BB30 monteren
-
- Forum-lid
Wie kan me helpen? Heb een c'dale caad 10 frame en wil dit opbouwen met een hollowgram sl cranck inclusief lagers. Is het makkelijk zelf te doen of moet ik dit door een fm laten doen? Waar moet ik op letten als ik het zelf doe? Staat er ergens wellicht op interenet how to? Thanks.
Deze is ook wel aardig: http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... ets-29544/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Je kunt het goed zelf doen. Nu is het wel zo als je het gereedschap niet hebt, het best duur is deze aan te schaffen. Je moet dus voor jezelf nagaan of je deze nog vaker gaat gebruiken of eenmalig. Anders kun je het denk ik beter laten doen.
Valt wel mee, ik heb een tool van eBay en die kostte maar 30 euro. Hiermee kun je zowel persen als uitdrijven.
Ik heb een supersix met een fsa crank. Wil de crank vervangen door een SRAM Force. Beide BB30. Weet iemand of je dan de lagers kunt laten zitten en alleen de cranks kunt verwisselen? Of moet je dan de lagers ook vervangen en heb je dus het specifieke gereedschap ervoor nodig. Of zijn er andere redenen om de lagers te vervangen?
Je kunt de lagers gewoon laten zitten, heb ik ook gedaan (rijd met een SRAM Red crank). Het zijn niet de beste lagers maar ze zullen allicht niet binnen 1000 km stuk gaan. Ik heb een setje Phil Wood op reserve liggen en ook nog de GPX lagers die bij de Red crank kwamen dus ik kan even voort
Ik heb trouwens deze tool (merknaam Focustek).
Ik heb trouwens deze tool (merknaam Focustek).
Vreemd inderdaad! Als je zoekt op Focustek kun je 'm wel vinden denk ik. Dat ding doet inderdaad precies hetzelfde als de indrukwekkende tool van Parktool.
Kan me nog goed herinneren dat diverse forumleden van een paar houten plankjes wat stukken draadeinde een balhoofdpers maakte die precies zo goed werkte als de tool van Parktool, die iets van 200 euro kostte
Kan me nog goed herinneren dat diverse forumleden van een paar houten plankjes wat stukken draadeinde een balhoofdpers maakte die precies zo goed werkte als de tool van Parktool, die iets van 200 euro kostte
Tool is behoorlijk duurder geworden! Nu $79havana schreef:Valt wel mee, ik heb een tool van eBay en die kostte maar 30 euro. Hiermee kun je zowel persen als uitdrijven.
Iemand anders nog goede/voordelige alternatieven?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Je kunt er zelf eentje maken. Met een draadeinde, een paar ringen en moeren en wat houten plankjes kom je een heel eind.
Laatst gewijzigd door havana op 22 sep 2013 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.