hallo,
wie kent er iets van cycloross tubes?
ik heb namelijk een paar vraagjes.
1. met welk soort profiel rij je op een ijs parcours en welke druk als je -+63 kg weegt?
2. met welk soort profiel rij je op een droog parcours en welke druk als je -+63 kg weegt?
3. met welk soort profiel rij je op een modderig parcours en welke druk als je -+63 kg weegt?
4. wie kan er nog een paar tube merken zeggen buiten dugast?
heel hartelijk bedankt.
groetjes
cyclocross tubes
Ik rij zelf niet op tubes, dus ben geen expoert (ben het wel van plan voor volgend seizoen). Maar op een modderig parcours zijn er voor zover ik weet 3 opties:
- Dugast Rhino
- Challange Limus
- Clement Crusade
Druk is persoonlijk. Maar ik zou het zoeken in de range 1.7-2.3 bar.
- Dugast Rhino
- Challange Limus
- Clement Crusade
Druk is persoonlijk. Maar ik zou het zoeken in de range 1.7-2.3 bar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
FMB ( Francois Marie Boyaux ) maakt alle tuben nog met de hand, incl het weven van het carcas.
Niet goedkoop, wel absolute topkwaliteit.
Niet goedkoop, wel absolute topkwaliteit.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
1) op ijs kan je met de pipistrello van dugast of de challenge griffo xs of de fmb ssc sprint rijden, maar er zijn veel mensen die geen veilig gevoel op deze "slicks" hebben en met een gewone griffo rijden. In de sneeuw heb ik al gehoord dat de challenge fango een goede tube is. druk is erg persoonlijk, dus uitproberen en aanvoelen is de beste optie maar ik zou nooit boven de 2 bar gaan.
2) kan je met dezelfde tubes als hierboven rijden als er veel zand is kan je het best de bandenspanning nog laten zakken top 1.3, 1.2 ik ken mensen die even zwaar zijn als jij en in echte zandcrossen tot 1.0 ,1.1 durven gaan.
3) op een modderig parcours is de rhino een goede keus, een limus is iets groffer en een fmb super mud ook iets aggressiever als het echt slijk is zou ik naar 1.3 durven gaan.
4) dugast, fmb, challenge, tufo, clement, victoria, gommitalia
2) kan je met dezelfde tubes als hierboven rijden als er veel zand is kan je het best de bandenspanning nog laten zakken top 1.3, 1.2 ik ken mensen die even zwaar zijn als jij en in echte zandcrossen tot 1.0 ,1.1 durven gaan.
3) op een modderig parcours is de rhino een goede keus, een limus is iets groffer en een fmb super mud ook iets aggressiever als het echt slijk is zou ik naar 1.3 durven gaan.
4) dugast, fmb, challenge, tufo, clement, victoria, gommitalia
Gerelateerde vraag:
Ik wil volgend seizoen op tubes gaan rijden. Aangezien ik maar één tube wielset wil aanschaffen, welke set-up zouden jullie mij dan adviseren? Gewoon een allround profiel kiezen zoals de Challenge Grifo en alle wedstrijden daarop rijden? Of een modderprofiel kiezen zoals de Challenge Limus, en dan de wat drogere wedstrijden rijden op mijn huidige wielsetje met allround draadbanden?
Het lijkt me dat je op een modderparcours het meeste voordeel hebt van tubes, maar over het hele seizoen zijn dat maar een paar wedstrijden... Dus wat is wijsheid?
Ik wil volgend seizoen op tubes gaan rijden. Aangezien ik maar één tube wielset wil aanschaffen, welke set-up zouden jullie mij dan adviseren? Gewoon een allround profiel kiezen zoals de Challenge Grifo en alle wedstrijden daarop rijden? Of een modderprofiel kiezen zoals de Challenge Limus, en dan de wat drogere wedstrijden rijden op mijn huidige wielsetje met allround draadbanden?
Het lijkt me dat je op een modderparcours het meeste voordeel hebt van tubes, maar over het hele seizoen zijn dat maar een paar wedstrijden... Dus wat is wijsheid?
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 jan 2010 13:22
way2go schreef:Gerelateerde vraag:
Ik wil volgend seizoen op tubes gaan rijden. Aangezien ik maar één tube wielset wil aanschaffen, welke set-up zouden jullie mij dan adviseren? Gewoon een allround profiel kiezen zoals de Challenge Grifo en alle wedstrijden daarop rijden? Of een modderprofiel kiezen zoals de Challenge Limus, en dan de wat drogere wedstrijden rijden op mijn huidige wielsetje met allround draadbanden?
Het lijkt me dat je op een modderparcours het meeste voordeel hebt van tubes, maar over het hele seizoen zijn dat maar een paar wedstrijden... Dus wat is wijsheid?
ik rij nu zelf anderhalf seizoen wedstrijdjes, en heb een wereld aan wiel en banden keuze.. het is ook een beetje overdreven, maar het mag nu eenmaal niet aan het materiaal leggen.
ik zou zeggen, bestel een stel rhino's en tyfhoons en je kan op alle parcours uit de voeten