nieuwe fiets.....
forumgenoten,
ben van plan een andere fiets te kopen, heb vroeger veel recreatief gefietst, toen jaren niet en ga het nu weer oppakken. ik ben nog steeds in het bezit van een Colnago decor maar deze is een jaar of 14 oud.... wil toch wat nieuws....maar dan wel een " klassiek "model...ben zelf 1,95 bij 100 kg en heb altijd het idee dat ik wat te groot ben voor een slooping frame.
als ik nu uitga van een budget van 2500 euro...( dat is dan echt max!!!) waar zouden jullie dan voor kiezen? en wat voor wielset? alu frame? bedoeling is dat we na verloop van tijd een stukje onder de 100 kg zitten natuurlijk...alhoewel zit nu nog ff aan een biertje..
bij voorbaat dank
groet
ben van plan een andere fiets te kopen, heb vroeger veel recreatief gefietst, toen jaren niet en ga het nu weer oppakken. ik ben nog steeds in het bezit van een Colnago decor maar deze is een jaar of 14 oud.... wil toch wat nieuws....maar dan wel een " klassiek "model...ben zelf 1,95 bij 100 kg en heb altijd het idee dat ik wat te groot ben voor een slooping frame.
als ik nu uitga van een budget van 2500 euro...( dat is dan echt max!!!) waar zouden jullie dan voor kiezen? en wat voor wielset? alu frame? bedoeling is dat we na verloop van tijd een stukje onder de 100 kg zitten natuurlijk...alhoewel zit nu nog ff aan een biertje..
bij voorbaat dank
groet
Waarom ga je niet eerst nog een tijdje op je Colnago fietsen? Veertien jaar is toch niet antiek?
Je weet dan of je het ook doorzet. En imho is €2500 een hoop geld om weer mee te beginnen. Dat kan voor bijna de helft minder. Maar ja, het is jouw geld.
Klassieke frames zijn er nog genoeg te krijgen in aluminium. Handgespaakte wielen zijn waarschijnlijk wel verstandig.
Proost trouwens.
Je weet dan of je het ook doorzet. En imho is €2500 een hoop geld om weer mee te beginnen. Dat kan voor bijna de helft minder. Maar ja, het is jouw geld.
Klassieke frames zijn er nog genoeg te krijgen in aluminium. Handgespaakte wielen zijn waarschijnlijk wel verstandig.
Proost trouwens.
2500 is echt het maximale wat ik uit zou kunnen geven.... enne..liever een stuk minder! ben al weer een aantal weken op mijn "oude" fiets aan het trappen en merk dat ik het nog steeds leuk vind. En natuurlijk is mijn fiets nog goed, 8 speed ultegra en nog vrij strak in de lak! maar het is ook leuk om me wat nieuws bezig te zijn. een beetje kijken wat er allemaal op de mark is, alleen bij de bekende merken kom ik zo weinig rechte frames tegen vandaar mijn vraag, wie weet wat moois?
-
- Forum-lid
Rose misschien? Die hebben veel 'klassiek' gevormde frames. Weinig slooping en allerlei gebogen delen in een frame ga je daar ook niet vinden. Gewoon 'recht toe recht aan' frames.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen
De Cannondale CAAD 10? Is ook in de grote maten een mooi frame.
- boswielrenner
- Forum-lid
+1 voor een Cannondale Caad 10. Prima fiets en dan hou je geld over voor een stel puike en sterke wielen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
+1 Ik heb ook een CAAD 10 met Ultegra. Met een setje Marchisio Solida kom je rond 2350 euro uit.boswielrenner schreef:+1 voor een Cannondale Caad 10. Prima fiets en dan hou je geld over voor een stel puike en sterke wielen.
ik zou met een lengte van 1,95 m juist WEL kiezen voor een sloping frame. Ten eerste vind ik klassiek rechte frames in grote maten eruit zien als een stuk hekwerk. Ten tweede neemt de stijfheid af naarmate de diamant vormige driehoek van het frame toeneemt. Een kleine frame is stijver dan en grote frame. En met 100 kg en 1,95 moet een frame juist extra sterk zijn.
Live fast; die young. mijn blog
Stijfheid is bij de meeste frames ook in grote maten echt geen issue hoor. Al helemaal niet bij CAAD10, Rose, Canyon. Bovendien is een lange zadelpen weer flexibeler