Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 feb 2012 15:17

Wat je zegt klopt precies. Je kunt bestanden maken en op je Edge zetten in diverse formaten, waaronder GPX, CRS en TCX. Zodra de Edge opstart, maakt haalt hij ze uit de map "newfiles" en worden ze geconverteerd naar FIT. Die files kun je (dacht ik) terugvinden in de map "courses".

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2012 15:32

Wat is daar de reden van?
Less is bore

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 14 feb 2012 15:56

havana schreef:Wat je zegt klopt precies. Je kunt bestanden maken en op je Edge zetten in diverse formaten, waaronder GPX, CRS en TCX. Zodra de Edge opstart, maakt haalt hij ze uit de map "newfiles" en worden ze geconverteerd naar FIT. Die files kun je (dacht ik) terugvinden in de map "courses".
Ok maar ik ga je deskundigheid toch even verder misbruiken als dat mag....
Want ik heb een aantal gereden ritten via mijn garminconnect als koers op mijn edge gezet(direct)
Die wil ik nu ook graag in de bibliotheek van basecamp zetten, maar ik kan ze dus niet zien als ik in basecamp op de sdkaart van de edge klik
Hoe zet ik deze dan in de bieb?
Allard

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 feb 2012 16:11

Geen idee, want ik gebruik geen Basecamp en Mapsource, omdat dit in mijn ogen draken van programma's zijn. Maar ik begrijp dat je een .FIT bestand wil inlezen in Basecamp? Die zul je dan eerst moeten converteren naar een formaat dat Basecamp wél slikt, zoals TCX of GPX. Dat kan met de online convert-tool van GPsies maar ook met WinGDB3 (da's wel Windhoos-software).

@ Daniel

Volgens mij is de reden dat er dan uniformiteit in de formaten zit. De workouts gebruiken ook FIT (en dat moet ook wel, want in TCX, GPX en CRS kun je geen trainingsdata opslaan).
Laatst gewijzigd door havana op 14 feb 2012 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 14 feb 2012 16:22

Als ik het goed heb wil jij routes vanaf je Edge opslaan in Basecamp, toch? Heb net even gekeken maar als ik BC open met de Edge aan de laptop, zie ik linksboven in mijn bibliotheek met routes welke staan in BC, maar ook zie ik zowel de Edge als de sd welke in de Edge zit! De routes/tracks of wat dan ook kan ik dan gewoon in BC openen en eventueel dmv kopiëren/plakken kan ik die routes/tracks over zetten in de bibliotheek van BC!

Is dat wat je bedoelde??
Succes met spelen! ;)

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 14 feb 2012 16:32

Oeps..................mijn verhaal hierboven gaat alleen op voor gereden routes/tracks etc, die staan in de Edge opgeslagen onder "activities"!! Ook de activities van de sd en de routes die in NEWfiles op de sd staan kan ik in BC zien en knippen/plakken naar bieb BC!

tim10
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 mar 2009 23:05

tim10 14 feb 2012 20:06

Ik heb proberen te zoeken, maaar vond geen item hierover? Maar heeft iemand van jullie al je Garmin 800 aan een Ipad kunnen koppelen en dan via de Ipad data uploaden naar bv. Bikeplanner.com?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 feb 2012 20:21

Het simpele antwoord is: nee dat kan niet, om twee softwaretechnische redenen

1. het bestandssysteem van de iPad is afgeschermd (Daniël kom er maar in :P )
2. bestandsoverdracht is qua hardware mogelijk op twee manieren (a. via camera connection kit of b. via ANT+ dongle), maar beiden worden softwarematig niet ondersteund. A&B niet door de iPad, optie B ook niet door Garmin.

Overigens is Garmin wel druk bezig zijn app verder te ontwikkelen, aldus DC Rainmaker. Deze zou beide problemen dan in combinatie met een ANT+ dongle moeten oplossen. De dongle is al op de markt. Probleem is echter dat Apple bestandsoverdracht niet toestaat in de App Store.

tim10
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 mar 2009 23:05

tim10 14 feb 2012 23:21

havana schreef:Het simpele antwoord is: nee dat kan niet, om twee softwaretechnische redenen

1. het bestandssysteem van de iPad is afgeschermd (Daniël kom er maar in :P )
2. bestandsoverdracht is qua hardware mogelijk op twee manieren (a. via camera connection kit of b. via ANT+ dongle), maar beiden worden softwarematig niet ondersteund. A&B niet door de iPad, optie B ook niet door Garmin.

Overigens is Garmin wel druk bezig zijn app verder te ontwikkelen, aldus DC Rainmaker. Deze zou beide problemen dan in combinatie met een ANT+ dongle moeten oplossen. De dongle is al op de markt. Probleem is echter dat Apple bestandsoverdracht niet toestaat in de App Store.
Tanx. Jammer, toch de laptop meeslepen op vakantie dus...

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 15 feb 2012 08:31

Heb je een smartphone?
Zo ja, als je usb host ondersteuning hebt kan je daarmee en een cardreader een fit bestand uploaden.
Over 2 weken zit ik in Tenerife en ga dat op die manier doen.
Wel instellen dat de trip data wordt opgeslagen naar de sd card.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2012 09:49

havana schreef:
1. het bestandssysteem van de iPad is afgeschermd (Daniël kom er maar in :P )
Om het nog gekker te maken: Appel wil in de nieuwe macbooks de dvd-speler laten vervallen.... Prachtig spul, maar die politiek vind ik echt mateloos irritant. Net als het niet hebben van een SD cardreader in de ipad.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2012 10:00

Maar ontopic maar weer:
Waarom levert Futurum een SD card als "aanbiedingspakket" bij de 800 GPS CN bundel? CN staat al op een SD card, waarom nog een extra erbij dan?
Less is bore

Gesloten