan trekken bij erge kou, er zit een dunfleecelaagje aan de binnenkant en wat gaatjes ter hoogte van de mond en neus. Ik had ook de keus tussen een Buff en de nekbeschermer van Mavic bij Salden en heb deze laatste gekocht. Was even duur.
- plantagenet
- Forum-lid
Blind varen op je gevoel ken ik, maar blind fietsen....wel knapRRon schreef:...gehele gezicht dus bedekt behalve neus en mond!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik draag altijd een bandana onder mijn helm maar wil nu een buff gaan aanschaffen.
Mijn vraag is of de helm dan nog wel past?
Ervaring?
Ervaring?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Buff past goed, je moet alleen je helm achter iets wijder zetten bij de instelling.body schreef:Ik draag altijd een bandana onder mijn helm maar wil nu een buff gaan aanschaffen.
Ervaring?
Zelfs de winterbuff met een dikkere fleecerand past nog.
Je kunt de buff ook als col aantrekken en dan de achterkant over je oren tot je voorhoofd omhoog trekken.
Dan heb je ook een soort baklava de helm past gewoon en je nek, oren et zijn ook lekker bedekt.