Hoi fietsers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets voor op de weg
Na een aantal FM's bezocht te hebben blijven er twee fietsen hangen, namelijk Bianchi impulso en Ridley phaeton R. Beide fietsen zijn 105 afgemonteerd en dezelfe prijs categorie en 2012 model.
Ben al meerdere keren bij de FM gaan kijken, alleen staan ze niet bij dezelfde, dus direct vergelijken is moeilijk. Ik kom er niet aan uit...
Wat kunnen jullie zeggen over deze fietsen/ hebben julie tips om de keuze makkelijker te maken?
Thanks!!
Bianchi impulso / Ridley phaeton R
De nieuwe Bianchi Impulso vind ik persoonlijk zeer fraai, het aluminium frame met de smooth weldings lijkt net op een carbon frame. De Ridley heeft een meer Aero frame (te verwaarlozen)
Qua afmontage zijn ze bijna gelijk maar ik dacht gezien te hebben dat de Ridley 1599,- kost om 1399,- voor de Bianchi
Wat belangrijker is op welke fiets je het beste zit ! Kijk naar de geometrie, laat je opmeten en maak een proerit.
Qua afmontage zijn ze bijna gelijk maar ik dacht gezien te hebben dat de Ridley 1599,- kost om 1399,- voor de Bianchi
Wat belangrijker is op welke fiets je het beste zit ! Kijk naar de geometrie, laat je opmeten en maak een proerit.
Beste Shift,
Ben zelf in het bezit van een Ridley Phaeton R. Kan er alleen maar vol lof over zijn. Mijn Phaeton R is dan wel afgemonteerd met shimano Ultegra, maar dat zal niet veel uitmaken. Heb er nu een kleine 350km mee gereden naar volle tevredenheid. Heb voorheen ook een Ridley gehad, maar dat was een instapmodel met campagnolo afgemonteerd om te kijken of het fietsen mij beviel. Nu een stap hoger gegaan en dit is aan alles te merken. Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat je met de Phaeton R een hele mooie (is natuurlijk persoonlijk) en goede fiets koopt.
Groeten Tim
Ben zelf in het bezit van een Ridley Phaeton R. Kan er alleen maar vol lof over zijn. Mijn Phaeton R is dan wel afgemonteerd met shimano Ultegra, maar dat zal niet veel uitmaken. Heb er nu een kleine 350km mee gereden naar volle tevredenheid. Heb voorheen ook een Ridley gehad, maar dat was een instapmodel met campagnolo afgemonteerd om te kijken of het fietsen mij beviel. Nu een stap hoger gegaan en dit is aan alles te merken. Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat je met de Phaeton R een hele mooie (is natuurlijk persoonlijk) en goede fiets koopt.
Groeten Tim
Ik heb zelf twee Ridley Damoclessen voor op de weg en een Crosswind voor in het veld. Ridley werd altijd een beetje afgedaan als een 'b-merk', maar die titel is wat mij betreft meer dan achterhaald. Ik vind beide types superfietsen waarin je goed kan merken dat ze al een aantal jaren wielerploegen met hun frames laten rijden waarbij ze goed luisteren naar de opmerkingen en wensen van de renners.
Wat mij betreft is Ridley echt een aanrader.
Niks ten nadele van de Bianchi overigens is ook een prachtige fiets.
Zoals al gezegd: beide fietsen gaan uitproberen en de gene die het beste past/rijdt kiezen.
Wat mij betreft is Ridley echt een aanrader.
Niks ten nadele van de Bianchi overigens is ook een prachtige fiets.
Zoals al gezegd: beide fietsen gaan uitproberen en de gene die het beste past/rijdt kiezen.
- plantagenet
- Forum-lid
Ik heb vandaag ook gekeken naar een Bianchi Impulso (Ultegra uitvoering); het is inderdaad een prachtige fiets. Weet iemand hoe het gesteld is met de stijfheid van het frame? Zijn hierover meetwaarden te vinden? Op de Bianchi site kon ik dit niet terug vinden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
http://www.bikeradar.com/news/article/b ... view-30649
Deze ken je natuurlijk al? Zijn ook geen meetwaarden.
Deze ken je natuurlijk al? Zijn ook geen meetwaarden.
- plantagenet
- Forum-lid
@ farelli: Die had ik nog niet gelezen, so thnx anyway. Wat ik in ieder geval wel jammer vind is dat de kleur bepaald wordt door de groep die je kiest. In Ultegra uitvoering wordt de Bianchi Impulso in zwart/wit geleverd. Terwijl ik de combinatie met rood of celeste eigenlijk mooier vind. Ik ga dat toch even navragen of het frame niet in die kleuren geleverd kan worden (icm dus met de ultergra uitvoering)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd