Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 28 feb 2012 12:19

UniMatrixOne schreef:Hmmm.... weer ter info: bij Conrad is de Rider 50E nu € 159,-, leverbaar vanaf 2 maart.
Dank!
Dit is de versie zonder HD kaarten?
Waarschijnlijk al een keer eerder gemeld maar wellicht kan iemand dit toch nog een keer beantwoorden?
Wat is het verschil tussen de 50E en 50T? Is dat het kaartmateriaal?
VrGr, Ric
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

UniMatrixOne
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40

UniMatrixOne 28 feb 2012 14:00

De T is inclusief hartslagband en snelheids/cadans-sensor.

Er staat bij 'Uitvoering': HD-wegenkaart met routegeleiding bij het fietsen (zoom tot een schaal van 1:25000)

Denk dus toch de HD kaart en aangezien ze nog binnen moeten krijgen kunnen het bijna geen 'oude' zijn.

De kans is groot dat ik 'm vanavond ga bestellen... ;)

Gebruikersavatar
riktenwolde
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2010 12:12
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar riktenwolde 28 feb 2012 14:13

Echt jammer dat ze daar alleen de 50e hebben. De 50e is namelijk de versie zonder cadans/speed sensor en hartslag. Deze zijn samen 100 euro. Voor wie een aanbieding weet voor de 50T, ik houd me graag aanbevolen. Het beste wat ik nu kan vinden is een 50T voor 297 euro.

Wat ik overigens nog niet helemaal duidelijk heb: nu de nieuwe HD-kaarten er zijn weet ik dat je 1 gebied kan activeren (in mijn geval de Benelux). Maar ik had begrepen dat je dan nog steeds ook de SD -kaarten kon laden van heel Europa. Of sluiten deze elkaar uit? In dat geval moet ik sowieso wachten op de update waarmee je je eigen kaarten kunt uploaden.
Cannondale CAAD5 R600

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 28 feb 2012 14:24

UniMatrixOne schreef:De T is inclusief hartslagband en snelheids/cadans-sensor.

Er staat bij 'Uitvoering': HD-wegenkaart met routegeleiding bij het fietsen (zoom tot een schaal van 1:25000)

Denk dus toch de HD kaart en aangezien ze nog binnen moeten krijgen kunnen het bijna geen 'oude' zijn.

De kans is groot dat ik 'm vanavond ga bestellen... ;)
Slecht gelezen.
Heb mijn "token" niet bij me anders had ik hem waarschijnlijk ook al besteld
wellicht is dit beter ... denk ik er nog even over na
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 28 feb 2012 14:26

riktenwolde schreef:Echt jammer dat ze daar alleen de 50e hebben. De 50e is namelijk de versie zonder cadans/speed sensor en hartslag. Deze zijn samen 100 euro. Voor wie een aanbieding weet voor de 50T, ik houd me graag aanbevolen. Het beste wat ik nu kan vinden is een 50T voor 297 euro.

Wat ik overigens nog niet helemaal duidelijk heb: nu de nieuwe HD-kaarten er zijn weet ik dat je 1 gebied kan activeren (in mijn geval de Benelux). Maar ik had begrepen dat je dan nog steeds ook de SD -kaarten kon laden van heel Europa. Of sluiten deze elkaar uit? In dat geval moet ik sowieso wachten op de update waarmee je je eigen kaarten kunt uploaden.
Voor ca 105 heb je een borstband en een cadans snesor bij futurumshop ...
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 28 feb 2012 18:39

riktenwolde schreef: Wat ik overigens nog niet helemaal duidelijk heb: nu de nieuwe HD-kaarten er zijn weet ik dat je 1 gebied kan activeren (in mijn geval de Benelux). Maar ik had begrepen dat je dan nog steeds ook de SD -kaarten kon laden van heel Europa. Of sluiten deze elkaar uit? In dat geval moet ik sowieso wachten op de update waarmee je je eigen kaarten kunt uploaden.
Het is idd mogelijk om beide kaarten te gebruiken, zoals al eders in dit topic ook al te lezen is. Ook staat het op de Brytonsite. Het is een kwestie van twee SD kaartjes, één met de HD kaart en één met de OSM kaarten. Op één kaart gaat niet want dan kiest de Rider voor de HD kaart. Met een binnenkort te verwachten update, voor degene die een Rider 50 met HD kaarten hebben, is het mogelijk om OSM kaarten over de HD kaarten te plaatsen. In principe is het zo dat als je nu een Rider 50 koopt, en je krijgt de nieuwste, heb je de allernieuwste kaarten, dus OSM (fiets) kaart op HD niveau.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 29 feb 2012 21:36

Hoe doe je dat dan ? OSM over de HD kaart plaatsen ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

kaybe
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 sep 2011 11:13

kaybe 01 mar 2012 07:51

De aanbieding bij Conrad is waarschijnlijk Duits. Is de kans dan niet groot dat er een HD kaart van Duitsland bij zit ipv Benelux?
En zo ja, zijn de Benelux HD-kaarten dan gratis te downloaden?

Gebruikersavatar
riktenwolde
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2010 12:12
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar riktenwolde 01 mar 2012 08:45

hoi Kaybe,
Als ik het goed heb begrepen zitten alle kaarten op de SD-kaart en kun je er eentje naar keuze activeren, je hebt dus zelf de keuze om de Beneluxkaart te gebruiken.

Ik heb zelf gisteren de 50e bij Conrad besteld, nu nog wel wachten tot 08-03, want dat is de verwachte leverdatum. Overigens nog een goede tip: google eens op 'actiecode conrad'. Ik kon zomaar 7,50 van mijn order afhalen!
Cannondale CAAD5 R600

jardinero
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jun 2011 18:44

jardinero 01 mar 2012 11:36

Ik heb de 50e gisteren ook snel besteld bij Conrad. Later maar eens kijken voor een aanbieding voor de speedsensor bij Futurumshop of Bike2build.
En ik zie dat de 50e bij Conrad.de zelfs voor 149 euro weggaat (maar dan wel 23 euro verzendkosten naar NL!). Ik zou toch bijna denken dat er addertje onder het gras zit als er zoveel korting gegeven wordt.
Afwachten maar.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

kaybe
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 sep 2011 11:13

kaybe 01 mar 2012 13:01

Bljikbaar is de kaart die je kan activeren 1 land... Geen benelux dus... :-( Kan iemand dit bevestigen die zo een bryton gekocht heeft?
De Europa kaart met alle activaties kost 69€

UniMatrixOne
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40

UniMatrixOne 01 mar 2012 13:46

Super tip van de actiecode! Heb 'm nu voor 151 besteld terwijl ik mijn Garmin GPSMAP 60CX via MP voor 150 verkocht had :D

Nu idd nog de GSC-10 sensor van Garmin erbij want de Garmin hartslagmand had ik al voor m'n Tacx Vortex.

Voor wat betreft de kaart dacht ik gelezen te hebben dat de Benelux 1 land / regio is bij Bryton. Maar ik ga op vakantie in Frankrijk en die kaart activeren denk ik.

Ik heb die HD kaart van Europa wel eens voor de grap geselecteerd in de Bryton webshop maar dan krijg ik te zien dat hij 'out of stock' is :?

Dit is eigenlijk het enige wat mij zorgen baart bij Bryton, het actueel houden van kaartmateriaal. Je kunt er zelf geen OSM op zetten en de HD kaart van hunzelf lijkt niet leverbaar en er is totaal onbekend of er updates komen en wat deze dan gaan kosten...

Update: mijn bestelbevestiging zegt week 11, vanaf 12 maart dus... :(

Plaats reactie