Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Peijnenburg minder suiker?

boner
Forum-lid

boner 14 sep 2010 23:28

Hier hoef ik toch niet op te antwoorden?

swoosh
Forum-lid

swoosh 14 sep 2010 23:58

[quote="boner"]Hier hoef ik toch niet op te antwoorden?[/quote]

Van mij niet hoor . .
Als je je vorige postings gaat veranderen dan lijkt de discussie inderdaad nergens meer op. :rolleye:
Maar aangezien ik je deels gequote heb kunnen anderen toch een beetje volgen wat je zoal schreef . . .
Afbeelding

marsman
Forum-lid

marsman 15 sep 2010 00:39

Kan iemand mij uitleggen waarom ontbijtkoek gezond is met dit aantal Calorieën per 100 gram??
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

boner
Forum-lid

boner 15 sep 2010 10:04

Na mijn post ben ik nog maar eens na de keuken gelopen om te kijken wat ik dan echt heb gelezen op de verpakking van beide verpakkingen. Wat mij daar opviel was dat op de oude rode verpakking ook met kleine letters minder suiker stond. Waarschijnlijk eet ik dus al enkele maanden de minder suiker uitvoering. Dat verklaard dan ook meteen waarom ik 4,5 kilo ben afgevallen de afgelopen maanden. Ik zat er dus naast of ik zag het niet goed (zo kun je het ook omschrijven). Of ik dan meteen onzin schrijf of dom ben weet ik niet, die discussie wilde ik dus niet aangaan. Als ik ruzie wil maken doe ik dat wel met mijn vrouw, dan valt er tenminste wat goed te maken.

thja14
Forum-lid

thja14 15 sep 2010 10:26

[quote="boner"]. Datzelfde gold in het verleden voor Rivella in de light versie. Sinds de light er was kon je de gewone niet meer krijgen (het was volgens mij ook dezelfde).
[/quote]

Idd de toevoeging light is later gekomen, zonder dat de samenstelling is verandert. In Zwitserland (rivella land) was de blauwe al heel lang de light uitvoering daar is de rode de gewone. (en er is nog een groen die weer heel anders is). Marketing technisch was het op een gegeven moment toen de kreet light in de mode kwam wel zo verstandig om in landen, waar alleen de blauwe Rivella verkocht wordt deze kreet toe te voegen. In Zwitserland zelf praten ze nog steed niet over light, maar alleen over rood en blauw (en soms groen). Kortom wat jij de gewone noemt was al de light, dit stond er alleen niet op.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

moustache
Forum-lid

moustache 15 sep 2010 10:50

[quote="boner"]Na mijn post ben ik nog maar eens na de keuken gelopen om te kijken wat ik dan echt heb gelezen op de verpakking van beide verpakkingen. Wat mij daar opviel was dat op de oude rode verpakking ook met kleine letters minder suiker stond. Waarschijnlijk eet ik dus al enkele maanden de minder suiker uitvoering. Dat verklaard dan ook meteen waarom ik 4,5 kilo ben afgevallen de afgelopen maanden. Ik zat er dus naast of ik zag het niet goed (zo kun je het ook omschrijven). Of ik dan meteen onzin schrijf of dom ben weet ik niet, die discussie wilde ik dus niet aangaan. Als ik ruzie wil maken doe ik dat wel met mijn vrouw, dan valt er tenminste wat goed te maken.

[/quote]

Van alleen een ander soort ontbijtkoek met iets minder suikers val je echt geen 4,5 kg af hoor.

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 15 sep 2010 11:14

Nou, ik ga er in ieder geval als een speer op hoor, die Peijnenburg koeken. Vooral als je een plak voor me houdt! (Zie avatar) :D
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

lunaton
Forum-lid

lunaton 16 sep 2010 12:51

[quote="Pinaride"]Nou, ik ga er in ieder geval als een speer op hoor, die Peijnenburg koeken. Vooral als je een plak voor me houdt! (Zie avatar) :D[/quote]

Ik heb het probleem dat ze achter me blijven hangen en nooit op kop komen.
Nu snap ik het pas, ze zien mijn reepjes ontbijtkoek zitten. (-:

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 17 sep 2010 19:12

[quote="LunaTon"][quote="Pinaride"]Nou, ik ga er in ieder geval als een speer op hoor, die Peijnenburg koeken. Vooral als je een plak voor me houdt! (Zie avatar) :D[/quote]

Ik heb het probleem dat ze achter me blijven hangen en nooit op kop komen.
Nu snap ik het pas, ze zien mijn reepjes ontbijtkoek zitten. (-:[/quote]

lol!!

kees0251
Forum-lid

kees0251 17 sep 2010 22:57

[quote="marsman"]Kan iemand mij uitleggen waarom ontbijtkoek gezond is met dit aantal Calorieën per 100 gram?? [/quote]

Gezond is als een voedingsmiddel aan een bepaalde fysiologische behoefte voldoet.
Bij een persoon die veel energie in de vorm van koolhydraten nodig heeft kan dat dus gezond zijn.
Heeft iemand die behoefte niet, dan kan het ongezond worden
Allemaal relatief dus.
Cheap light strong, choose two

Plaats reactie