Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets

Jozhua
Forum-lid

Jozhua 03 mar 2012 17:17

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets want vorige week ben ik aangereden en mijn fiets is inmiddels total loss verklaart.

Een half jaar geleden ben ik begonnen met fietsen en dat doe ik nu met veel plezier. Omdat ik nog niet wist hoe enthousiast ik na verloop van tijd zou blijven fietsen besloot ik een instapmodel te kopen en met mijn budget kwam ik bij de Giant Defy 2 uit. met een L frame (56.5cm geloof ik). Hoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb ben ik heel tevreden over deze fiets en weet ik inmiddels zeker dat ik fanatiek blijf doorfietsen. Als ik opnieuw zou moeten kiezen had ik wel graag een betere groep gehad.

Mijn budget voor de nieuwe fiets is rond de 1000euro en ik wil graag een 105 groep erop. Hoewel ik dus te spreken ben over mijn giant, en de defy modellen van 2012 ook gedeeltelijk 105 zijn afgemonteerd, kijk ik ook naar bijv Cube, Trek en Bulls (bijv desert falcon).

Mijn binnenbeenlengt is 88cm en ben zelf 188cm en 82kg
Ik wil het liefst wel bij een FM in de buurt van Amsterdam kopen omdat ik zelf nog niet veel verstand van heb.

Mijn vraag is of ik nog bepaalde merken in deze prijsklasse over het hoofd zie, iemand toevallig mooie aanbiedingen weet en wat jullie zouden aanraden.

Alvast bedankt!
Groet, Jos

mrbolshoi
Forum-lid

mrbolshoi 04 mar 2012 15:01

Hm, er ging wat fout bij het posten, nogmaals:

De Giant TCR is wel compleet en voldoet ook aan jouw prijsklasse ( wat ik zo her en der op internet zie.)
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 544/53478/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar je zou ook voor een duurder frame met goedkopere afmontage kunnen gaan, de groep kun je altijd nog upgraden, nietwaar?

Jozhua
Forum-lid

Jozhua 05 mar 2012 21:11

Dank voor je reactie mrbolshoi. Ik had ook naar de iets duurdere frames zitten kijken maar voor mijn gevoel zit er niet onwijs veel verschil tussen in de prijsklasse waar ik in zoek. Een carbon frame is te duur en ik denk dat ik meer zal ik meer merken van een betere groep. Klopt dit of is deze gedachte onzin?

Of is het vooral de duurzaamheid waarom jij voor een duurder frame zou gaan?

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 06 mar 2012 12:35

Beste Jozhua,

Leuk om te horen dat je enthousiast bent.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar zou in jouw geval een beetje doorsparen richting de 1400/1500euro. Als je overtuigd bent dat je de wielersport leuk vindt en zult blijven beoefenen dan kan je indeze prijsklasse een goed frame en een ultegra groep hebben. Ik zou eerder kiezen voor een goed frame en een goede groep en dan later de wielen, stuur etc upgraden.

Kijk eens bij Canyon: http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2500" onclick="window.open(this.href);return false;
Of Rose: http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-sl- ... aid:530370" onclick="window.open(this.href);return false;
Of Cube: http://www.cube.eu/nl/road/performance/peloton-sl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of Stevens: http://www.stevensbikes.de/2012/index.p ... lang=en_US" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes met je zoektocht.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Jozhua
Forum-lid

Jozhua 07 mar 2012 23:09

Bedankt Nico.
Het doorsparen is wel een goed idee, hoe langer ik naar een fiets op zoek bent hoe duurder de modellen worden die mij aanspreken...
Ik had wel naar Rose en Cube gekeken. Vooral de Cube vind ik een mooie fiets. Ik ben hiervoor al bij verschillende FM in de buurt geweest maar blijkbaar zijn ze erg traag met het leveren van de 2012 modellen.

De Canyon en Stevens zie ik nu voor het eerst. Jammer dat die Canyon geen dealer heeft maar voor die stevens ga ik zeker op pad.

Ik had ook nog de Bianchi Impulso op het oog: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2909

Het liefst wil ik deze maand nog een fiets kopen omdat ik tot april nog vrij heb en daarom veel tijd om te fietsen. Helaas kan ik niet eens proberen welke fiets het best past omdat ze dus nog niet geleverd zijn aan de FM. Ik wacht ongeduldig af.

Groet, Jos

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 08 mar 2012 09:23

Beste Jos,

Tja, dat is een dilemma. Zeker als je deze maand nog wilt fietsen.
Voor de Canyon bikes hebben ze een test centrum in Heerlen. Niet naast de deur maar je kan wel testrijden.
Persoonlijk zou ik de Bianchi links laten liggen met die wielset en de vele tiagra onderdelen. Voor jouw budget moet je niet voor minder gaan dan minimaal ultegra/105 combinaties. Ondanks de wens om snel te rijden even goed doorzoeken, er is genoeg te krijgen.

Wellicht als je toch naar Salden rijdt even langs Heerlen rijden? Bij Salden hebben ze een hoop staan, wellicht een overjarig model?

Gr, Nico
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Jozhua
Forum-lid

Jozhua 08 mar 2012 11:54

Bedankt, ik denk dat ik volgende week een keer richting het zuiden ga als ik in A'dam niets moois kan vinden. Dat er genoeg te krijgen is maakt de keuze wel lastiger.

Groet, Jos

Jozhua
Forum-lid

Jozhua 13 mar 2012 11:04

Na jullie tips heb ik uiteindelijk een Cannondale Caad 10 gekocht met 105 groep!
Afbeelding

Doordat ik meer geld van de verzekering terugkreeg dan ik had verwacht kon ik het budget oprekken en ben ik zoals jullie aanraden voor een beter frame gegaan. Ik twijfelde tussen de 8 en de 10 maar na een testrit was ik volledig overtuigd van de 10! Volgende week word hij geleverd en dan lekker fietsen! Tzt zal ik als eerst denk ik de wielset upgraden maar deze zal in eerste instantie prima voldoen. Ik merkte op het kleine stukje al zoveel verschil met mijn huidige fiets.

Bedankt voor de adviezen. Ook al ben ik voor iets anders gegaan dan ik in eerste instantie aangaf heb er echt wat aan gehad!

knutmo
Forum-lid

knutmo 13 mar 2012 11:14

gefeliciteerd met je prachtige nieuwe fiets. Veel plezier.

Plaats reactie