Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
14 sep 2010 14:38
Diogenes schreef:ik heb ook wel het omgekeerde meegemaakt, dat ik zomaar door een automobilist zwaar bedreigd werd. Nu heb ik jarenlang karate beoefend en wedstrijden gedaan, dus ik loop niet zo heel snel hard weg, maar en zijn net zoveel automobilisten die zeer agressief zijn, als dat er racefietsers zijn. Daarbij wordt de auto dan ook nog vaak als wapen ingezet tegen de fietser.
Treurig incident, maar volgens mij ook niet meer dan dat. Overal heb je gekken.
Ik ook, vaak zat helaas. Staat dan weer nooit iets over in de krant. Vreemd...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
diogenes
- Forum-lid
diogenes
14 sep 2010 14:48
Ik ben een jaartje of wat geleden zondag morgen vroeg zonder enige reden zwaar bedreigd door 2 jonge jongens in een auto. Ze probeerden mij te laten vallen door vlak voor mij te remmen en toen ik langszij kwam, gooiden ze de portieren open. Daar heb ik toen maar even aangifte van gedaan.
Ik wil niets goedpraten, integendeel. Maar ik heb wel meegemaakt dat je voor de zoveelste keer op een rit door iemand die eigenlijk niet meer zou moeten rijden van je sokken gereden wordt en terwijl je stijf staat van de adrenaline begint die je dan ook nog uit te schelden, ja, dan komt er ook bij mij wel eens wat uit mijn mond rollen, waarvan ik later denk dat ik dat beter niet had kunnen zeggen. Maar iemand in elkaar slaan is natuurlijk nooit goed te praten.
Velgenfluisteraar
Florezido
-
spiritwetteren
- Forum-lid
spiritwetteren
14 sep 2010 15:00
thja14 schreef:Bron is niet Telegraaf, maar ook Belgische media, zoals het Nieuwsblad, zonder te willen zeggen dat het dan wel waar is.
Ik zit iedere zongagvoormiddag te kaarten met die man. Hij heeft zijn verhaal aan Het Nieuwsblad gedaan. Heeft daarbij nog een vrouw die kankerpatiente is en dagelijks verzorgd moet worden. De details ga ik daarvan sparen.
Ik ben ook wielertoerist en heb al meerdere malen moeten remmen voor sommige autobestuurders, maar gelukkig hebben die bestuurders ook al eens voor mij geremd waarvoor dank.
Dat de wielrenner niet gehoord is kan ook niet aangezien die voortvluchtig is. Als die zich meld kunnen beide partijen gehoord worden.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
-
christiaan_01
- Forum-lid
christiaan_01
14 sep 2010 15:02
Wat heeft deze discussie eigenlijk met wielrennen te maken? Je hebt overal wel agressieveling zitten. Ook wielrenners. En hoe het hele verhaal dan ook precies gebeurt is, een oudje van 74 geef je niet 4 stompen in het gezicht.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat je een wielrenner tegen 30 à 40 km/u niet altijd verwacht, en dus ook niet altijd ziet aankomen. Je zal dus als wielrenner zelf maar extra moeten opletten en anticiperen op de fouten van automobilisten.
Ik heb zelf wel vaker dat als ik langs een file voor een stoplicht rijd, dat de auto's naar rechts uitwijken terwijl ik op het fietspad ben. Ze rijden me zo van de fiets af als ik zelf niet extra oplet. Het is nu eenmaal zo. Ogen open houden en altijd vriendelijk blijven.
-
bandiet
- Forum-lid
bandiet
14 sep 2010 15:03
Wij hadden afgelopen zaterdag nog dat twee mannen in een vw bus bewust het achterwiel van een fietsmaat kapot wilde rijden toen we de weg overstaken. Als dat gelukt was, was het daar echt uitgelopen in een matpartij.
Gr. Diederik
-
prowasman
- Forum-lid
prowasman
14 sep 2010 15:43
havana schreef:Verhaal is compleet ongeloofwaardig. Zoals bekend is de Telegraaf de krant van de automobilist en daarom sta ik niet gek te kijken van zo'n onzinverhaal.
Ik heb het overigens ook vaak aan de stok met automobilisten. De meesten bejaarden zijn een absoluut gevaar op de weg en hier zou de overheid keihard moeten optreden door hun rijbewijs af te pakken.
Ik ben het met je eens dat de meesten bejaarden een gevaar op de weg zijn.
Ikzelf werk in een wasstraat, en daar maak ik de gekste dingen mee. Meestal zijn het de oudere die tegen een paal oprijden, opeens achteruit rijden en hierdoor andere auto's rammen, en zelfs mij omver rijden. We hebben erg vaak schaden door die opa's en oma's.. Nou zeg ik niet dat alleen hun schade veroorzaken, maar meestal zijn het toch wel de oudere die betrokken zijn bij ongelukken in de wasstraat..
-
thja14
- Forum-lid
thja14
14 sep 2010 15:52
SpiritWetteren schreef:thja14 schreef:Bron is niet Telegraaf, maar ook Belgische media, zoals het Nieuwsblad, zonder te willen zeggen dat het dan wel waar is.
Ik zit iedere zongagvoormiddag te kaarten met die man. Hij heeft zijn verhaal aan Het Nieuwsblad gedaan. Heeft daarbij nog een vrouw die kankerpatiente is en dagelijks verzorgd moet worden. De details ga ik daarvan sparen.
Ik ben ook wielertoerist en heb al meerdere malen moeten remmen voor sommige autobestuurders, maar gelukkig hebben die bestuurders ook al eens voor mij geremd waarvoor dank.
Dat de wielrenner niet gehoord is kan ook niet aangezien die voortvluchtig is. Als die zich meld kunnen beide partijen gehoord worden.
Voor de goede orde ik wil zeker ook niet zeggen dat het onwaar is. Wat ik juist aan wou geven is dat de bron niet alleen de (in mijn ogen) onbetrouwbare Telegraafis, of te wel ik wilde juist aangeven dat er waarschijnlijk wel degelijk waarheid in het verhaal zit. Ook ik gaf juist al eerder aan dat wederhoor in deze niet mogelijk was.
Dit alles los van het feit dat voor mij dit soort agressie gewoon nooit goed te praten is.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
-
leich
- Forum-lid
leich
14 sep 2010 15:55
havana schreef:Verhaal is compleet ongeloofwaardig. Zoals bekend is de Telegraaf de krant van de automobilist en daarom sta ik niet gek te kijken van zo'n onzinverhaal.
Ik heb het overigens ook vaak aan de stok met automobilisten. De meesten bejaarden zijn een absoluut gevaar op de weg en hier zou de overheid keihard moeten optreden door hun rijbewijs af te pakken.
Je zou hetzelfde kunnen beweren over een groot deel van onze fietsvrienden.
Helaas.
-
diogenes
- Forum-lid
diogenes
14 sep 2010 15:56
Even off topic, maar ik weet van een bejaarde, die in een DAF reed en die op 1 pedaal een briefje met "gas" had geplakt en op het andere pedaal stond "rem"......
Velgenfluisteraar
Florezido
-
niklas2
- Forum-lid
niklas2
14 sep 2010 15:58
Diogenes schreef:Even off topic, maar ik weet van een bejaarde, die in een DAF reed en die op 1 pedaal een briefje met "gas" had geplakt en op het andere pedaal stond "rem"......
en ik van een toerfietser die op zijn rechter- en linkerremhandle een plakker had zitten met "achter" en "voor"....
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
-
racemonster
- Forum-lid
racemonster
14 sep 2010 16:32
Als wielrenner moet je je altijd realiseren dat je een kwetsbare partij in het verkeer bent. Hoe graag ik ook zou doorrijden, ik rem liever maar een keer teveel dan te weinig. Je wordt nu eenmaal snel over het hoofd gezien. Bij motorrijles wordt hierop zo extreem gehamerd dat het een tweede natuur wordt. Gelukkig heb ik dat overgehouden als fietser. Gisteravond ook twee keer de stoep op moeten schieten om op mijn eigen weghelft uit te wijken voor een tegemoetkomende auto die dacht dat zo'n fietsje er wel tussen zou passen als hij inhaalt. Het is jammer, en je kunt er boos over worden. Ik geniet liever van mijn fietstocht; dan maar een wat leger gemiddelde. Niet iedereen is nu eenmaal zo'n perfecte weggebruiker als ikzelf.
Op zoek naar een eerste fiets
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
14 sep 2010 16:46
stop toch met stigmatiseren: niet iedere bejaarde is een gevaar op de weg, net zoals niet iedere jonge gast dat is of iedere vrouw.
Enkel mensen met een omgekeerde muts op hun hoofd en de radio op 120 decibels of mensen met een hoed op in de auto zijn levensgevaarlijk!!