Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
NoChain
- Forum-lid
NoChain
09 feb 2012 23:34
mikethebike schreef:Wegens garantie..., duurzamer dan een tweedehands? Angst....
Als je een aanzienlijk bedrag uitgeeft is het logisch dat je liever iets nieuw hebt, dat vind ik toch.
Qua prijs ga je sowieso beter zitten bij de Duitse merken, maar als je graag een Bianchi wil, koop hem gewoon. Uiteindelijk moet jij er een paar jaar mee rijden, en op een paar jaar tijd maakt dat prijsverschil ook niet veel meer uit! Ik zou ook wel wegblijven van Sora, is goed voor iemand die wil starten met fietsen en niet weet of hij het graag gaat doen (en het hopelijk ook niet graag doet, want anders koopt ie toch iets beters)
-
Matthijs69
- Forum-lid
Matthijs69
10 feb 2012 14:05
Dank voor alle adviezen!
@Mikethebike: Tsja, de zoekfunctie. Ik heb me gek gezocht met de zoekfunctie, maar dan kom je zoveel tegen dat ik geen idee meer had waar ik nu precies moest kijken. En de mogelijkheid voor dit topic is er niet voor niets. Vandaar een nieuw topic dus.
Angst voor een tweede hands. Nee dat is niet het punt, net als de garantie. Fietsenplan is het antwoord. Dat is een mooie oplossing bij gebrek aan budget
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
10 feb 2012 16:39
Allereerst moet een fiets je "passen".
Dan komt je budget pas.
Kijk eens bij een fm naar een overjaars model, mogelijk nog een modelletje 2010 en doe er je voordeel mee.
Je kan voor 750 Euro nu eenmaal niet het beste, mooiste en nieuwste hebben, maar een degelijke beginnersfiets moet zeker lukken.
Succes.
Shimano 105, Campagnolo Veloce en Sram Apex zijn al heel degelijke groepen waar je geen spijt van zal hebben.
Een Shimano Tiagra is binnen jouw budget perfect mogelijk, let vooral op shifters en achterderrailleur, ivm schakelgemak.
De Crank en remmen kunnen dan van een ander merk zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
jee
- Forum-lid
jee
10 feb 2012 17:55
Met jouw budget kan je op moment wel een fiets scoren met shimano 105. Zoals al aangegeven is kijk je best eens naar merken zoals; Cube, Sensa, Bulls,...
Van sora zou ik wegblijven, de nieuwe tiagra groep is ook een goede optie. Bij campagnolo en SRAM hebben ze geen tripples dus kan je best bij shimano blijven.
-
mikethebike
- Forum-lid
mikethebike
10 feb 2012 21:07
Geen triple's bij Campagnolo !!!! Echt wel...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
basbode
- Forum-lid
basbode
11 feb 2012 09:29
Hey Mattijs,
Ik zat tot voor kort met hetzelfde luxe probleem. Zoveel keuze. Ook ik kon de looks van een Bianchi (via Nirone) niet weerstaan. Omdat het mijn eerste
fiets werd vond ik het belangrijk dat ik er goed op kwam te zitten dus dat ik hem bij een fietsenmaker ging halen stond voor mij vast. Tweedehands of
nieuw nog niet maar dat maakte me ook niet zoveel uit omdat je er bij een goede fietsenmaker vanuit mag gaan dat het spul dat hij verkoopt goed is. Je hebt
dan ook garantie. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb voor iets meer dan de helft van jouw budget een zgan 2011 Via Nirone gekocht met Sora afmontage.
Echter sluit ik me wel aan bij de meningen hierboven wat betreft deze sora groep. Ik wil graag net wat meer en ga hem dan ook afmonteren met een mooie Campa groep. Zo heb ik voor minder geld een fiets helemaal naar mijn smaak, en ik vind sleutelen ook nog eens leuk. Misschien het overwegen waard!
Laatst gewijzigd door
basbode op 11 feb 2012 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
joers
- Forum-lid
joers
11 feb 2012 09:31
Maar...blijf je niet blindstaren op alleen Bianchi. Heb je al eens "gepast"? Misschien is de geometrie totaal niet geschikt voor je?
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra
-
jee
- Forum-lid
jee
12 feb 2012 22:28
mikethebike schreef:Geen triple's bij Campagnolo !!!! Echt wel...
Het spijt me, ik heb me wat verkeerd uitgedrukt en niet genoeg nagadacht
Ze leveren inderdaad nog wel tripple's, maar deze zijn niet standaard op een fiets gemonteerd en zal je er bij de FM achter moeten vragen.
-
Matthijs69
- Forum-lid
Matthijs69
13 feb 2012 15:46
Dank voor alle adviezen. Nee ik heb nog niet gepast. Wilde eerst even wat meer info. Tuurlijk kan het zijn dat ik helemaal niet op een Bianchi lekker kan zitten. En nee, ik staar me niet blind op Bianchi, maar ik ben nu eenmaal ook gevoelig voor looks en de Binchi Celeste kleur vind ik gewoon tof. Maar het gepraat over de groepen heeft me natuurlijk wel aan het denken gezet.
Natuurlijk zijn de Duitse merken een mooie optie, maar ergens kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het uiterlijk wel erg bepaald wordt door 'stickers'. De frames lijken soms zo druk. Maar goed, je weet maar nooit wat ik binnenkort op mijn rondgang bij fietsenmakers tegenkom...
Nog een vraagje... Wie heeft er ervaring met het merk Ghost? Dit verkopen ze bij Mammoet rijwielen in Den Haag en leek ook wel interessant...
-
DanBen
- Forum-lid
DanBen
13 feb 2012 21:31
Tip: ga op 21 of 22 april naar BikeFestival op de Nedereindse berg. Daar kun je uitgebreid fietsen (o.a. Bianchi en een aantal Duitse merken) proberen en wellicht kom je er daar achter dat je budget misschien wel opgeschroefd moet worden....
-
mikethebike
- Forum-lid
mikethebike
13 feb 2012 22:32
Is Specialized daar ook niet bij?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
DanBen
- Forum-lid
DanBen
14 feb 2012 08:48
Nee, helaas is Specialized niet aanwezig op BikeFestival...wel Cervelo, Pinarello en nog een dozijn andere merken.