Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

licht, ademend, niet te duur regenjack voor Alpe D HuZes

Bas1969
Forum-lid

Bas1969 05 feb 2012 10:39

Hallo,
Ik ga deze zomer Alpe D HuZes fietsen. Ik ben normaal een droog weer rijder en heb dus geen goed regenjack voor op de fiets. Omdat opgeven geen optie is, maar mooi droog weer op die Alp geen garantie is, ben ik op zoek naar een niet al te gek duur, lichtgewicht, zoveel mogelijk ademend regenjack. Welk jack hebben jullie goede ervaringen mee ? Ik zal het na ad6 niet veel meer gebruiken, dus jacks van 80 euri of meer zijn geen optie :) Heel benieuwd ! Bedankt vast. Groeten van Bas

Peter94
Forum-lid

Peter94 05 feb 2012 10:42

Misschien een Climber Jersey van Garmin Cervelo? http://www.shopslipstreamsports.com/fea ... onfig.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 feb 2012 10:50

Een regenjasje van Sportful, Reflex.
Is basic, houdt lichte regen tegen, is winddicht en weegt niets en kost erg weinig.

Ik heb het zelf ook en het doet wat ik er van verwacht.
=> 33,95 Euro = http://www.futurumshop.nl/product/6169- ... eren.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

In verschillende kleuren verkrijgbaar
I know myself like no one else
Nothing to defend

avic
Forum-lid

Gebruikersavatar avic 05 feb 2012 13:24

Hoi,

inderdaad, een windjack is voldoende voor zo'n doel. tijdens de klim is het toch te warm en in de afdaling is het belangrijkste dat je dat 1/2 uurtje warm blijft. daarvoor voldoet een windjack zoals hierboven vermeld. mja, ik heb voor meerdaagse tochten wel een gore-texje van 400 euroooos

succes, BertV

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 05 feb 2012 13:37

Die jacks bestaan niet, ademend en niet te duur. Een ademend regenjack kost je een vermogen, vanaf ong.E150,-. Pak een goedkoop regenjackje van ong. E 40,- en stop dat in je achterzak. Zeker voor een eenmalig evenement, niet te veel geld er aan uitgeven als je een mooi weerrijder bent.

marten
Forum-lid

marten 06 feb 2012 13:34

Ik heb eventueel nog een splinternieuwe agu windbreaker voor je liggen in maat S
pm me maar als je interesse hebt...

hd
Forum-lid

hd 06 feb 2012 22:35

Als je wat groter bent, heb hier nog een Assos Climajet in xl en Santini Gore Tex liggen in xxl. Niet nieuw, maar beiden slechts enkele keren gebruikt en dus in nieuwstaat. Allebei top-regenjassen wat ademend vermogen betreft, waarbij je er wel rekening mee moet houden dat het nooit het ademend vermogen van een wielershirt heeft. Als je niet bekend bent met de maatvoering van Assos / Santini, ze vallen klein en je kunt ze vergelijken met een normale L (Assos) of XL (Santini). Ze mogen weg, omdat ik inmiddels op M zit en me heb laten verleiden door een Gore Active Shell. PB me maar bij interesse.

jsparie
Forum-lid

jsparie 16 feb 2012 21:44

Craft Light jacket. Is meer een windjack en hierdoor ook na de alpe duzes te gebruiken, maar ook behoorlijk goed bestand tegen de regen (zie review) en slechts 115 gram. Goed betaalbaar ook.

http://road.cc/content/review/18078-cra ... ght-jacket" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij een "freundschaftswerbung" op het blad tour gratis bij een abonnement. Of bijvoorbeeld hier te verkrijgen voor Eur 45
http://www.craft-sports.de/herren/kateg ... ellow.html" onclick="window.open(this.href);return false;

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 18 feb 2012 08:54

Bas,

Goed weer ben je inderdaad niet zeker van. Een regenjack is zeker een optie om mee te nemen. Adviezen krijg je hier genoeg dus daar ga ik niet op in. Ik heb afgelopen jaar meegedaan met Alpe d'HuZes (ben er ook dit jaar weer bij als begeleider). Ik had in de eerste twee afdalingen handschoenen en een jasje aan met afdalen omdat het veel te koud was boven op Alpe d'Huez. Ik heb zelfs de ouderwetse krant gebruikt bij het dalen. En dat terwijl ik mijn windbreker beneden uit heb gedaan omdat het te warm was. Van de groep die onder begeleiding afdaalde voor de start heeft een aantal eerst moeten opwarmen voordat ze mochten starten omdat ze te zeer waren afgekoeld.

Ik wil je dus meegeven dat je ook aan warme kleding moet denken.

Ad Smeets

En uiteraard veel succes op 7 juni.

Luuk_vd
Forum-lid

Luuk_vd 22 feb 2012 11:52

Ik heb zelf recent de "Sportful Reflex 2 Windproof Cycling Gilet" aangeschaft, om mee te nemen tijdens die twijfeldagen. compact en licht genoeg om in de achterzak weg te stoppen en de €27,- (bij Wiggle) vond ik erg mee vallen.
Trek Madone 5.2 Aero - SRAM RED - Mavic Cosmic SL
Giant TCR Comp 2 - SRAM Force - Mavic Cosmic Elite

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 feb 2012 15:32

Het was zo koud dat ik tijdens de eerste klim mezelf al niet warm kon houden. Als het echt heftig zou gaan regenen is de vraag of ze het door laten gaan,want het zou te onveilig worden met de onervaren dalers. Daar was vorig jaar ook over gesproken omdat het misschien zou gaan regenen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 24 feb 2012 13:06

Ik ben in de bergen ook altijd wel fan van de combi mesh ondershirt - shirt met lange rits - windbreaker bodywarmer - armstukken. Daar kun je meer mee variëren dan met een windjack.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie